Toon posts:

[XP SP1(sp2)] bootscherm blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren duurt het opstarten van mijn PC ontzettend lang!
Met opstarten doel ik hier op het allereerste scherm dat te voorschijn komt na het indrukken van de powerknop van de pc.

Je kent het scherm wel:
code:
1
2
3
Phoenix - Award Workstation Bios v. 6.00 PC, Energy Star Ally

Main Processor Intel Pentium(R) 4 2.60 Ghz C100x 26.0

Na een paar min minuten start de pc vervolgens wel gewoon door en werkt ie alsof er niets aan de hand is.
Voordat dit opstarte zo lang duurde was de pc binnen luttele sec opgestart.
Iemand een idee hoe dit probleem verholpen kan worden?
Draait op dat punt bij t opstarten het OS al? Kan t daar dan mee te maken hebben?
Net zie ik wel dat er bij [start - configuratiescherm - software] enkel SP2 onderdelen automatisch zijn geinstalleerd. Kan het daar mogelijk mee te maken hebben?

edit:

ik draai win XP home, via die updates draait ondertussen SP1, en ondertussen bemerk ik dat er steeds meer sp2 fixes bijkomen te staan in de softwarelijst
processor PIV 2.60hgz, 512mb intern, 120gig 7200toeren,
Kabels zitten goed vast, voor probleem niks geks gedaan (wat zitten surfen)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 09:40 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dit heeft bij mijn weten niets met Windows te maken, maar eerder met:

• Rotte kabels
• Aan het dood gaande drives/HDD
• Vage BIOS instelling :?
• Detecteren van je drives c.q HDD's

Misschien handig even alle kabels aan te drukken en even de Bios is te duiken :)

Maar:

• Wat zijn je specs :?
• Wat heb je al zelf gedaan :?
• Wanneer/Hoe is dit probleem ontstaan :?
Jammer dat het daar gaat om het daadwerkelijke windows booten. Hier gaat het om het booten VOOR windows (als ik het goed heb begrepen :P)

[ Voor 58% gewijzigd door Notna op 16-08-2004 09:36 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
idd hier gaat t om t booten voordat windows er aan te pas komt.
(heb start post uitgebreid)

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Hm, wilde vandaag SP2 erop knallen, maar ik wacht zo te horen wel op de patch :)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

SliderTPP schreef op 16 augustus 2004 @ 09:42:
Hm, wilde vandaag SP2 erop knallen, maar ik wacht zo te horen wel op de patch :)
Op welke patch? Heb je uberhaupt wel gelezen wat er staat? Dit heeft namelijk helemaal niets met SP2 te maken. (die staat er niet eens op)

@TS: Wat staat er precies op je scherm? Heeft hij je geheugen al geteld, en heeft hij je harde schijven en/of cd/dvd drives al herkend?
Loop in je gedachten je hele post eens na. Het punt waarop hij nu blijft hangen is waarschijnlijk de boosdoener.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• SliderTPP
E-Vix schreef op 16 augustus 2004 @ 09:47:
[...]

Op welke patch? Heb je uberhaupt wel gelezen wat er staat? Dit heeft namelijk helemaal niets met SP2 te maken. (die staat er niet eens op)

...
I stand corrected.....sry, nog een beetje vroeg, me dunkt :)

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Ik snap helemaal niks van dit topic. Ik kwam hier omdat ene sphere2 een crosspost had uit een andere bootprobleem topic. Daar werd gevraagd (o.a. door mij) om info die ik ook hier niet zie.
Graag even lezen hoe een topic te starten, welke info er wordt verwacht en een lijstje van wat je zelf al hebt gedaan.
Mijn antwoord met de info die je tot nu toe geeft: Zet de PC niet aan, dan hoef je je er ook niet druk om te maken :)

Jikra

Verwijderd

Topicstarter
goed,
crossposts en sp2 toestanden zijn dan misschien verwarrend, maar t zure is en blijft een pc die na t tellen van t geheugen ontzettend traag wordt.
Het enige wat ik vreemd vind is dat ik normaal bij t starten van de pc een 'goed geluid gezoem' hoor. Zo iets net als bij n auto als je de contactsleutels omdraait zeg maar. Dat hoor ik nu niet.
Verders zitten alle kabels er goed in (gecheked op stof en alles flink met gejutterd zeg maar (ivm kabelbreuken) pc werkt verders gewoon goed als ie eenmaal draait. Heb adware, spybot, virusscanner en hijack this er overheen gegooid.
Bootvis heeft ook z'n diensten al laten zien.
Enige wat ik zou kunnen proberen is een defrag denk ik...

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Veranderende geluiden zijn niet goed > hardware checken. m.n. je harddisks. Defrag kan wachten, eerst ten minste chkdsk, liever de tools van de fabrikant. Als je toch bezig bent, check je RAMmemory ook gelijk.
Probleemoplossing is vaak gewoon proberen en uitsluiten van oorzaken. Maak een plan. Begin met alle hardware checken. Is dat goed, dan je opstartprocedure (wat en waarom). Gaat dat goed (lees: kaal gemaakt) alle instellingen nalopen etc. etc.
Een beetje voorwerk doen wordt wel verwacht hiero.

Jikra

• SliderTPP
Velix, misschien een long shot, maar kan het je videokaart zijn?
Ik bedoel, als ik mijn Pc`s opstart zie ik als eerste wat tekst over de videokaart die erin zit. Bij jouw ook?

Verwijderd

Topicstarter
er kan een slotje op dit topic!!!
Problem solved: heb de kast opengeschroefd en uieindelijk niets meer gedaan dan enkel stof stof en nog eens stof weggehaald. Ook de stof rondom de stekkerbrei aan de achterzijde ligt netjes in de prullenbak.
Eenmaal de pc weer aangezet na de schoonmaakactie stond er weer een pc die keurig de boel deed opstarten in de bekende 'mum van tijd'.
Bedankt voor jullie hulp in dit rare topic met crossposts en sp2 verwarringen :*)
Pagina: 1