Toon posts:

[WinXP] CnxDsITB.exe fout *

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

ik heb niet echt heel veel verstand van computers, ik krijg steeds deze fout melding CnxDsITB.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten"

maar er gebeurt daarna in principe niks...maar heb wel een probleem met internet, na een tijdje verbinding gehad te hebben en gewoon gesurfed te hebben, kan ik opeens niks meer openen met internet eplorer, maar heb wel verbinding met bijvoorbeeld msn..?

heeft de bovengenoemde foutmelding hiermee te maken?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 14:16

mutsje

Certified Prutser

Welk Operating System gaat dit over. Heb je al op google gezocht?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet je heel zeker dat het CNXDSITB.exe is? En niet CNXDSLTB.exe ? Google vindt namelijk een hoop op die 2e bestandsnaam.

Verwijderd

Topicstarter
heb windows xp professional

en heb wel gezocht maar dat hielp me niet verder

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Die executable heb ik als google query gebruikt en leverde me hier dat het om Samsung AHT-E310 Modem kan gaan. Heb jij zo'n ding?

Verder: welk OS heb je?

Dat je nog wel kunt chatten via MSN zou een DNS probleem kunnen zijn (dan kun je inderdaad niet meer surfen op adressen) , check je DNS settings eens. Als het weer voorkomt zou je kunnen proberen T.net op IP (213.239.154.35) te pingen op reactie om je verbinding te checken.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm nu ga ik twijfelen, zal maar ff moeten wachten totdat de fout weer komt...

hij komt normalieter elke 10 min. maar nu al weer een tijdje niet..alsof ie het weet!!!

maar dit heeft niks met mijn explorer probleem te maken

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:16:
heb windows xp professional

en heb wel gezocht maar dat hielp me niet verder
Waar heb je naar gezocht en wat heeft dat opgeleverd? We hebben geen kristallen bol waarmee we de voor jou ongetwijfeld logische zoekstrings kunnen raden, dus geef altijd waar je naar gezocht hebt. :)

Verwijderd

Heb je geen virussen?

scan desnoods met http://housecall.antivirus.com

Heb je geen spyware/malware?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen samsung modem..

maar dat dns probleem, dat zou kunnen, zou het helpen om mijn adsl software opnieuw te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik begrijp dat ik wening info geef,
maar dat komt doordat ik echt niet veel verstand van pc's heb!!

ik had wel in het verleden virussen, nou verleden 2 dgn geleden, heb dit ding net overigens..

ik heb norton systemworks 2003 en als het goed is zit er niks meer in volgens hun.

ok wat willen jullie weten of welke info hebben jullie nodig van mij om mij eventueel te helpen, mijn excuses voor de involledige info! ben ook maar een leek

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:05

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Voor adsl heb je geen software nodig, en als je isp het wel levert is het slechts een hulpprogje om wat instellingen in een keer goed te krijgen :P

CNX zal vast wel voor conexant staan, en kan dus zowat ieder modem zijn.. heb je er überhaupt een analoog modem in zitten? Verwijder die dan eens en kijk of dat wat oplost. Anders is het ook altijd een goed idee om even Spybot Search & Destroy te draaien en te kijken of die het een en ander kan oplossen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen anologe modem erin zetten.

dat spyware gebeuren is dat een programma wat ik kan downloaden?

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 18:52
CNXDSLTB.exe zijn volgens mij de drivers van onderandere de e-tech USB adsl modem. (zijn nog wel meer merken die de zelfde drivers gebruiken)
Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/1075.gif

vermoedelijk kan je inderdaad het beste je modem drivers er af gooien en opnieuw instaleren (tussen door wel rebooten) en gezien het om een USB modem gaat kan het ook wel helpen om je chipset/USB drivers te updaten , want het zal niet voor het eerst zijn dat de USB modem drivers crashen door slechte /geen chipset drivers

• Mike Jarod
  • Niet online
Je zou hier eens een kijkje kunnen nemen: www.beginnersweb.nl :)

Als je zo recent een virus gehad hebt, is het inderdaad slim om nog even een online scan uit te voeren. Dat kan (zoals CABAL min of meer al zei) bij www.housecall.nl

