Accu in 15 minuten leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12 14:48
Ik heb met mijn " fijne " Fujitsu-Siemens Amilo D 8830, echt enkel trammelant.
het 'kreng' is net terug van reparatie aan het scherm. Waar overigens enkel een test gedaan en niets waargenomen, dus niets gerepareerd.

Nu is de Li-ion Accu weer een obstakel,
na volledig opladen is hij binnen 15 minuten leeg,
na 5min. gaat ie al piepen als teken van low-batt.
ik ga niet eens windows in maar laat m in het bios scherm leeglopen.

even de search en google gebruikt

- de bios heeft geen refresh functie
- een accu paar tikken geven helpt ook niets
- deze tip helpt ook helemaal niets
- over de 'vriezer' zijn de meningen verdeeld dus doe ik liever niet.

ik heb de laptop nog geen jaar.
wat moet ik met dit stuk rommel aan ?
heb een 4 jarig service contract bij F-S
gebruik de orginele 20v acculader (bijgeleverd)
op school vaak een orginele 19v acculader ( van eerder model 7830 dacht ik )

moet ik m weer opsturen ? want volgens mij heb ik geen garantie op de accu. ? :?
bedankt alvast.

specs:

2,8 GHz processor
1x 512MB intern geheugen
60Gb harddisk
Ati 9000 mob. radeon

- edit : specs erbij + typo + url tag

[ Voor 14% gewijzigd door subrosa op 16-08-2004 19:13 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Is je batterij dan ook daadwerkelijk helemaal leeg. Want op mijn laptop piept hij ook al na 5 minuten van dat hij bijna op is, maar hij gaat nog ruim een uur mee. al dan wel de hele tijd piepend... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door jozy op 16-08-2004 01:40 ]

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan denk ik alvast een nieuwe accu bestellen, want garantie heb je er niet meer op. Doorgaans krijg je op laptop-accu's zo'n 3 tot hooguit 6 maanden garantie.
Wat je wel kan proberen, is doen wat ik gedaan heb. Ik heb in dezelfde situatie gezeten met mijn laptop, van Jewel. Ik heb de fabriek gemaild (winkel wou er niks mee doen), en na een hele lange mailwisseling heb ik een aardige korting weten te krijgen op de accu.

Die mailwisseling kun je hier lezen, mocht je interesse hebben. Er staan wat links in naar wetsartikelen die je van pas kunnen komen.
Onderaan beginnen met lezen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 16-08-2004 01:42 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• subrosa
jozy schreef op 16 augustus 2004 @ 01:38:
Is je batterij dan ook daadwerkelijk helemaal leeg. Want op mijn laptop piept hij ook al na 5 minuten van dat hij bijna op is, maar hij gaat nog ruim een uur mee. al dan wel de hele tijd piepend... 8)7
na 5 minuten gaat ie piepen en na 15 minuten valt hij uit.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
"vriezer" oplossing verlengde mijn accu van 15 min naar 30 min (oude laptop dan)

• subrosa
jozy schreef op 16 augustus 2004 @ 01:46:
"vriezer" oplossing verlengde mijn accu van 15 min naar 30 min (oude laptop dan)
thanx, maar ik wil liever weer naar de 1-1,5 uur zoals ik minimaal verwachtte van een 2000,- laptop:D
NMe84 schreef op 16 augustus 2004 @ 01:41:
Je kan denk ik alvast een nieuwe accu bestellen, want garantie heb je er niet meer op. Doorgaans krijg je op laptop-accu's zo'n 3 tot hooguit 6 maanden garantie.
Wat je wel kan proberen, is doen wat ik gedaan heb. Ik heb in dezelfde situatie gezeten met mijn laptop, van Jewel. Ik heb de fabriek gemaild (winkel wou er niks mee doen), en na een hele lange mailwisseling heb ik een aardige korting weten te krijgen op de accu.
ik ga zeker - weer - een conversatie aan met F-S ...
ook op mijn school zijn er zoveel problemen met die dingen, daarom zijn ze overgestapt op ACER - kijken of dat wel wat wordt.

[beetje offtopic] is het niet mogelijk om met een groep mensen die problemen hebben met de laptops, rechtsmatig iets te doen om restitutie van aankoop bedrag of vervanging van het produkt te krijgen? meer dan 4000 gulden en niets dan ellende [/beetje offtopic]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

subrosa schreef op 16 augustus 2004 @ 01:53:
[beetje offtopic] is het niet mogelijk om met een groep mensen die problemen hebben met de laptops, rechtsmatig iets te doen om restitutie van aankoop bedrag of vervanging van het produkt te krijgen? meer dan 4000 gulden en niets dan ellende [/beetje offtopic]
Ik ben bang dat er wat betreft juridische stappen weinig mogelijk is. Daarmee ben je afhankelijk van de goodwill van het bedrijf in kwestie of je het volle bedrag voor een nieuwe accu moet betalen, of dat je hem voor bijvoorbeeld 50 euro minder krijgt, zoals ik.

Om de levensduur van je accu te verlengen kun je hem trouwens het beste gewoon uit je laptop halen als je langdurig aan de netstroom zit, en je accu niet opgeladen hoeft te worden. Ik weet niet of je dat wel of niet gedaan hebt, maar het verdubbelt de levensduur van je accu. :)

• subrosa
Om de levensduur van je accu te verlengen kun je hem trouwens het beste gewoon uit je laptop halen als je langdurig aan de netstroom zit, en je accu niet opgeladen hoeft te worden. Ik weet niet of je dat wel of niet gedaan hebt, maar het verdubbelt de levensduur van je accu. :)
ik werk meestal op school / thuis met netstroom en in de trein met accu
eruit halen is geen echte optie, omdat je hem echt open moet schroeven.

---

juridisch ding :

er is in principe toch enige sprake van een produkt dat niet voldoet aan de gemiddelde eisen,

ik heb ook eerder gehoord dat je na 3x opsturen binnen een bepaalde tijd ( 1 jaar?) recht hebt op restitutie. dat vraag ik nog wel even na.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

subrosa schreef op 16 augustus 2004 @ 02:08:
ik werk meestal op school / thuis met netstroom en in de trein met accu
eruit halen is geen echte optie, omdat je hem echt open moet schroeven.
Ik zou die moeite toch in elk geval thuis maar doen, je accu leeft er aanzienlijk langer door. :)
juridisch ding :

er is in principe toch enige sprake van een produkt dat niet voldoet aan de gemiddelde eisen,
Klopt, maar het valt buiten de garantie waar jij akkoord mee bent gegaan. Je kan dus niet veel meer beginnen dan doen wat ik gedaan heb, en kijken of ze je tegemoet treden.
ik heb ook eerder gehoord dat je na 3x opsturen binnen een bepaalde tijd ( 1 jaar?) recht hebt op restitutie. dat vraag ik nog wel even na.
Check de link naar Het Burgerlijk Wetboek, Boek 7, Bijzondere overeenkomsten, dat je ook terug kan vinden in mijn briefwisseling met Jewel. Daar staan alle wetten die betrekking hebben op consumentenrecht. :)
In het speciaal zijn deze twee interessant:
Boek 7, Artikel 17, Lid 2:
"Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet hoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien."
Boek 7, Artikel 24, Lid 1:
"Indien op grond van een consumentenkoop een zaak is afgeleverd die niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten,heeft de koper jegens de verkoper recht op schadevergoeding overeenkomstig de afdelingen 9 en 10 van Boek 6."

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 16-08-2004 02:40 ]

• subrosa
Net gebeld met Helpdesk van Fujitsu Siemens,
de persoon die mij te woord heeft gestaan kan niets anders doen dan mij vertellen een nieuwe accu aan te schaffen.

en een brief schrijven naar het customer care center van F-S

wat een doffe ellende

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

subrosa schreef op 16 augustus 2004 @ 13:32:
Net gebeld met Helpdesk van Fujitsu Siemens,
de persoon die mij te woord heeft gestaan kan niets anders doen dan mij vertellen een nieuwe accu aan te schaffen.

en een brief schrijven naar het customer care center van F-S

wat een doffe ellende
Daar is een simpele reden voor. De mensen in dat callcenter zijn studenten die dus absoluut geen toezeggingen mogen doen. Dat soort types vermijd ik altijd zoveel mogelijk. Callcenters zijn tijdverspilling in 8 van de 10 gevallen.

Als je hulp nodig hebt met die brief dan drop je maar een mailtje, in mijn profiel staat mijn adres wel. :)

• subrosa
NMe84 schreef op 16 augustus 2004 @ 13:49:
[...]

Daar is een simpele reden voor. De mensen in dat callcenter zijn studenten die dus absoluut geen toezeggingen mogen doen. Dat soort types vermijd ik altijd zoveel mogelijk. Callcenters zijn tijdverspilling in 8 van de 10 gevallen.

Als je hulp nodig hebt met die brief dan drop je maar een mailtje, in mijn profiel staat mijn adres wel. :)
ik zal vandaag of morgen een brief opstellen, als ik vragen heb zal ik e wel mailen, iig bedankt.
----
ook de ontwijkende antwoorden als "dat zijn uw woorden" zijn in zo'n gesprek heel irritant.
Pagina: 1