Toon posts:

[Mandrake] Streaming radio hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken Mandrake 10 op mijn systeem geinstalleerd. Ook heb ik het programma XMMS geinstalleerd op dit systeem. Het probleem ontstaat dan als ik hiermee een streaming radio beluister. Na ongeveer 3.5 minuten begint het geluid te haperen en prebuffered hij ook vaak. Dubbelklik ik dan opnieuw op de stream, draait hij weer 3.5 minuten goed en begint het haperen weer. Aan het programma ligt het niet, want alle audio programma geven dit probleem in Mandrake.
Ga ik terug naar mijn windows systeem, dan draait de stream wel uitstekend. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

[edit] Het lijkt erop alsof hij niet optimaal prebuffered!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 09:53 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geef eens wat meer informatie over je systeem? Heb je dma aanstaan? Met zo weinig informatie kunnen we niks...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

En welke zender ? station?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is bij alle radiostations die ik heb geprobeerd. Dus daar ligt het niet aan.

Ik heb een P4 2.6; 512 MB ram; Ati Radeon 9200 128 MB; Onboard Lan (intel) connected to Etech ADSL Router;. Hoe controleer ik of DMA aanstaat? Wat heeft dat te maken met streaming radio?

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Heb je toevalig niet mplayer er op staan ? Probeer het daar eens mee. Mischien maak dat wel verschil uit

Verwijderd

Topicstarter
stefklep schreef op 16 augustus 2004 @ 11:09:
Heb je toevalig niet mplayer er op staan ? Probeer het daar eens mee. Mischien maak dat wel verschil uit
Al geprobeerd en geeft hetzelfde probleem! :'(

Verwijderd

Topicstarter
ohja, ik heb ook al gepingt naar het betreffende ipadres van een stream, en dat zit ook goed. Rond de 50ms.

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

En heb je met mplayer ook al geprobeerd bij de buffer instellingen ? wat te veranderen enzo ?

Verwijderd

Topicstarter
stefklep schreef op 16 augustus 2004 @ 11:14:
En heb je met mplayer ook al geprobeerd bij de buffer instellingen ? wat te veranderen enzo ?
Ik heb al vanalles geprobeerd bij de bufferinstellingen, maar geen verbeteringen.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik enkele mp3's afgespeeld, maar deze hebben een enorme versnelling. Bij alle mp3-players die ik heb geinstalleerd: MPG123; XMMS; Mplayer.
Misschien dat dat het probleem is?

Verwijderd

Mandrake 10
Freevo
Sky Radio & RTL FM (ja ja ik weet het)
Chello

Geen skips, geen problemen. Is dus waarschijnlijk instellingen probleem.

Gebruik je ALSA? Probeer dan met alsamixergui wast instellingen uit. Succes.

• Zwerver
  • Niet online
DMA zorgt ervoor dat je hdd's (simpel gezegt) sneller werken. Dit kan met name bij het bufferen een groot verschil maken omdat dan de disks sneller aan te spreken zijn. Hoe je dat controlleerd en eventueel instelt: zoek eens naar het tooltje hdparm

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 12:42:
Mandrake 10
Freevo
Sky Radio & RTL FM (ja ja ik weet het)
Chello

Geen skips, geen problemen. Is dus waarschijnlijk instellingen probleem.

Gebruik je ALSA? Probeer dan met alsamixergui wast instellingen uit. Succes.
ALSA zit ingebakken in mijn kernel. Maar ik kan deze niet kiezen bij output. Hoe compileer ik die in?

• Zwerver
  • Niet online
Tja, en hier was ik dus al bang voor. Het is hier geen helpdesk nuker, en vragen zoals je laatste zou je toch echt zelf moeten kunnen uitvinden. Je hebt een aantal zaken nu aangedragen gekregen, maar je doet er niks mee, op het moment dat er iets is wat je niet kent post je het direct hier. Dat is nou eenmaal niet de bedoeling, een beetje zelfinitatief (google, search) is gewenst hier.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.