Je zou die ene file ook eens kunnen scannen bij http://virusscan.jotti.dhs.org

Kijk ook hier eens naar: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Wat was nou de precieze naam van dat bestand? Met een I of met een L? Google herkent beide bestandnamen, maar die met een L geeft veel meer hits.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:05

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

spybot haal je bij http://security.kolla.de, daar staat ook het een en anders aan uitleg en het programma zelf is ook heel gebruikersvriendelijk

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
ok heb die virus scan gebruikt die een van jullie hier heb aangeraden en heb idd een virus erin zitten een troj_istbar.w

en hey ja die modem heb ik, en die chipset drivers ,zijn dat drivers van het moedenbord? of zeg ik nu iets stoms! :-)

en na nader onderzoek was het idd de melding met de

• eXcyle
chipset drivers zijn inderdaad de drivers voor je moederbord.

het beste kan je even kijken wat voor chipset je hebt, en dan de nieuwste drivers van internet halen.

type chipset kan je (vind ik ) het makelijkste vinden door onder aparaat beheer onder IDE ATA/ATAPI controlers te kijken , hier staan dan 3 items, primair IDE kanaal, secudair IDE kanaal en de laatste staat (meestal) je chipset wel in (VIA Bus Master IDE controler in mijn geval , een VIA chipset dus)

[ Voor 78% gewijzigd door eXcyle op 15-08-2004 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn mainboard is van msi, zou ik de updates op hun website moeten vinden?
de virussen zijn inmiddels verwijderd!

een vriend raadde me dit forum al aan, nadat hij geholpen was met zijn problemen..
bedankt voor de reacties tot nu toe

• eXcyle
msi heeft meestal een via chipset, dus dan kan je beter op de Via site kijken , maar welk moederbord is het precies ?

Verwijderd

Topicstarter
opmijn bestellijst staat msi km4m-lan mainboard atx

kan ik dit ook ergens in mijn computer vinden, wat voor een het precies is?

• eXcyle
eXcyle schreef op 15 augustus 2004 @ 20:35:

type chipset kan je (vind ik ) het makelijkste vinden door onder aparaat beheer onder IDE ATA/ATAPI controlers te kijken , hier staan dan 3 items, primair IDE kanaal, secudair IDE kanaal en de laatste staat (meestal) je chipset wel in (VIA Bus Master IDE controler in mijn geval , een VIA chipset dus)
dus eigenschappen van deze computer, dan tabblad hardware en dan op de knop apparaat beheer, dan in die lijst op het plusje voor de IDE ATA/ATAPI controlers drukken, en dan kijken wat er staat.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 14:16

mutsje

Certified Prutser

misschien kun je nu eens zo vriendelijk zijn om je OPERATING SYSTEM door te geven.. draai je windows2000 , XP, 95/98 etc.. dan kan men je title post aanpassen namelijk.

• Mike Jarod
  • Niet online
mutsje schreef op 15 augustus 2004 @ 20:49:
misschien kun je nu eens zo vriendelijk zijn om je OPERATING SYSTEM door te geven.. draai je windows2000 , XP, 95/98 etc.. dan kan men je title post aanpassen namelijk.
Verwijderd in "CnxDsITB.exe fout ??" ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb al aangegeven dat ik xp professional heb kijk maar boven aan in 1 van mijn eerste posts

• eXcyle
'k heb hem al gevonden op de MSI site
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=475
tis inderdaad een moederbord met een via chipset, dus dan kan je gewoon
http://downloads.viaarena...Hyperion%204IN1_V451v.zip downloaden en instaleren

het beste kan je eerst de modem uninstalen,
dan de via drivers er op,
dan een reboot,
modem drivers er weer op.

houd er dan wel rekening mee dat je dan je adsl verbinding wel opnieuw moet instellen , dus je moet de gegevens daarvan bij de hand hebben (spul zoals je gebruikers naam , en wachtwoord etc)

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb gedaan wat er werd aangeraden,

eerst de drivers van adsl eraf toen update van via drivers en daarna drivers adsl opnieuw erop..

alleen kreeg ik een melding rechtsonderaan me taakbalk dat er mogelijk een fout was opgetreden met de nieuwe hardware, en kreeg ook weer de foutmelding!!

