Ik heb hier een klein scriptje voor het invoeren van gegevens in db
Als ik dit een keer uitvoer doet hij het gewoon perfect, maar zodra ik het voor de 2de keer uitvoeren geeft hij de fout weer "Er is een fout waargenomen. bla bla bal" .
Nu ligt dat er voglens mij aan dat 'adres' het eerste veld is , en dus automatisch de primary key heeft.
Die heb ik al verwijderd, maar toch doet hij het niet.
Mijn vraag is dus hoe ik nu de niet unieke gegevens in kan laten voeren (zoals het ip-adres wat meerdere keren voorkomt).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?php $aap = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $aapje = date('d/m/Y -- G:i:s'); $username = "root"; $password = "blaat"; $hostname = "localhost"; $dbh = mysql_connect($hostname, $username, $password) or die("Kan de MySQL database niet bereiken."); print "De connectie naar de MySQL database is voltooid<br>"; $selected = mysql_select_db("deev",$dbh) or die("Kan de juiste database niet vinden"); // if (mysql_query("insert into ip values('$aap')")) { if (mysql_query("insert into ip(adres, datum) values('$aap', '$aapje')")) { print "De data is succesvol in de database gestopt"; } else { print "Er is een fout waargenomen tijdens het importeren van de gegevens"; } mysql_close($dbh); |
Als ik dit een keer uitvoer doet hij het gewoon perfect, maar zodra ik het voor de 2de keer uitvoeren geeft hij de fout weer "Er is een fout waargenomen. bla bla bal" .
Nu ligt dat er voglens mij aan dat 'adres' het eerste veld is , en dus automatisch de primary key heeft.
Die heb ik al verwijderd, maar toch doet hij het niet.
Mijn vraag is dus hoe ik nu de niet unieke gegevens in kan laten voeren (zoals het ip-adres wat meerdere keren voorkomt).