Een beter internet begint bij jezelf...
Volgens mij weet ik het al.
Volgens mij verschild het wel per fabrikant, en kan het 1.5MB/s zijn, maar ook 5MB/s
Maar volgens mij de meeste rond 2MB/sec.
(klopt dit?)
Volgens mij verschild het wel per fabrikant, en kan het 1.5MB/s zijn, maar ook 5MB/s
Maar volgens mij de meeste rond 2MB/sec.
(klopt dit?)
Je bent al goed op weg ja
2MB/sec is een redelijk gemiddelde, zeker de nieuwere SD-kaarten komen daar wel aan. De duurste kaarten halen idd 4 a 5MB/sec, maar schelen behoorlijk in prijs met de 'normale' SD-kaarten. Overigens maakt de verbinding (Firewire, USB1.0 of USB2.0) blijkbaar weinig uit: het gaat om de internals van de camera en de daarbij behorende leessnelheid van de SD-card.
Veel factoren die allemaal meewegen dus, in de uiteindelijke overdrachtsnelheid
Veel factoren die allemaal meewegen dus, in de uiteindelijke overdrachtsnelheid
De prijs verschild enorm ja, je hebt voor 33 euro al 256MB SD.
Maar dat is vast niet al te snelle.
Liefst wil ik zo'n snel mogelijk geheugen hebben, want als je foto's maakt van 2MB per stuk, dan duurt schrijven best lang nog.
Ik ga de minolta Z3 kopen, en die heeft een intern geheugen van 32MB, en als je dat in 1 keer hebt volgeschoten, en naar de SD kaart gaat sturen, dan duurt dat best lang.
Maar SD van 10MB/s dat is toch wel prijzig.
Maar dat is vast niet al te snelle.
Liefst wil ik zo'n snel mogelijk geheugen hebben, want als je foto's maakt van 2MB per stuk, dan duurt schrijven best lang nog.
Ik ga de minolta Z3 kopen, en die heeft een intern geheugen van 32MB, en als je dat in 1 keer hebt volgeschoten, en naar de SD kaart gaat sturen, dan duurt dat best lang.
Maar SD van 10MB/s dat is toch wel prijzig.