Toon posts:

[Audigy 2 ZS] Geluid vd HDD te horen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
helleuw all,
Ik zit met een probleem, ik heb een Creative Audigy 2 ZS, sinds ik deze heb krijg ik soms geluiden van de ratelende HDD's(alleen bij load, western digital en maxtor) te horen, het zijn kleine, zachte bass achtige geluidjes die snel achter elkaar komen.

Wanneer krijg ik het:
Als ik muziek(of iets anders met geluid, game etc.) op heb en ik zit intussen van HDD naar HDD te kopieren of een andere taak voor de HDD

Wat heb ik eraan gedaan:
- gezocht op google,
- op een andere site gepost, die zeiden dat ik een - kabel moest maken van de kast naar de verwarming(spanning) zonder resultaat.
- windows opnieuw geinstalleerd
- HDD's verwisselt (ik dacht eerst dat het aan mn HDD lag)

BVD, n0r :/

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je de geluidskaart in een ander PCI slot probeert, heb je het dan nog steeds? Wel 2 sloten naar boven of onderen plaatsen, anders heb je kans dat je nog hetzelfde IRQ gebruikt. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 15 augustus 2004 @ 21:17:
Als je de geluidskaart in een ander PCI slot probeert, heb je het dan nog steeds? Wel 2 sloten naar boven of onderen plaatsen, anders heb je kans dat je nog hetzelfde IRQ gebruikt. :)
hmm, ff testen :)! back in a seC:D

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 22:04

MBV

je kan IRQ's zien in windows: rechtsklik op deze computer -> eigenschappen. Daar Hardware-> apparaatbeheer. Menu beeld-> bronnen op verbinding, et voilá, daar zien we lekker snel de irq-conflicten.
offtopic:
zie net dat bij mij het geluidskaart-irq wordt gedeeld met modem en USB met Netwerk. Zal niet zoveel kwaad kunnen, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op 15 augustus 2004 @ 21:24:
je kan IRQ's zien in windows: rechtsklik op deze computer -> eigenschappen. Daar Hardware-> apparaatbeheer. Menu beeld-> bronnen op verbinding, et voilá, daar zien we lekker snel de irq-conflicten.
offtopic:
zie net dat bij mij het geluidskaart-irq wordt gedeeld met modem en USB met Netwerk. Zal niet zoveel kwaad kunnen, denk ik.
nee geen conflicts... hij stond net op 17 nu op18... nogsteeds die storing / bassjes :S

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 21:35 ]

• MBV

MBV

zit de aansluiting in je kast, of met een break-out box? In de pc kan je electromagnetische storingen hebben. Probeer eens wat kabels anders te laten lopen, haal je geluidskaart zo ver mogelijk bij je ide-controller vandaan bijvoorbeeld.
Is je PC geaard? Zo nee: Shame! echt slecht voor je pc. En het kan dit soort storingen opleveren. In feite doe je dat met die kabel, maar je CV is niet gemaakt om voor aarde te spelen. Kan schokkende ervaringen onder de douche opleveren... :)
is je bron geaard? Zo nee: daar kan je ook wat aan doen om het probleem te verhelpen. Ik heb bij een terratec phono preamp geval een stekkertje met 2x male tulp en 1 aardeaansluiting gekregen. Dat zou storingen kunnen oplossen, maar het lijkt me niet het probleem dat je nu ervaart.
edit:
welkom op GOT, was ik net even vergeten te zeggen :)

