[CGI/Perl] Hoe script debuggen *

Pagina: 1
Acties:

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 11:05

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik ben bezig met een instalatie van een script alleen nu krijg ik fouten te zien en kan niet vinden waar het zit. Is er een mogelijkheid om net zoals PHP een regel op tenemen dat je ook ziet wat er uitgevoerd wordt.

Dit is volgens mij de PHP code als ik het nog uit me hoofd weet
code:
1
error_reporting(E_ALL);

Is er ook zo iets voor CGI des noods met een htaccess file, als dit mogenlijk is.

Ik heb al rond gekeken op GoT maar kan niets relevants vinden behalve dat je in je apache logs moet kijken, wat ik ook gedaan heb maar hier staat weing informatie in.

Dit is de specificatie waar ik op draai.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
OS Linux 
Kernel version 2.4.21-15.EL 
Apache version 1.3.31 (Unix) 
PERL version 5.8.1 
Path to PERL /usr/bin/perl 
Sendmail Path /usr/sbin/sendmail 
Perl Modules Click to View 
PHP version 4.3.8 
MySQL version 4.0.20-standard

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

perl -c en perl -v (vanaf de commandline...)?
Dit is voor Perl dus. CGI heeft verder niks vrij weinig te maken met de taal waarin je ontwikkeld en dus ook erg weinig met het debuggen van je scripts ;)

Er zijn ook losse perl debuggers (ptkdb bijv.)

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 16-08-2004 09:37 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10-2021
met
code:
1
use CGI::Carp qw( fatalsToBrowser );

worden de foutmeldingen naar de browser verzonden (voor perl)

System specs

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Perl foutmeldingen staan in de Apache error log files. Veel testwerk is ook te doen vanaf de commandline.

Verwijderd

En als laatste redmiddel; gewoon veel variabelen echo'en tussendoor. Dat moet bij PHP ook als je script raar gaat doen zonder dat er een echte error optreedt.

Je zou ook nog een variabele in het leven kunnen roepen waarmee je debugging dan naar believen aan en uit kunt zetten...

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 11:05

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp. Wat bleek nu het geval te zijn er werd nog een extra pad aan geroepen maar deze was ver keerd ingevult in de config file waar door er een 404 optradt. Deze s op gelost door de error_log geheel te bekijken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Pagina: 1