Toon posts:

waar haal ik een rgb vga kabel ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een 19 " monitor gekregen maar ben nu op zoek naar een rgb vga kabel. Ik heb al een 5 polige geprobeerd (groen, rood en blauw alleen aansluiten) maar die doet het er niet mee.. enkel wat geflikker op de monitor.

De monitor is van HP...

Ik ben al Groningen en Veendam doorgeweest maar nix..

Wat ik zoek is een 3 polige rgb vga kabel die ik ergens in Emmen of omstreken kan halen of een site waar ik 1 kan bestellen.. Iemand enig idee??

groet..

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

<laatmaar>

[ Voor 96% gewijzigd door woekele op 15-08-2004 21:48 . Reden: beetje flauw ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als hij maar 3 aansluitingen heeft is het een sync-on-green monitor, daar moet je een speciale videokaart of dure adapter voor hebben volgens mij. Google maar eens op sync-on-green of fixed-frequency, of het typenummer van de monitor.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een google zoek gedaan op soG [sync-on-green] maar kon beduidend weinig vinden.

Wel enkele duidelijke pix wat inhoud dat je gelijk hebt in de naam, al met al ben ik bang dat ie dus niet voor mijn pc gaat werken..

Waarschijnlijk kan ik dan beter een 21 " kopen voor 85 euro?

Ik ga morgen nog eens bellen naar een jongeman in Coevorden die misschien nog iets heeft liggen..

bedankt voor je reactie!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is dus videoplanken en Beeldkannonnen materie :o

Move OH->VB

SoG is een verhaal apart, werd veel door workstation fabrikanten als SGI gemaakt.

* dion_b heeft zo'n kabel liggen, maar je hebt er NIETS aan als je VGA kaart geen SoG ondersteunt, post daar maar eens wat meer over :o

Dan komt er nog bij dat het waarschijnlijk fixed-frequency is...

Best wel interessant eigenlijk, maar we hebben meer info nodig :o

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 15-08-2004 22:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem is:

AMD Athlon XP 3000+ processor/ 512kb cache
AMD Copper CPU koeler (XP 3200+)silent !
NIEUW! Asus A7N8X-E DELUXE ATX mainboard
UDMA 133 / DDR3200 / FSB400 MHZ / AGP 8x /
USB2.0/ SATA / RAID / DUAL DDR / FIREWIRE / WIFI / GIGALAN
Nvidia Nforce2 stabiele Athlon® XP chipset !!
Twin MOS 512MB/DDR 3200 geheugen !
Maxtor 120GB HD serial ATA UDMA 150 !
7200 tpm Liquid Bearing
Met 8mb cache voor optimaal datatransport !!
code:
1
SUPER AGP videokaart ATI RADEON 9600 256MB AGP 8X TV-Out /DVI

Aopen DVD/CD speler 16x48 speed
Mitsumi 1.44inch floppydrive
6 kanaals Nvidia Soundstorm surround audio met aparte digitale uitgang
Dual Nvidia LAN netwerk: 10/100/1000 Mbps voor kabelinternet/ADSL
2x Firewire
ATX midi Tower 350 Watt
2x USB 2.0 + Audio en Microfoon uitgang op het front
4x USB 2.0 op de achterkant

koste 564 euro nieuw 1 mnd oud

Verder heb ik weinig resultaat geboekt bij de puter handels, meesten hadden er geeneens van gehoord... Ze kenden enkel de 5 polige

Is er hoop dat ik die monitor toch nog kan gebruiken??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 19:59 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 19:54:
mijn systeem is:
[...]
blabla
[...]
RADEON 9600
[...]
blabla
[...]
Duidelijk. ATi ondersteunt wel composite sync (4 kabel BNC, dus RGB en HS+VS=C), maar geen SoG. Matrox deed dat vroeger wel, de G200 kon het iig, of nieuwere Matrox kaarten het kunnen weet ik niet.

Mits die monitor strict SoG is, gaat het dus niet lukken zonder een sync combiner (kastje die de losse sync signalen integreert in de green)
Verder heb ik weinig resultaat geboekt bij de puter handels, meesten hadden er geeneens van gehoord... Ze kenden enkel de 5 polige

Is er hoop dat ik die monitor toch nog kan gebruiken??
Nou, geef dan toch iets meer info over die monitor :o

Hij heeft vast een merk en modelnaam, of op z'n minst een of ander serienummer ofzo...

Oslik blyat! Oslik!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:58

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Als jij geen smurf bent: Ben je wel bij MOG geweest dan? Misschien heeft Michel wel van die kabels en / of videokaarten.

Groet,
Een veendammer

[ Voor 10% gewijzigd door Nijl op 16-08-2004 20:38 ]

You are NIJL-ed!