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 15-08-2004 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op 15 augustus 2004 @ 21:33:
zit de aansluiting in je kast, of met een break-out box? In de pc kan je electromagnetische storingen hebben. Probeer eens wat kabels anders te laten lopen, haal je geluidskaart zo ver mogelijk bij je ide-controller vandaan bijvoorbeeld.
Is je PC geaard? Zo nee: Shame! echt slecht voor je pc. En het kan dit soort storingen opleveren. In feite doe je dat met die kabel, maar je CV is niet gemaakt om voor aarde te spelen. Kan schokkende ervaringen onder de douche opleveren... :)
is je bron geaard? Zo nee: daar kan je ook wat aan doen om het probleem te verhelpen. Ik heb bij een terratec phono preamp geval een stekkertje met 2x male tulp en 1 aardeaansluiting gekregen. Dat zou storingen kunnen oplossen, maar het lijkt me niet het probleem dat je nu ervaart.
edit:
welkom op GOT, was ik net even vergeten te zeggen :)
hmm ja zou dat nou werkelijk helpen, dat met die breakout boxen?
en mijn soundcard zat eerst helemaal onderin de kast, zojuist heb ik um 2sloten omhoog gedaan dus ligt niet aan die ide controler

ook hallo ja :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 22:02 ]

• MBV

MBV

heb je het probleem niet met digitale uitgang? Dan zou een break-out box eht probleem kunnen verhelpen. Heb je het wel met digitale uitgang, dan zit het probleem in windows, of je driver. Try Linux :P

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op 15 augustus 2004 @ 23:45:
heb je het probleem niet met digitale uitgang? Dan zou een break-out box eht probleem kunnen verhelpen. Heb je het wel met digitale uitgang, dan zit het probleem in windows, of je driver. Try Linux :P
nope de gewone poort gebruik ik, koptelefoon :)

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 15:02
hang je pc eerst is via een geaard stopcontect ergens in huis d.m.v een GEAARD verlengsnoer... i.p.v gestunt me de CV...

heb je toevallig ook een tv card ofzo in je pc of radio kaart of iets anders dat is verbonden met je radio/tv kabel ?

Verwijderd

Topicstarter
D3LTA schreef op 15 augustus 2004 @ 23:54:
hang je pc eerst is via een geaard stopcontect ergens in huis d.m.v een GEAARD verlengsnoer... i.p.v gestunt me de CV...

heb je toevallig ook een tv card ofzo in je pc of radio kaart of iets anders dat is verbonden met je radio/tv kabel ?
ohwkay, nee khep geen TV Card.

Verwijderd

En hier is je oplossing;

je hebt een VIA chipset. Die heb ik ook en ik had ook exact hetzelfde probleem als jij. Je moet behalve de 4-1 (Hyperion) drivers ook de VIA Latency Patch installeren. Even googlen en je hebt 'm. En voila, je probleem is weg. Het ligt dus aan de IDE controller op je moederbord.

Waren daar nou zoveel posts voor nodig? :) Bij IRQ conflicten werkt iets gewoonweg niet. En dan gaat het niet kraken oid. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 05:44 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 05:43:
En hier is je oplossing;

je hebt een VIA chipset. Die heb ik ook en ik had ook exact hetzelfde probleem als jij. Je moet behalve de 4-1 (Hyperion) drivers ook de VIA Latency Patch installeren. Even googlen en je hebt 'm. En voila, je probleem is weg. Het ligt dus aan de IDE controller op je moederbord.

Waren daar nou zoveel posts voor nodig? :) Bij IRQ conflicten werkt iets gewoonweg niet. En dan gaat het niet kraken oid. :)
Ik had een gewone SB Live 5.1 in mijn P4C800 Dlx (Intel chipset) en exact hetzelfde probleem. Dus waar is dan nu je zogenaamde oplossing ? :)

Ik heb van ellende dat ding eruit gesloopt en heb gewoon de onboard audio gebruikt. Voor wat ik doe is 't meer dan voldoende.

Maar zomaar een VIA chipset de schuld geven is wel te makkelijk. Die patch was overigens om snelheids problemen op te lossen en niet gekraak en geratel die de harddisk veroorzaakt in het geluidskanaal op te lossen.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 05:43:
En hier is je oplossing;

yes ik heb eeen VIA chipset, bedankt :D:D!!!

edit:
het is nu weg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 10:48 ]

Pagina: 1