Ineens installeert Far Cry niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Te gek voor woorden.

Vandaag mijn PC geformatteerd, partitie D bleef alleen over waar Far Cry nog opstond, dus deze heb ik handmatig verwijderd toen ik Windows XP weer had geinstalleerd. Ik heb zelfs in regedit nog dingen van Far Cry weggehaald.

DVD van de game erin, installeren, en gelijk viel me al op hoe traag het ging, normaal nooit, de install blijft ook maar bij 3 blokjes en bij english.pak en op een gegeven moment een error , een error met die english.pak.

Maar er klopt gewoon geen flikker van, de install ging normaal gesproken juist behoorlijk snel, ik snap hier echt niks van.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

UTM

Installeert hij Far Cry wel op bijvoorbeeld de C: schrijf?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een kapotte DVD? Test eens door alle bestanden die erop staan over te kopieren naar je harde schijf, als je geen CRC-errors of extreem veel haperingen krijgt weet je in ieder geval vrijwel zeker dat dat het niet is.

• devilsnight
WO3f, geprobeerd op C: te installeren, exact dezelfde error en duurt VRESELIJK lang erover.

Genghis Khan

Nou, dat heb ik net gedaan, althans geprobeerd, het kopieren was werkelijk BIJNA klaar, iets van 20 seconden nog , toen moest de file English.cab gekopierd worden en ineens ging die 20 seconden naar 50 seconden, en ja hoor..op een gegeven moment een error

Cannot copy English:Data error (cyclic redundancy check).

• UTM
  • Nu online

UTM

devilsnight schreef op 16 augustus 2004 @ 01:32:
WO3f, geprobeerd op C: te installeren, exact dezelfde error en duurt VRESELIJK lang erover.

Genghis Khan

Nou, dat heb ik net gedaan, althans geprobeerd, het kopieren was werkelijk BIJNA klaar, iets van 20 seconden nog , toen moest de file English.cab gekopierd worden en ineens ging die 20 seconden naar 50 seconden, en ja hoor..op een gegeven moment een error

Cannot copy English:Data error (cyclic redundancy check).
Kun je het spel wel installeren op een andere computer? Het lijkt wel alsof het bestand English.cab beschadigd is, en het probleem zich dus op de DVD bevindt

• devilsnight
Zijn we zojuist aan het proberen :)
Ik installeer em bij iemand anders even.

En daar lijkt ie dus wel verder te gaan, bij mij kwam ie niet verder dan English.pak tijdens installeren en bij broer wel, nou ja...... :?

[ Voor 48% gewijzigd door devilsnight op 16-08-2004 01:42 ]

• UTM
  • Nu online

UTM

devilsnight schreef op 16 augustus 2004 @ 01:38:
Zijn we zojuist aan het proberen :)
Ik installeer em bij iemand anders even.

En daar lijkt ie dus wel verder te gaan, bij mij kwam ie niet verder dan English.pak tijdens installeren en bij broer wel, nou ja...... :?
Brakke HD, of verkeerd geformatteerd/gedefragmenteerd. Staat je HD @ Fat of NTFS?. Probeer ook eens te defragmenteren: Clusters enzo recht zetten. Dat wil ook wel eens helpen ;)

• devilsnight
C:/ is op NTFS geformatteerd.

D en E zijn zo gebleven (zonder formats)

Het rare is, voordat ik die format had toegepast , en ik net FC installeerde(geloof iets van vrijdag was dat) ging het hardstikke vlot en goed, zonder error.
Ik format alleen C, en meteen is het mis :(

[ Voor 58% gewijzigd door devilsnight op 16-08-2004 01:49 ]

• UTM
  • Nu online

UTM

devilsnight schreef op 16 augustus 2004 @ 01:47:
C:/ is op NTFS geformatteerd.

