Hey,
Ik binnenkort mijn GPU en CPU voorzien van een nieuwe cooler. Eén van de "to do's" is het schoonmaken van de core...
maar hoe doe je dat nu eigenlijk?
Ik heb het hele forum afgezocht(er zijn heel wat topic, en jammer genoeg er weer eentje bij...) maar niks wat mijn vraag beantwoord(of volledig beantwoord).
Hoe kan ik mijn core op een veilige manier schoonmaken?
De eene raad product x aan en product y af, de andere raad dan weer product y aan en x af...
Een lijstje van de dingen die door de tweakers op dit forum gebruikt worden om hun core schoon te maken:
(nu heb ik commentaar gegeven wat mij het meest logische lijkt...)
Vingernagel/geduld
Dit vind ik eigenlijk te gek, zo krijg je een core niet helemaal schoon (ik vergelijk het met het wegkrabben van het overgebleven plaksel van een sticker)
Stanley mesje
Dit vind ik moord van je core zelf...
Aceton/nagellakverwijderraar
Aangezien ik ervaring heb met het gebruiken van dit product op plastiek, raad ik dit helemaal niet aan(vreet in de plastiek zelf, maw: bye bye core)
'Pure' Alcohol
Dit leek mij nog de beste oplossing, maar mijn vader zegt dat dit ook een beetje de stof aanvreet?
Terpentine* Wouter06 laat een vettige laagje achter
ken ik de eigenschappen niet van ...
Amoniac
Was/Brandbenzine* Wouter06 veegt de lettertjes weg
Akasa TIM Cleaner
Spiritus
Kunnen jullie mijn commentaar goedkeuren/aanvullen/bekritiseren?
Thx
Ik binnenkort mijn GPU en CPU voorzien van een nieuwe cooler. Eén van de "to do's" is het schoonmaken van de core...
maar hoe doe je dat nu eigenlijk?
Ik heb het hele forum afgezocht(er zijn heel wat topic, en jammer genoeg er weer eentje bij...) maar niks wat mijn vraag beantwoord(of volledig beantwoord).
Hoe kan ik mijn core op een veilige manier schoonmaken?
De eene raad product x aan en product y af, de andere raad dan weer product y aan en x af...
Een lijstje van de dingen die door de tweakers op dit forum gebruikt worden om hun core schoon te maken:
(nu heb ik commentaar gegeven wat mij het meest logische lijkt...)
Dit vind ik eigenlijk te gek, zo krijg je een core niet helemaal schoon (ik vergelijk het met het wegkrabben van het overgebleven plaksel van een sticker)
Dit vind ik moord van je core zelf...
Aangezien ik ervaring heb met het gebruiken van dit product op plastiek, raad ik dit helemaal niet aan(vreet in de plastiek zelf, maw: bye bye core)
Dit leek mij nog de beste oplossing, maar mijn vader zegt dat dit ook een beetje de stof aanvreet?

MadMarky schreef op 16 augustus 2004 @ 00:58:
Dit is een soort schoonmaakmiddel gebaseerd op citrus(citroen?), en laat geen troep achter zoals terpentine.
Maar dan heb je nog ether, ik gebruikt dit om plaksel van stickers te verwijderen, dit gaat heel goed en laat ook geen sporen achter ...Lekkere Kwal schreef op 16 augustus 2004 @ 11:39:
Nederlandse spiritus is 98% ethanol (alcohol die je ook in drank vindt), 2% methanol (een stuk giftigere alcohol die voorkomt dat weldenkende mensen spiritus als drank gebruiken) en een blauwe kleurstof. Het is dus hetzelfde als 'pure alcohol', maar niet als 'medicinale alcohol' of die andere termen voor isopropyl-alcohol, dat is een stuk mildere alcohol die ook beter geschikt is voor het schoonmaken van videokoppen en andere electronica.
Kunnen jullie mijn commentaar goedkeuren/aanvullen/bekritiseren?
Thx
[ Voor 34% gewijzigd door Wouter06 op 16-08-2004 13:26 ]