Toon posts:

Bureaublad te groot voor beldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe videokaart, nl de Connect3D ATI Radeon 9600 met TV out. Maar wanneer ik de resolutie van 800x600 verander naar een hogere, krijg ik niet het gehele bureaublad op mijn beeldscherm, dwz ik moet naar beneden scrollen om bv naar de taakblak te gaan. Heb al vanalles geprobeerd, nix helpt. Mijn monitor is een 15", geen idee of dat er iets mee te maken heeft, denk het overigens niet want toen ik mn pc aansloot op de TV deed ie hetzelfde. Iemand suggesties..?

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tja; de TV heeft nu ook niet echt een indrukwekkende resolutie, he.

Kan die monitor wel meer dan 800x600 beeldpunten weergeven? (1024x768 ligt wel voor de hand bij die maat, maar je weet nooit..)

Verwijderd

Het is waarschijnlijk je monitor die niet meer aankan, of je grafische kaart denkt dat je monitor niet meer aankan. Wat was die hogere resolutie eigenlijk. Is je scherm een CRT of een TFT

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 09:04 ]

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:38
Er zijn tegenwoordig anders wel tv's te krijgen met hogere resolutie. Meestal hebben de plasma-tv's wel een resolutie van 1024x768. Of dit ook werkt met de tv-out van je videokaart weet ik niet. Kan namelijk ook zijn dat er dan een apparte aansluiting op je tv zit.

Verwijderd

Oude drivers gedeïnstalleerd voordat je de nieuwe installeerde ?

Verwijderd

M'n tv kan ook wel 1024x768 (oude bak) voor je moet gaan scrollen, bij 1152 moet je gaan scrollen hier.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 09:04:
Het is waarschijnlijk je monitor die niet meer aankan, of je grafische kaart denkt dat je monitor niet meer aankan. Wat was die hogere resolutie eigenlijk. Is je scherm een CRT of een TFT
Theoretisch kan de resolutie een hoogte van 2048x1536 aan, bij 1024x768 krijg ik wel de juist verhouding, maar is de kwaliteit echt vreselijk. Mijn oude videokaart (Asus TNT2) had absoluut geen problemen met 1024x768. Ik heb een CRT-scherm, deze monitor is redelijk verouderd

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk es bij de display properties of je niet 1 of andere 'clone' modus hebt aanstaan voor de TV-out. Dan wil ie nl. precies hetzelfde beeld weergeven op de monitor en de TV en dat gaat soms niet helemaal goed (50Hz enzo). Dus probeer eerst es gewoon de tv-out uit te schakelen.

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Inderdaad, dit "probleem" heeft mijn ATI 9000 Pro ook omdat bij je advanced instellingen van je display je monitor EN je TV beiden als primair staan. Zet je TV op secundair en je krijgt normaal beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niets uit wat ik ook doe, ik krijg geen normaal beeld wanneer ik mijn monitor op hoger dan 800x600 set. Mijn TV is dan niet eens gekoppeld. Wie het weet mag het zeggen :(

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ligt de S-video kabel er wel uit? Dat kan ook flink schelen!

En je hebt al gekeken bij display/settings/advanced/displays waarbij je je TV uit hebt gezet??
Pagina: 1