• eXcyle
"er is een fout opgetreden met de nieuwe hardware" gebeurt vaker met die modems, meestal is het dan wel voeldoende om gewoon nog een keer te rebooten en de modem drivers er nog een keer op te zetten.

heb je de modem wel losgekopeld toen je de pc reboote, en deze pas er in gedaan toen de driver instalatie er om vroeg ?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan!

cd rom erin gedaan en op het moment dat hij vroeg er is geen modem aangesloten heb ik de modem er aan gehangen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel aangepast, check ook het sticky topic (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) WOS Policy :)
Overigens moet je jezelf afvragen of GoT de plaats is voor jou aangezien je aangeeft "weinig van computers te weten" en dat je niet weet welke info nodig/relevant is. Iets dat op GoT toch wel stilletjes van iedereen wordt verwacht ;) Zie ook FAQ Forumgedrag
Welkom trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 15-08-2004 21:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar , geen idee waar ik anders mijn probleem zou moeten voorleggen, ben hier al een week mee bezig ofzo! vandaar ik ga niet bij de minst geringste een vraag posten! maar dacht nu geen andere mogelijkheid te hebben!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nopg steeds niet uit, heb inmiddels alle virussen en spyware eraf gehaald!
alles opnieuw geinstalleerd, zelfs windows opnieuw erop gezet weet niet of dat noidg was maar heb het maar geprobeerd! maar nog steeds zelfde probleem!

iemand nog andere suggesties?

• eXcyle
heb je de nieuwste drivers voor je modem ook al geprobeerd ?
deze kan je op http://www.e-tech.nu/zon/ downloaden , moet je alleen even weten of je een v1 of een v2 modem hebt ('t plaatje wat ik hierboven heb neergezet is een v2)

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet geprobeerd. Moest dat dan?
ik ga hem er nu gelijk op zetten, moet ik ook de via drivers opnieuw doen?
of meteen gewoon deze eroverheen installere? of eerst mijn huidige drivers eraf halen?

zie ook op de zonnet staan dpp of dhcp bij zon family!
neem aan dhcp erop te zetten

en hoe wist je dat ik zon had, aan de hand van me modem?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 00:16 ]

• xander88
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Dit kwam mij erg bekend voor. Volgens mij zit er een gat in de software voor de usbmodem van zonnet. Blocken dmv een firewall en je hebt nergens meer last van.
Die CnxDltb.exe is de taskbar applicatie van Conexant - je modem.

Kortom: via CnxDltb.exe ben je gehackt. Dit is mij overkomen met de nieuwe software! Als je standaard die taskbar applicatie uitschakelt, zul je ook nergens meer last van hebben.

Helaas heb ik nog geen tijd gehad om te googelen of zonnet te vragen hoe dit zit. Maar misschien kan ik een klein beetje op weg helpen door te vermelden dat er linux drivers/en software zijn die waarschijnlijk op dezelfde wijze werken als de windows versies. Deze kun je vinden onder de de naam cxacru (Conexant AccessRunner) bij sourceforge.net

Verwijderd

Topicstarter
nou voor elkaar tenminste de installatie van me nieuwe modem drivers!

alleen probleem blijft bestaan!, probleem is dat ik geen merkcomputer heb maar heb me computer gekocht bij computer planet, en heb dus niet echt support op mijn computer!

iemand nog een idee, of tsja wie ik het beste kan benaderen voor support, mochtne jullie verder niks weten, computer planet zegt "bel zonnet"en zonnet vertelde me bel je computer leverancier, word dus van kastje naar de muur gestuurd.

zou het misschien aan me OS liggen die niet goed is geinstalleerd? of een harware conflict?

Verwijderd

Topicstarter
sorry xander, maar ik snap niet precies wat je bedoeld!
sorry!

wat moet of kan ik precies doen?
en gehacked wat bedoel je daarmee?

Verwijderd

Topicstarter
hey ik zie net dat er allemaal mails worden vertsuurd van me computer, zie onderaan me scherm norton openspringen die alle uitgaan mails controleert maar ik ken de mail adressen helemaal niet!!!

• eXcyle
dan heb je vermoedelijk een virus te pakken, norton wel geupdate mag ik hopen ?
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp is anders een online virus scan , draai die eens over je PC heen.
(norton eerst even uitzetten)

@xander88
ik werk bij de e-tech helpdesk (waar het modem en de drivers dus vandaan komen) en ik heb nog nooit van een beveiligings lek in de drivers gehoord.
hoe kom je aan die info ?

[ Voor 30% gewijzigd door eXcyle op 16-08-2004 00:49 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:36

SpamLame

niks

Dan wordt je pc nu gebruikt als rely voor spam.
Snel de internet connectie verbreken dus of proggie blokkeren.

Verwijderd

Topicstarter
heb die net gedraaid zaten virussen op maar gedelete norton ook gedaan!
ga het nog eens proberen, kan dit te maken hebben met me internet probleem?

Verwijderd

Topicstarter
stomme vraag maar hoe zet ik norton uit?

• eXcyle
rechtermuis op het icoontje in je taakbalk, daar staat dan "disable realtime protectie bij"

Verwijderd

Topicstarter
als ik met me rechtermuis erop klik kan ik wel
disable auto protect kiezen bedoel je die?

• eXcyle
die ja

(veder is hier ook nog een update van microsoft die redelijk veel problemen met die USB modem kan oplosen, en welke NIET standaard door windows update word geinstaleerd)

maar goed, je heb nu 2 problemen;
je bent nu vermoedelijk een spambot/mail relay.
en je modem doet onstabiel.
dus ik zal eerst het spam probleem oplossen, gezien het best kan wezen dat je modem daardoor onstabiel is/crashed

[ Voor 13% gewijzigd door eXcyle op 16-08-2004 01:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ga dus eerst dan spam probleem oplossen..

dat moet ik dus doen door een eventuele virus te verwijderen?
en dat advies van xander88 over het installeren van een firewall moet ik die nou wel of niet doen?

edit:

en welke taskbar applicatie zou ik uit moeten zetten xander88/excycle?

virus scan erover heen gegooid maar geen virussen gevonden!!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 01:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
klopt het dat nadat ik die firewall heb geinstalleerd dat ik allemaal berichten krijg dat rechtonderin dat er programmas worden geblocked?

een of ander wamgrd.exe word geblocked!?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 01:20 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:11:
ik heb niet echt heel veel verstand van computers
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:24:
ja ik begrijp dat ik wening info geef,
maar dat komt doordat ik echt niet veel verstand van pc's heb!!
Bij het registreren van je account was dit de eerste zin die je moet hebben gelezen op het registratie-formulier:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren [..]
Je zou je dus gezien bovenstaande opmerkingen van jezelf kunnen afvragen of dit wel het geschikte forum voor je is. Laat ik in ieder geval even duidelijk stellen hoe het niet bedoeld is: namelijk als helpdesk om probleempjes op te lossen van mensen die weinig van computers weten en daar ook niet echt bovenmatig in geinteresseerd zijn (maar slechts hun problemen willen laten oplossen door een ander).

Vragen als 'Hoe zet ik Norton uit' en meer van dergelijke opmerkingen in dit topic getuigen niet echt van het niveau dat we hier graag zien, dus misschien is het een goed idee om eens op http://www.beginnersweb.nl te kijken en daar de nodige ervaring met computers op te doen.

Ik ga dit topic nu sluiten omdat het sowieso over Software gaat, dus in Software Algemeen zou moeten staan, maar nu blijkt dat het om virussen/spyware gaat hoort het sowieso in Beveiliging & Virussen . Verder voldoet dit dus helaas niet echt aan het soort topics wat we hier graag zien - met dit soort problemen kun je terecht bij google, een computer-helpdesk, een collega, vriend of kennis die er meer verstand van heeft etc. - maar niet op GoT ;)

P.S. Er staat een 'edit' knop naast je eigen berichten. Gebruik die, in plaats van steeds korte berichten onder elkaar te plaatsen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.