Verwijderd

Topicstarter
Nijl schreef op 16 augustus 2004 @ 20:37:
Als jij geen smurf bent: Ben je wel bij MOG geweest dan? Misschien heeft Michel wel van die kabels en / of videokaarten.

Groet,
Een veendammer
Yep ben er geweest, heb bijna 30 jaar in Veendam gewoond had men eerste pentium k62 bij hem vandaan toen hij nog in de kerkstraat woonde en vertelde dat hij voor zichzelf wilde beginnen :P

en nope ik kom soms op het v'dammer forum om te lezen maar das alles
dion_b schreef op 16 augustus 2004 @ 20:32:
[...]

Nou, geef dan toch iets meer info over die monitor :o

Hij heeft vast een merk en modelnaam, of op z'n minst een of ander serienummer ofzo...
Hewlett Packard
sn: 3123J10034
Model: A1097C

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 20:50 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 20:49:
[...]

Hewlett Packard
sn: 3123J10034
Model: A1097C
http://www.pvv.org/~kim/A1097C.html
Spec: A1097C is a monosync monitor from Hewlett packard. It is not adjustable, but is made for one single mode only, which is 1280 x 960, at 72 Hz, a perfect 4:3 monitor. Sync on green.
Windows:
Matrox G400 DH card (first head running a working monitor, and the second for the HP monitor). This card supports 1280x960 in Windows as one of its options, and from there it was a matter of trial and error for the Vert Refresh, with 75Hz being the final result. [From: Arlen Carlson arlen@adccet.freeservers.com]
Mijn vermoeden van Matrox Gxxx kaarten klopte dus :z

Zonder een losse adapter gaat dit niet werken op een Radeon- en dan nog alleen op die ene frequentie. Zie:
Since it uses syncronization on the green cable instead of on 2 separate cables, an adapter is needed. I use the 0215-PCS PC Sync Adapter from Griffin Technology. It costs $30, and gives an excellent signal.
Kortom een goede monitor voor zeer specifieke dingen, alleen die ene resolutie en refresh rate, waarbij je dus geen BIOS/DOS startupschermen zult zien en flink wat instellingen in bijv. DirectX moet prutsen om te zorgen dat de reso/refresh nooit ende te nimmer van die waarde afwijkt ;)

Totaal ongeschikt als 1e monitor op een x86 PC dus, maar prima als secundaire voor tekstverwerken, films of ander dergelijke dingen :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Merci en Bedankt voor je info!!!

Al met al is het niets voor mij ben ik bang.. Ik heb gewoon een 2e monitor nodig voor als men kids filmpje aan het kijken zijn en ik op de andere monitor mijn dingetjes kan blijven doen [we hebben een draadloos syteem vanaf puter naar tv].

Ik zie nog even uit naar een goedkoop 21 inch monitor in september [beurs zuidlaren].

thnx!!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn ervaringen met beurzen zijn niet zo denderend, veelal kun je beter op www.marktplaats.nl ofzo kijken. Een aanrader qua monitor in deze categorie (zowel qua grootte als qua prijs) is de Sun GDM-20E20. Ik heb er twee, waarvan eentje nu als 2e monitor hier in gebruik en de andere (zoals oorspronkelijk bedoeld ;) ) op een SparcStation 20

Ze zijn itt vele andere Sun monitoren volledig multisync, hebben een mooie Sony Trinitron buis en gaan voor idioot lage prijzen weg (omdat mensen er vanuit gaan dat je toch geen Sun monitor op een PC kan zetten) - de laatste had ik voor EUR 25 op de kop getikt, niet slecht voor een 20" met trinitron. Enig addertje is dat de aansluiting niet VGA is maar 13W3. Verloopstukjes kosten idiote bedragen in de 'officiele' handel, maar zijn voor minder dan EUR 10 op ebay.de te regelen.

Totaalbedrag van EUR 35 blijft geniaal :+

* dion_b zit momenteel Lawrence of Arabia op die scherm te kijken :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Kan me voorstellen dat je daar een *smile* van op je gelaat krijgt!! Dat is idd een leuk prijsje en in die houd ik me aanbevolen voor hetzelfde "er tegen aan lopen, danwel op de kop tikken".

Marktplaats struin ik met regelmaat af en op e-bay heb je vooral veel mzzl met de type fouten die menig mens maakt [vertelde een maat me].

Verder ben ik sinds kort begonnen met betalen via inet en ben nog erg para [aard van het beestje]..

Ik heb er echter niet zoveel kaas van gegeten [de ins en outs] zoals jij.. thans niet op dat vlak.. Weet zeker dat op die manier ook erg leuke dingen voorbij heb laten schieten.

'k heb je "schrijven" gecopied en pasted in een txt file en zal het ter harte nemen voor tips of aanbiedingen sta ik altijd open! :)

btw: Lawrence of Arabia uit 1935, 1962, 2000 of 2003?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 23:45 ]

Pagina: 1