Sinds gisteren duurt het opstarten van mijn PC ontzettend lang!
Met opstarten doel ik hier op het allereerste scherm dat te voorschijn komt na het indrukken van de powerknop van de pc.
Je kent het scherm wel:
Na een paar min minuten start de pc vervolgens wel gewoon door en werkt ie alsof er niets aan de hand is.
Voordat dit opstarte zo lang duurde was de pc binnen luttele sec opgestart.
Iemand een idee hoe dit probleem verholpen kan worden?
Draait op dat punt bij t opstarten het OS al? Kan t daar dan mee te maken hebben?
Net zie ik wel dat er bij [start - configuratiescherm - software] enkel SP2 onderdelen automatisch zijn geinstalleerd. Kan het daar mogelijk mee te maken hebben?
Met opstarten doel ik hier op het allereerste scherm dat te voorschijn komt na het indrukken van de powerknop van de pc.
Je kent het scherm wel:
code:
1
2
3
| Phoenix - Award Workstation Bios v. 6.00 PC, Energy Star Ally Main Processor Intel Pentium(R) 4 2.60 Ghz C100x 26.0 |
Na een paar min minuten start de pc vervolgens wel gewoon door en werkt ie alsof er niets aan de hand is.
Voordat dit opstarte zo lang duurde was de pc binnen luttele sec opgestart.
Iemand een idee hoe dit probleem verholpen kan worden?
Draait op dat punt bij t opstarten het OS al? Kan t daar dan mee te maken hebben?
Net zie ik wel dat er bij [start - configuratiescherm - software] enkel SP2 onderdelen automatisch zijn geinstalleerd. Kan het daar mogelijk mee te maken hebben?
edit:
ik draai win XP home, via die updates draait ondertussen SP1, en ondertussen bemerk ik dat er steeds meer sp2 fixes bijkomen te staan in de softwarelijst
processor PIV 2.60hgz, 512mb intern, 120gig 7200toeren,
Kabels zitten goed vast, voor probleem niks geks gedaan (wat zitten surfen)
ik draai win XP home, via die updates draait ondertussen SP1, en ondertussen bemerk ik dat er steeds meer sp2 fixes bijkomen te staan in de softwarelijst
processor PIV 2.60hgz, 512mb intern, 120gig 7200toeren,
Kabels zitten goed vast, voor probleem niks geks gedaan (wat zitten surfen)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 09:40 ]