ATI 9800SE AIW, Wel beeld maar voor 1 sec.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een ATI 9800se AIW die met soft mod ATI 9800SE pro AIW is geworden. Ik gebruik Winxp sp1 en MMC 9.1.

Drivers: softmod.wxp-w2k-catalyst-8-02-040515a-015958c
: softmod.wxp-w2k-catalyst-8-03-040610a-016126c
en:
directx_9c_redist

allemaal via hier gehaald: http://www.mad-moxx.de/static.php?site=downloads.htm, aangezien ik mijn kaart ook daar heb gekocht.

Nu mijn probleem: alles werkt naar behoren en ik start vervolgens MMC (TV) dus.. ik zie een zwart beeld, maar heb wel geluid, als ik door zap, zie ik wel voor 1 sec. het beeld, maar vervolgens wordt ie weer zwart. Ik heb naar zoeken voor channels zowel Norflok Island, New Zeeland etc... en Nederland geprobeerd, beiden het zelfde.

Ik heb verschillende MMC geprobeerd, ook t zelfde...verschillende soft-mod ook t zelfde, zelfs verschillende Direct X geprobeerd.

Uiteindelijk win opnieuwe geinstaleerd en blijft t zelfde...

Ik weet het dus niet meer, zijn er misschien mensen met t zelfde probleem, want ik word langzamerhand gek ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik heb ook een AIW, welke bij de auto-softmod drivers (omega toch? waar bij setup er al naar wordt gevraagt) totaal de tv niet meer wilde laten werken (kon geen zenders meer vinden). Na install van de default drivers van de install cd bleek alles wel gewoon te werken. Daarbij werkt alles wel bij jou? (weet niet of je dat getest heb)

my 1 cent.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
ja in eerste instantie werkt ie wel perfect, maar ik heb het in heden niet met install cd gewerkt, maar dan zit er geen softmod bij en dus ook geen 9800 pro! bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

inderdaad, ik heb toen de handmatige softmod gedaan (dll file vervangen) welke hier een compleet topic over loopt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

een andere oplossing is directx9c installeren.

(bij mij werkte daarna helaas channel surf niet meer)

/edit:
Och ja, nu zie ik het in de startpost erbij. (niet dat van 9c maar alla)

[ Voor 69% gewijzigd door leuk_he op 16-08-2004 14:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
leuk_he schreef op 16 augustus 2004 @ 12:16:
een andere oplossing is directx9c installeren.

(bij mij werkte daarna helaas channel surf niet meer)
Die heb ik dus ook gedaan, maar nog geen oplossing :'(

Het is toch triest dat je zoveel moet doen om het voor elkaar krijgen en nu ben ik geen n00b m.b.t software etc... Moet je voorstellen als je gemiddelde pc user bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

een gemiddelde pc user gaat zijn AIW ook niet softmodden, daarbij hoeft het dus ook niet bij alle kaarten te werken, misschien dat dus jou tv-tuner het niet trekt bij de softmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 14:15
Ik gebruik meestal de Omega (9800SE softmod) display drivers en gewoon de laatste WDM-drivers release (momenteel 6.14.10.6240) van Ati zelf.

Ik heb dit van't weekend nog gedaan op een schone xpsp2 (=DX9c) install en werkte in 1 keer goed. Daarvoor 2Ksp4/DX9b (met en zonder patch, tuner op Norfolk) en werkte ook prima.

Af en toe draai ik ook official display drivers/control panel en softmod dan zelf. Ik download iig altijd de losse onderdelen en niet het "all-in" pakket van Ati.

In alle gevallen werkt de TV gewoon goed. Je moet echter wel goed letten op de volgorde:
ATI Technologies Inc. recommends the following installation order:

tv-capture-wdm-6-14-10-6240.exe driver file.
----------------------------------------------------------
Note: Do not restart Windows

----------------------------------------------------------

The recommended ATI Display Driver for your ATI graphic product.
Restart Windows.
Na drivers reinstalls heb ik vaak last van het "unknown device" probleem (een symptoom van verkeerde installatie volgorde). Dat was meestal te fixen door de laatste driver cleaner te draaien.

Een andere mogelijke oorzaak voor jouw probleem is een te zwakke of kwalitatief brakke voeding. Op het moment dat de tuner geactiveerd wordt gaat de kaart meer stroom trekken en zakken je voltages in. Probeer eens te monitoren tijdens het starten van MMC TV.

[ Voor 3% gewijzigd door nOLoGIc op 16-08-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Sinergy schreef op 16 augustus 2004 @ 17:19:
een gemiddelde pc user gaat zijn AIW ook niet softmodden, daarbij hoeft het dus ook niet bij alle kaarten te werken, misschien dat dus jou tv-tuner het niet trekt bij de softmod.
Als jo goed leest, zie je dat hij altijd perfect heeft gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
nOLoGIc schreef op 16 augustus 2004 @ 17:47:
Ik gebruik meestal de Omega (9800SE softmod) display drivers en gewoon de laatste WDM-drivers release (momenteel 6.14.10.6240) van Ati zelf.

Ik heb dit van't weekend nog gedaan op een schone xpsp2 (=DX9c) install en werkte in 1 keer goed. Daarvoor 2Ksp4/DX9b (met en zonder patch, tuner op Norfolk) en werkte ook prima.

Na drivers reinstalls heb ik vaak last van het "unknown device" probleem (een symptoom van verkeerde installatie volgorde). Dat was meestal te fixen door de laatste driver cleaner te draaien.
Tot 2 weken terug werkt ie allemaal perfect, dus het zal niet aan de voeding liggen, die is trouwens Zalman 400B... :)

Ik heb dit keer jouw (ATI) volgordede gevolgd en dat zou het kunnen zijn, ik deed het precies andersom.. alles opnieuw geinstaleerd, werkt ie tot heden perfect... :) Directx 9c, windowsxp Sp1 met alle updates, nieuwste Omega softmod drivers en de nieuwste WDM drivers.

Dus duimen en hopen dat ie zo blijft.

In ieder geval bedankt voor de moeite dat je nam en je heldere uitleg!

[ Voor 6% gewijzigd door Zhadum op 16-08-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 14:15
Geen dank, mooi dat het werkt!

Ik heb al meer rare problemen gezien veroorzaakt door reinstall van ati-drivers en software.
Tijdje terug nog 2 uur bezig geweest om alle AIW componenten weer herkend en geinstalleerd te krijgen.
En als ik nieuwe drivers over oude heen installeer dan heb ik ineens baggertrage 2D, bijv. slepen van vensters geeft dan een slideshow. Ook alleen te fixen door een rigoreus gebruik van driver cleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Deze zal ik onthouden, maar het slaat eigenlijk nergens op... Thnks voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
P.S. waar haal je de nieuwste WDM drivers [ATI] vandaan?
Pagina: 1