CPU's switchen en het werkt...

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:44
Mijn PC: K7S8X met Athlon XP 2600+
Pa's PC: K7S8X met Athlon XP 2400+

Zojuist wilde ik mijn PC herstarten vanwege wat software. Na het afsluiten is hij niet meer aangegaan, na de standaard procedure van CMOS clearen, overbodige hardware verwijderen, ander mem erin etc. Zodra ik hem aanzette gaf hij geen kik. Alleen de fans overal in het systeem gingen draaien (en de CPU werd warm), verder niks nakkes nada. Ik dacht aan het mobo (aangezien deze zou moeten gaan piepen ofzo).

Aangezien mijn vader ongeveer hetzelfde systeem heeft, besloot ik mijn cpu even daar uit te gaan testen. Dus zijn cpu eruit, mijne erin; werkte prima. Nu weet ik het zeker, het mobo is stuk. Ik gooi de 2400+ even bij mij erin bij wijze van test en wat schetst mijn verbazing? Actie! Ik typ op mijn eigen systeem nu, dus alles lijkt prima te werken. Het enige wat ik dus het gedaan is de cpu's wisselen. Weet iemand wat hier gaande is? Ik snap er werkelijk niks van.

Ik ga zo nog even proberen de cpu's weer terug te zetten, kijken of het dan misschien toch wel weer werkt. Maar nu ga ik even Star Wars kijken :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Fijn voor je dat het weer lekker werkt ;)

Denk dat het een kwestie van even rust in je mobo en toch een beetje vaag bios is geweest dat je moederbord het niet deed. Veel belangrijker is of je pc straks met de eigen cpu het wel gewoon doet, anders heeft het nog weinig zin imho, of je moet de moederborden gaan ombouwen :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Waarschijnlijk werkt het nu ook wel weer andersom. Anders ff je bios flashen.
Anders je pa een paar euro's laten betalen, voor snellere cpu en jij merkt het verschil toch bijna niet tussen 2400+ en 2600+, alleen in benchies

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
had je niet gewoon je voedings kabel even kunnen uitrekken en een paar keer op de power knob kunnen drukken???

kdacht dat dat soms ook hielp :)

Edit: vergeet niet de kabel nadien terug in de steken :9

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter06 op 16-08-2004 02:42 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Mobo kortsluiting met kast

Speedtouch freak

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:44
Alles is nu weer in originele staat en het werkt :7 Ik heb dus eigenlijk helemaal niks veranderd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Mischien dat een enkele pin geen contact maakt en na het eruit halen en erin zetten deze connector weer genoeg geleiding had ?!!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

Mijn EPoX 8RDA registreert het als ik mijn CPU verwijder. Dan krijg ik daarna de melding dat de CPU veranderd is en dat alles 1malig terugwordt gezet (om veilig te starten met de nieuwe CPU). Als ik dan in het BIOS kijk staan alle oude instellingen er nog. Na een reboot zijn alle oude instellingen ook weer actief :).
Het kan zijn dat ASRock ook zoiets heeft en bij de eerste boot (na het installeren/eruit-in halen van CPU) standaard instellingen gebruikt
Mogelijk is je CMOS Clear dus fout gegaan. Ik clear die altijd zo: Knopje op de PSU op uit (indien geen knop, stekker eruit). Jumper verzetten. Aan/uit zetten (PC gaat dus niet aan). Jumper weer terug. Voeding weer stroom geven, en dan booten maar @ default settings ;)

Verder wil het bij vage problemen wel eens helpen om de stekker uit de voeding te halen en dan de PC aan/uit zetten, en dan natuurlijk de stekker er weer in doen, anders doet 'ie het nog niet :+

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1