Toon posts:

Verwarrend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Ik had dit systeem:

Kast: AOpen HX08 (300Watt, Big Tower)
Moederbord: Abit KT7-RAID
Processor: AMD Athlon Thunderbird 1200
CPU-koeler: Global WIN FOP38
Geheugen: Kingston 256 MB SDRAM 133 Mhz
Videokaart: Asus V7700 GeForce2 32MB Pure TV-Out
Hardeschijf: IBM 45GB (DTLA-307045, 7200rpm, 2MB)
Geluidskaart: Creative Labs SBLive! Player 5.1 PCI NL

Samengesteld en om jullie mening gevraagd en ik heb de laptekst gelezen op deze forum van Intel vs Amd en begin toch sterk te twijfelen of ik wel een Amd moet gaan kopen ik wil in iedergeval een systeem wat toch wel een tijdje mee kan.Ik zit er over te denken om een P3 1000Mhz te kopen.
Wat voor Moederbord kan ik het beste nemen voor een P3?
Zou ik een dual moederbord kunnen kopen, en eerst het systeem met 1 processor runnen en in de toekomst eventueel nog een processor bijzetten.

Verwijderd

De P3 (max. 933/1 Ghz?) kan qua snelheid niet op tegen die AMD. In ALLE testen zal de AMD de P3 achter zich laten liggen.
De enige test voor zover ik weet waarin een AMD trager is dan een P3, is in Q3A, maar dit is ALLEEN als je CPU's van dezelfde kloksnelheid vergelijkt. AMD loopt minimaal 200 Mhz harder, dus de keuze is makkelijk gemaakt. AMD is namelijk ook goedkoper dan Intel :)

Voor mij is het nu duidelijk voor jou ook? :P

Verwijderd

Intel is zeker geen slechte keus, alleen ik vindt dat je gewoon teveel betaald voor wat je krijgt. Over AMD hoef je je inprincipe geen zorgen te maken, pas als je gaat overklokken heb je de meeste kans op instabileit, dit geld naar mijn idee voor Intel en AMD. Heel veel zeggen dat hun systeem ROCKSTABLE is maar als ze em een Mhzje hoger zetten stort het systeem in elkaar, dat is dus tweaken de grens vinden :) .

Ik weet niet of je wil overklokken maar als je geen interrese daar in hebt kan je beter kijken naar Moederborden gewoon de meest betrouwbare zoeken, ik weet niet hoe het zit met Intel borden maar voor de AMD was/is de MSI erg sterk asus/abit zijn ook goed maar als je het forum langsgaat zie je dat er toch wel meer probleempjes zijn met Asus/Abit dan de MSI (iig de 1e versie de 2 en 2a zijn er nog niet al te lang hehe ).