D en E zijn zo gebleven (zonder formats)

Het rare is, voordat ik die format had toegepast , en ik net FC installeerde(geloof iets van vrijdag was dat) ging het hardstikke vlot en goed, zonder error.
Ik format alleen C, en meteen is het mis :(
Alle drivers geinstalleerd? Alle Windows-updates geinstalleerd?
Je zegt dat hij nl ook niet op C: installeert, maar wel bij iemand anders op de computer. Daarnaast heb je dus alleen C: geformatteerd en nu wel FC niet meer installeren. Het lijkt er dus op dat hij _of_ wat mist _of_ dat er iets mis is met de config van je HD

• Genghis Khan
  • Niet online
Het heeft niets met je harde schijf te maken, waarschijnlijk heb je je DVD per ongeluk net iets teveel beschadigd.

Dit komt best vaak voor namelijk, de DVD-speler van je broer heeft gewoon een veel betere foutcorrectie waardoor die nog wel iets van de bestanden kan maken, waar jouw DVD-speler zich verslikt. Een vuile lens kan hier ook een grote rol in spelen.

Ik zou de DVD eens goed schoonmaken met een vochtige doek (ik hou ze gewoon altijd onder de kraan en droog ze af, maar dit wordt afgeraden ;) ) zodat vette vingers e.d. verdwijnen om er vervolgens een kleine hoeveelheid tandpasta over uit te smeren die de krassen opvullen, wat het makkelijker voor je DVD-speler maakt.

Ik heb helaas veel ervaring hier mee, CD's en DVD's gaan hier altijd kapot :P.

• UTM
  • Nu online

UTM

Genghis Khan schreef op 16 augustus 2004 @ 01:52:
Het heeft niets met je harde schijf te maken, waarschijnlijk heb je je DVD per ongeluk net iets teveel beschadigd.

Dit komt best vaak voor namelijk, de DVD-speler van je broer heeft gewoon een veel betere foutcorrectie waardoor die nog wel iets van de bestanden kan maken, waar jouw DVD-speler zich verslikt. Een vuile lens kan hier ook een grote rol in spelen.

Ik zou de DVD eens goed schoonmaken met een vochtige doek (ik hou ze gewoon altijd onder de kraan en droog ze af, maar dit wordt afgeraden ;) ) zodat vette vingers e.d. verdwijnen om er vervolgens een kleine hoeveelheid tandpasta over uit te smeren die de krassen opvullen, wat het makkelijker voor je DVD-speler maakt.

Ik heb helaas veel ervaring hier mee, CD's en DVD's gaan hier altijd kapot :P.
_Als_ dat zo is kan je het best op de PC van je broer een image maken van de schrijf, en deze opnieuw branden. Heb je dus gewoon een backup van je originele: Werkend en legaal :)

• devilsnight
Zijn zo we voorzichtig met die DVD en toch beschadigd, ja het kan altijd.
En mijn DVD drive is idd niet een super ding, gewoon een OK'je DVD drive, behalve nu dan.

Ja je bedoelt een kopie van het origineel maken, als het echt aan die file ligt die dus beschadigd is, dan kopieert ie dat toch over? of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 35% gewijzigd door devilsnight op 16-08-2004 02:06 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
Nee, als je een kopie zou maken op die andere PC werkt alles gewoon want die leest de file wel correct in; anders zou je daar ook CRC-errors krijgen. Dat komt dus door de betere foutcorrectie. Als jouw PC dan die gekopieerde DVD leest zal die daar geen problemen mee hebben aangezien de file er helemaal "goed" opstaat.

De tandpastatruuk hielp niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Genghis Khan op 16-08-2004 02:11 ]

• devilsnight
Niet meer geprobeerd, 't is er laat en morgen weer werk (verdomme,lol) morgen zal ik dat eerst nog even proberen voordat ik er een backup van maak.

• devilsnight
Heb de DVD nog even gecleaned met een vochtige doek, hielp niks :)

Dus heb m'n broer de Dvd laten kopieren en meteen geprobeerd, en het installeren ging .........perfect :D

Verwijderd

ligt idd aan de dvd, heb hetzelfde gehad
Pagina: 1