Ik ben bezig om een make file te maken voor MS VisualStudio 6 om mijn GameBoy Advance code auitomatisch te laten compilen naar een binary.
De code werkt en is geen probleem, ik had al eerder een bat bestand wat compiled en gelinkt en dat werkte. Echter na het lezen van wat articles kwam ik er achter dat een build handiger en sneller werkte bij meer code.
Dit is de Uni.mak en ik heb de volgende parameters in m'n project;
Build command line: nmake /f "Uni.mak"
Rebuild all options: /a
Output filename: Uni.gba
Toch krijg ik een error bij het compilen. Deze is namenlijk;
Uni.mak(7) : fatal error U1034: syntax error : separator missing
Wat erg raar is want regel 7 is leeg. De witregel er uit halen resulteerd in verschuiving naar een andere regel (nl. regel 6). Ik heb er nog een tutorial bij gepakt maar alles klopte.
De code werkt en is geen probleem, ik had al eerder een bat bestand wat compiled en gelinkt en dat werkte. Echter na het lezen van wat articles kwam ik er achter dat een build handiger en sneller werkte bij meer code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| CFLAGS = -c -O3 MODEL = -mthumb -mthumb-interwork all : Uni.gba Uni.gba : Uni.elf objcopy -O binary Uni.elf Uni.elf : music.o test.o gcc $(MODEL) -o music.o test.o test.o : test.c gcc $(CFLAGS) $(MODEL) test.c music.o : music.c gcc $(CFLAGS) $(MODEL) music.c |
Dit is de Uni.mak en ik heb de volgende parameters in m'n project;
Build command line: nmake /f "Uni.mak"
Rebuild all options: /a
Output filename: Uni.gba
Toch krijg ik een error bij het compilen. Deze is namenlijk;
Uni.mak(7) : fatal error U1034: syntax error : separator missing
Wat erg raar is want regel 7 is leeg. De witregel er uit halen resulteerd in verschuiving naar een andere regel (nl. regel 6). Ik heb er nog een tutorial bij gepakt maar alles klopte.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 23:37 ]