Ik heb voor het weekend mijn Windows maar even geinstalleerd. Hier had ik een eigen CDtje voor gemaakt, waar SP1 geintegreerd is in mijn bestaande Windows. Werkte perfect en werd mooi snel geinstalleerd. Daarna kwam natuurlijk SP2 uit, dus die er ook meteen maar even opgegooid.
Ik heb een aardige hoeveelheid software die ik op mijn systeem wil/moet hebben, waaronder Outlook 2003, StarOffice 7, Nero, Trillian, Serious Samurize, Webshots, Virtual Daemon, Pulse, Zone Alarm en natuurlijk Norton Antivirus. Alles heb ik dus snel geinstalleerd de volgende dag en weinig noemenswaardige problemen.
Alleen, nu had ik het idee dat mijn laptopje wel supertraag opstartte. Het werken in Windows gaat prima, maar het opstarten lijkt een eeuwigheid te duren. Ik heb effe Bootviz gedraaid, nog geen "Optimize" gedaan, maar zag wel het volgende:
Boot Activity:
Driver: 7.16sec
Registry+Pagefile: 5.29sec
Video: 3.37sec
Logon+Service: 116.75sec (!!!)
Shell: 27.80sec (!!)
Kan iemand mij in de goeie richting duwen om te zien waarom Login+Service en Shell zo lang duren? Ben totaal zo'n 149 seconden kwijt voor Bootviz weer opnieuw was opgestart. Wel erg lang
Voor de her-installatie leek alles een stuk sneller, alleen ik had wat kleine issues met Internet Explorer, zoals wachtwoorden die niet opsloegen en dergelijke. Had volgens mij toch beter kunnen kijken of ik DAT had kunnen verhelpen
Bij voorbaat dank!
Ik heb een aardige hoeveelheid software die ik op mijn systeem wil/moet hebben, waaronder Outlook 2003, StarOffice 7, Nero, Trillian, Serious Samurize, Webshots, Virtual Daemon, Pulse, Zone Alarm en natuurlijk Norton Antivirus. Alles heb ik dus snel geinstalleerd de volgende dag en weinig noemenswaardige problemen.
Alleen, nu had ik het idee dat mijn laptopje wel supertraag opstartte. Het werken in Windows gaat prima, maar het opstarten lijkt een eeuwigheid te duren. Ik heb effe Bootviz gedraaid, nog geen "Optimize" gedaan, maar zag wel het volgende:
Boot Activity:
Driver: 7.16sec
Registry+Pagefile: 5.29sec
Video: 3.37sec
Logon+Service: 116.75sec (!!!)
Shell: 27.80sec (!!)
Kan iemand mij in de goeie richting duwen om te zien waarom Login+Service en Shell zo lang duren? Ben totaal zo'n 149 seconden kwijt voor Bootviz weer opnieuw was opgestart. Wel erg lang