[ALG] welke taal voor multiplayer cardgame met mysqlopslag?

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil een multiplayer kaartspel (en andere spellen) gaan programmeren voor mijn website.
Bedoeling is dat er minstens twee personen aan een game-sessie kunnen meedoen waarvan de resultaat van het spel uiteindelijk opgeslagen in een mysql-database op mijn server.

Welke taal kan ik hiervoor het beste kiezen? Ik heb de keuze (ik kan) uit PHP, Java of Flash/Actionscript.

Probleem met PHP is uiteraard het turnbased-mechanisme. Als een speler een kaart speelt, dan kan ik de andere speler(s) niet een push geven. Maar met PHP kan ik wel serverside bijhouden welke kaarten gespeeld wordt en de uitkomst direct in de database wegschrijven.

Bij java en flash weet ik niet hoe ik veilig de resultaten kan wegschrijven.

Mijn voorkeur gaat echter meer uit naar flash omdat deze "lichter aanvoelt"

Iemand adviezen voor mij?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:15

ripexx

bibs

Je zit al snel aan een client server model. Denk dat vooral java voor een server side applicatie goed gaat werken en er is volgens mij geod vanuit java te connecten naar een mysql database. Maar je moet dan wel een java applicatie kunnen runnen op een server. Client side kan je kijken naar flash maar of dat volledig voldoet hangt een beetje af van de wensen en eisen. Verder kan je natuurlijk ook een applet schrijven die client side gedraait worden. Beveiling kan je doen met hashes enz.. Er is laatst nog een topic over dit soort onderwerpen geweest.

Met name door het turnbase principe en dat je afhankelijk bent van client requests is php af te raden maar technisch kan het wel maar handig is het niet. Daarnaast is de beveiling van flash beperkt. Zeker als het gaat om spel waarbij valsspelen uitgesloten moet worden is flash niet echt handig maar het kan.

Het weschrijven van resultaten is een kwestie van goed controleren. Door het vergeliken van de resultaten kan je valsspelers al snel ontdekken. Daarnaast kan je werken met een soort challenge response systeem. Opties genoeg maar vooral de controle tussen de client en de server is het probleem. De server kan in princiepe alles zijn maar als de data daar goed aankomt is het wegschrijven geen probleem.

Kan het topic alleen niet vinden :(

buit is binnen sukkel

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Volgens mij kan je dit dus heel mooi doen met PHP icm wat DHTML:

• Een session starten zodra je spel begint (met starttijd erin, is je security)
• via een hidden iframe in DHTML wat gegevens heen en weer pompen

Dan kan je de rest netjes met wat DHTML opmaken (ik weet natuurlijk niet hoe goed je daar in bent, maar met Clay's DHTML Lib Beehive kan je een hoop doen, voorbeeldje van een nog niet-af yahtzee spelletje van mij uit mn vakantie, waar ik dit ook nog wil inbouwen:

http://www.netmastering.nl/yahtzee/

Hope That Helps :)

Stop uploading passwords to Github!