• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb een vraag over sd geheugen kaartjes.
Ik heb gezien dat er verschillende snelheden zijn, maar vaak staat alleen bij de snelle versie hoe snel ze zijn. (b.v. 9MB/sec write, 10MB/sec read)
http://www.sandisk.com/retail/ext-sd.asp
Maar hoe snel zijn dan standaard sd kaartjes.

Een beter internet begint bij jezelf...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Maar hoe snel zijn dan standaard sd kaartjes.
Wat heb je hier al over uitgezocht via de bekende zoekmachines? Er zijn op internet namelijk dedicated sites met benchmarks van CF, memorystick èn SD-geheugenkaartjes die dat allemaal netjes overzichtelijk bijhouden.

LinkedIn
Instagram

• w3news
Volgens mij weet ik het al.
Volgens mij verschild het wel per fabrikant, en kan het 1.5MB/s zijn, maar ook 5MB/s
Maar volgens mij de meeste rond 2MB/sec.
(klopt dit?)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Je bent al goed op weg ja ;) 2MB/sec is een redelijk gemiddelde, zeker de nieuwere SD-kaarten komen daar wel aan. De duurste kaarten halen idd 4 a 5MB/sec, maar schelen behoorlijk in prijs met de 'normale' SD-kaarten. Overigens maakt de verbinding (Firewire, USB1.0 of USB2.0) blijkbaar weinig uit: het gaat om de internals van de camera en de daarbij behorende leessnelheid van de SD-card.

Veel factoren die allemaal meewegen dus, in de uiteindelijke overdrachtsnelheid :)

LinkedIn
Instagram

• w3news
De prijs verschild enorm ja, je hebt voor 33 euro al 256MB SD.
Maar dat is vast niet al te snelle.
Liefst wil ik zo'n snel mogelijk geheugen hebben, want als je foto's maakt van 2MB per stuk, dan duurt schrijven best lang nog.
Ik ga de minolta Z3 kopen, en die heeft een intern geheugen van 32MB, en als je dat in 1 keer hebt volgeschoten, en naar de SD kaart gaat sturen, dan duurt dat best lang.
Maar SD van 10MB/s dat is toch wel prijzig.