Toon posts:

Windows Media Player kleurtjes raar!

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik .wmv filmpjes probeer af te spelen in Windows Media Player , zijn de kleuren heel raar. Dit heb ik nooit als ik dvd's afspeel. Ik bedoel niet het contrast of de helderheid ofzo iets dergelijks , maar het lijkt net alsof RGB en CYMK ofsowiets zijn verwisseld , net alsof je die 2 verwisselt in Photoshop. Ik kan met print screen geen plaatjes ervan maken Kan iemand mij hiermee helpen? alvast bedankt!

edit: ik heb een filmpje gemaakt van het GameSpot intro dat voor sommige filmpjes op gamespot komt , en ik heb dat opgeslagen als .avi , dus dan kunnen jullie zien wat er bij mij mis is met de .wmp filmpjes.
http://www.koevis.demon.nl/gamespot.rar
de groote is 1.6 MB. en de codec zit bij Fraps volgens mij.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
geen plaatjes -> directX (moet je een speciaal screencapture programma voor pakken)

dit is 9 van de 10x een codec probleem. check eens met gspot welk codec precies je moet hebben

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deïnstalleer al je codecs en probeer dan deze codec pack. Die gebruik ik ook en ik heb er nooit problemen mee. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net K-Lite codecpack ge uninstalled , en ik ben nu de gamrcodecpack aant installen , ik edit wel als het wel of niet gelukt is. Alvast bedankt!

Xanni

EDIT! Niet gelukt :( ik zou wel windows media player classic willen gebruiken , maar van windows media player 9 kom ik niet af! Is er geen wet dat je elk programma moet kunnen deinstaleren?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 23:42 ]

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:38
De oude versie van mediaplayer (zoals die bijvoorbeeld in windows 98 zat) kun je nog steeds starten.

Kies hievoor: Start->Uitvoeren
en type "mplayer2" in en druk vervoglens op uitvoeren (Enter)

Verwijderd

Ohw wil je de 'oude' media player met de functionaliteit van de nieuwe ?

Probeer dit eens :

http://divx-digest.com/software/media_player_classic.html

Speelt volgens mij alles af, ook dvd enzo

Verwijderd

Topicstarter
wel , ik dacht dat het instaleren van SP2 mischien uitkomst zou bioeden. NIET DUS! Ik reboote mijn PC. Internet weg. Stomme nep firewall uitgescakelt. internet werkt weer. Virus scanner crasht omdat SP2 "virus scanner niet herkent" ofsowiets. Word crasht. wel , bedankt SP2. backup , reinstall, IE eraf , Firefox erop. alles werkt weer. Excuses voor mijn woede , maar een advies: als je je veilig voelt , blijf van SP2 af!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eigenlijk wel toevallig... Want ik heb dit probleem sinds kort dus ook...
Ik ga dus dit topic zeker te weten volgen, want ik heb het ook nog niet opgelost...

Wat ik zoal geprobeert heb:
Windows Media Codec V9 geïnstalleerd, mocht niet baten
Windows Media Player 9 geïnstalleerd, mocht ook niet baten
FFDshow gedeïnstalleerd en nieuwe geïnstalleerd, mocht niet baten
Windows Media Codec V9 gedeïnstalleerd, mocht ook al niet baten...

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:20:
wel , ik dacht dat het instaleren van SP2 mischien uitkomst zou bioeden. NIET DUS! Ik reboote mijn PC. Internet weg. Stomme nep firewall uitgescakelt. internet werkt weer. Virus scanner crasht omdat SP2 "virus scanner niet herkent" ofsowiets. Word crasht. wel , bedankt SP2. backup , reinstall, IE eraf , Firefox erop. alles werkt weer. Excuses voor mijn woede , maar een advies: als je je veilig voelt , blijf van SP2 af!
jou pc had al problemen met het afspelen van filmpjes. verder weet je niet hoe je screendumps van directx programma's moet maken en nu krijgt sp2 de schuld? ik kan mensen juist aanraden om SP2 te draaien, er zitten juist verbeteringen in. dat er 50 programma's niet/niet juist werken dat klopt idd, maar dat moet je van te voren ff uitzoeken voordat je een sp installed. ik ga er gewoon vanuit dat er iets goed mis is met je windows install. en waarom zou een codec probleem opgelost worden door sp2? ik zou me hoogstens voorkunnen stellen dat een update van directx verbetering zou kunnen brengen, maar die is ook los de downloaden :Y)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Orend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 09:15
Heb je toevallig een Ati Radeon Kaart???
zo ja, dan moet je windows Media player updaten naar Windows Media Player 10.
Dan heb je geen rare kleurtjes meer. Ik zag de oplossing niet in dit topic staan, dus vandaar.

[CPU] Intel Core i7 3820 @ 3,6 Ghz, [MEM] Kingston HyperX 16GB 1600Mhz [GPU] Asus GTX660, [MB] Asus P9X79 Pro [SSD] 2X Samsung 830 128Gb RAID0,[HDD] WD 640 Sata

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

De oplossing was er toen nog niet omdat Windows Media Player 10 toen nog niet uit was. Dus het zou een beetje loos zijn, om meer als een jaar geleden te zeggen dat ie over een tijdje (zodra het uit is) WMP10 moet installeren. ;)

Omdat het zo'n grote kick is, sluit ik het topic. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.