Toon posts:

Videokaart met nieuw mobo ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje...

Ik heb nu een Asus P3B-F mobo met als videokaart een XpertVision GeForce4 MX 440 64MB 8X AGP.

Echter ga ik binnenkort een ander MOBO nemen en heb al besloten dat het de ASRock K7S8X gaat worden (ik weet budget... hebben we het al over gehad :D).

Nu was mijn vraag of mijn huidige videokaart compatibel is met het toekomstige ASRock mobo!?

Ik heb de FAQ al doorgelezen en heb gekeken naar het gebeuren omtrent voltages, AGP 2.0 / 3.0 en de compatibaliteit met verschillende soorten mobo`s!

Echter kan ik nergens vinden (niet in de handleiding, internet en dit forum) wat de voltage is van mijn videokaart!

Het toekomstige ASROck mobo ondersteund alleen 1,5 volt AGP. Nu is de vraag of het videokaart dit ook ondersteund!

Kan iemand mij hier mee helpen?

Groeten Niels!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

ja dat past :)
maarja, een geforce 4 mx is natuurlijk niet de snelste kaart.

Verwijderd

Als die XpertVision een 8x AGP is, is hij ook automatisch 1,5 volt.. Alles (dacht ik) wat boven AGP 2x is, dat is 1,5 volt.. Alleen de allereerste AGP-kaartjes waren (dacht ik alweer) 3,3 volt. Kortom, jou kaart kan je er zo inrammen (vooral als mijn GeForce 2 MX 440 het nog prima doet in een modern ASUS mobo..)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:30:
Als die XpertVision een 8x AGP is, is hij ook automatisch 1,5 volt.. Alles (dacht ik) wat boven AGP 2x is, dat is 1,5 volt.. Alleen de allereerste AGP-kaartjes waren (dacht ik alweer) 3,3 volt. Kortom, jou kaart kan je er zo inrammen (vooral als mijn GeForce 2 MX 440 het nog prima doet in een modern ASUS mobo..)
En daarom weet ik ZEKER dat het geen 8x is - AGP 8x, ook wel bekend als AGP 3.0 is 1.5V only en de P3B-F heeft een goede oude BX chipset die 3.3V only AGP 1.0 ondersteunt.

Dat betekent direct geroosterde AGP 3.0 videokaart. Als hij werkt ipv smeult, dan is het een (universal) AGP 2.0 (4X) videokaart, die zowel 3.3V als 1.5V aankan. En dat gaat dus zeker werken ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Toch schijnt het 8X AGP te zijn. Zo herkent mijn PC deze kaart ook! Daarnaast staat het op de doos en op het plankje zelf!

De kaart is exact hetzelfde als de misschien beter bekende "Palit Daytona GeForce 4 MX440 64MB TV-out 64bit DDR AGP8X"

Maargoed... 3,3 volt kan die aan want hij doet het hier nu dus gewoon op het asus mobo!
En volgens de meeste moet die het ook doen met 1,5 volt! Dus dat zou hem universal maken... maar waarom is dat nergens terug te vinden! Damn!
dion_b schreef op 15 augustus 2004 @ 22:45:
[...]

En daarom weet ik ZEKER dat het geen 8x is - AGP 8x, ook wel bekend als AGP 3.0 is 1.5V only en de P3B-F heeft een goede oude BX chipset die 3.3V only AGP 1.0 ondersteunt.

Dat betekent direct geroosterde AGP 3.0 videokaart. Als hij werkt ipv smeult, dan is het een (universal) AGP 2.0 (4X) videokaart, die zowel 3.3V als 1.5V aankan. En dat gaat dus zeker werken ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:16 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dion_b schreef op 15 augustus 2004 @ 22:45:
[...]

Ik heb anders ook wel es een geforce 5200fx in een asus p2b gehad. Volgens mij was die ook agp 8x, of ik moet me wel heel erg vergissen. Ik heb trouwens wel meer kaarten gezien waarop staat dat ze geschikt zijn voor agp 2/4/8x, dus dat een agp 8x kaart áltijd 1.5V only is lijkt me misschien wat kort door de bocht...?

[edit] maar ik weet haast wel zeker dat die kaart gewoon gaat werken. Die kaart is nog niet eens zo heel oud, sterker nog hij wordt nog steeds verkocht. Het zou dan wel heel vreemd zijn dat ie niet op de huidige moederborden zou passen. Mijn gf4-ti4200 (agp 4x) past ook gewoon in mn msi k8t neo (athlon64) moederbord, terwijl dat bord ook wel agp8x aankan.

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 16-08-2004 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt volgensmij... mijn kaartje kan idd ook 2,4 en 8X AGP aan
Palomar schreef op 16 augustus 2004 @ 17:24:
[...]

Ik heb anders ook wel es een geforce 5200fx in een asus p2b gehad. Volgens mij was die ook agp 8x, of ik moet me wel heel erg vergissen. Ik heb trouwens wel meer kaarten gezien waarop staat dat ze geschikt zijn voor agp 2/4/8x, dus dat een agp 8x kaart áltijd 1.5V only is lijkt me misschien wat kort door de bocht...?
Pagina: 1