Ik wil een multiplayer kaartspel (en andere spellen) gaan programmeren voor mijn website.
Bedoeling is dat er minstens twee personen aan een game-sessie kunnen meedoen waarvan de resultaat van het spel uiteindelijk opgeslagen in een mysql-database op mijn server.
Welke taal kan ik hiervoor het beste kiezen? Ik heb de keuze (ik kan) uit PHP, Java of Flash/Actionscript.
Probleem met PHP is uiteraard het turnbased-mechanisme. Als een speler een kaart speelt, dan kan ik de andere speler(s) niet een push geven. Maar met PHP kan ik wel serverside bijhouden welke kaarten gespeeld wordt en de uitkomst direct in de database wegschrijven.
Bij java en flash weet ik niet hoe ik veilig de resultaten kan wegschrijven.
Mijn voorkeur gaat echter meer uit naar flash omdat deze "lichter aanvoelt"
Iemand adviezen voor mij?
Bedoeling is dat er minstens twee personen aan een game-sessie kunnen meedoen waarvan de resultaat van het spel uiteindelijk opgeslagen in een mysql-database op mijn server.
Welke taal kan ik hiervoor het beste kiezen? Ik heb de keuze (ik kan) uit PHP, Java of Flash/Actionscript.
Probleem met PHP is uiteraard het turnbased-mechanisme. Als een speler een kaart speelt, dan kan ik de andere speler(s) niet een push geven. Maar met PHP kan ik wel serverside bijhouden welke kaarten gespeeld wordt en de uitkomst direct in de database wegschrijven.
Bij java en flash weet ik niet hoe ik veilig de resultaten kan wegschrijven.
Mijn voorkeur gaat echter meer uit naar flash omdat deze "lichter aanvoelt"
Iemand adviezen voor mij?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp