onterechte powermod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Topicstarter
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1104042

Kijk, dat de post nou aan de hoge kant staat ala; de een na laatste moderator geeft 'TROLL"; nou dat is het zeker niet.
Maar om er dan nog effe 1,87 punt af te halen als er al zoveel mensen gemodereerd hebben, dat gaat er bij mij echt niet in. Ter info de post stond vandaag de hele dag op ongeveer 2 punten.
koppie peest / ids lupo

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Het is niet omdat veel mensen een item modereren, dat de reactie daarom ook een goede score heeft. Anders had het hele concept van 'powermod' niet echt veel zin :). Ik vind, zo te zien net als de powermod die deze reactie gemod heeft, dat hij op +1 hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vond hem anders wel grappig :o Iedereen heeft natuurlijk een andere soort humor maar om deze post nu een powermod te geven? Het is gewoon een poging om grappig te zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Hij mag dan wel grappig zijn, dat wil nog niet zeggen dat hij daarvoor een te hoge score moet ontvangen. Een belangrijkere maatstaf van de score is de mate waarin de reactie iets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Voor de PM stond de score op 3.87 2.87, wat duidelijk te hoog is. Hij staat nu inmiddels weer op 2.

Mijns inziens is een score van 1 gepast, aangezien je post algemeen commentaar is en verder geen informatieve of interesaante waarde heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door silentsnow op 16-08-2004 02:27 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Topicstarter
ik weet niet of het komt omdat ik hier nu over m'n puntjes zit te :'( maar de score loopt automagisch al weer op.

Ik begrijp het moderatiesysteem en ook dat er soms door een powermod ingegrepen mag/kan worden. De vraag is alleen of het reeel is om zo'n grote correctie te geven als 15 mensen al een puntje + of een puntje - gestuurd hebben.

Misschien was het meer de schrik - en een "grappig" post kan ook niet boven de 2 komen.

Silentsnow, 3.87-1.87 = 2, dus ik denk dat de post op 2.87 stond. Een beetje teveel voor een grap in de zijlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
koppie peest schreef op 16 augustus 2004 @ 01:21:
ik weet niet of het komt omdat ik hier nu over m'n puntjes zit te :'( maar de score loopt automagisch al weer op.

Ik begrijp het moderatiesysteem en ook dat er soms door een powermod ingegrepen mag/kan worden. De vraag is alleen of het reeel is om zo'n grote correctie te geven als 15 mensen al een puntje + of een puntje - gestuurd hebben.

Misschien was het meer de schrik - en een "grappig" post kan ook niet boven de 2 komen.

Silentsnow, 3.87-1.87 = 2, dus ik denk dat de post op 2.87 stond. Een beetje teveel voor een grap in de zijlijn.
Een "grappig" post kan wel boven de 2 komen hoor met behulp van "+1 ondergewaardeerd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

koppie peest schreef op 16 augustus 2004 @ 01:21:

Dat is IMO heel normaal, aangezien vrijwel iedereen de neiging heeft om op gevoel te modereren en de meesten dat dan ook doen. Een grappige opmerking zullen velen veel sneller omhoogmodereren dan een gemiddelde andere reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Topicstarter
@amour021.
Ja, dat heb ik ook ontdekt en is IMO een lek in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Die powermoderatie is door mij gedaan.
"Leuk" voor op je werk. Bij msn'n licht de pc blauw op, bij het bezoeken van xxx sites rood. Kan je chef meteen zien dat je aan de externe relaties werkt.
Natuurlijk is dat een grapje, maar geslaagde grapjes horen op +1 thuis en de echte dijenkletsers mogen (mogen, niet moeten1) op +2 terecht komen.

De bewuste reactie stond op +3, de PM heeft 'm naar +1 gebracht, zoals SilentSnow al verklaart heeft de post geen verdere toegevoegde waarde dan een grappige opmerking (en grappig is subjectief).

uit: Apple vraagt patent 'kameleonbehuizing' aan

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1