Na een half jaar wat ideeën bedenken en uitwerken ben zover gekomen dat ik een CiP start.
Het plan is om een Chieftec Dragon Full tower compleet te verbouwen in een totaal zwarte watergekoelde pc.
Het is de bedoeling om de kast zwart te spuiten, een raam in te bouwen en verder afwerken met plexi glas.
Ook een waterkoeling inbouwen ( misschien met dual rad voor mogelijkheden voor van een pelt setup)en de voeding meshen.
Verder wil ik delen uit de kast gaan zagen en daar weer vlakke delen metaal in lassen ( laten lassen).
Asus A7V600 moederbord --> ASROCK K7Vt4A+
AMD athlon xp 2600+
Siemens 512 2700 ddr geheugen
Sapphire radeon 9800pro 128mb
Creative sounblaster 1024
LG dvd rom (black)
Lite On cd writer (black)
Maxtor diamond max 9 80 gig 7200 rpm
Nu eerst alles wat ik al ontvangen heb en wat ik er al mee heb gedaan.
[img=600,,1]urlvanpic[/img]
Als eerst me Frigus blokjes.
Dit kreeg ik binnen:

zo zagen de bases van de blokjes eruit:

En zo zien ze eruit na een paar keer poetsen:

Verder kreeg ik afgelopen Zaterdag me pakket binnen waaronder me kast.
De Chieftec:

En het 2de deel van me bestelling

De Chieftec nadat ik er wat vanaf gestripped heb.

----------------------update 1-----------------------
Het zijpaneel beplakt en een deel van het raam getekend.

En tot slot de spullen die ik binnen kreeg van de grooste inkoopactie

------------------update 2 -------------------------
Vandaag 5 meter slang gehaald, ziet er netjes uit voor een slang waar normaal benzine door gaat

Wou die lelijke standaard fangrils uit me kast hebben maar aangezien er allemaal gaatjes in de front en back pannel zitten heb ik ze maar weg gezaagd en daarna wat allu over gehangen.
Front

Back

Vond niet heel slecht geworden en als de deuren erop zitten ligt de plaat gelijk me
die 2 en nadat hij verder geschuurd en gespoten is zal het eruit zien als 1 geheel.
En wederom een update
2x 80mm blowholes gemaakt in de achterkant van het aluminium.

Een alluminium plaat gemaakt voor de zijkant van de drive bay's en voor de nieuwe hdd en psu ophanging:

En dan ook een foto van de nieuwe psu en hdd ophanging

Na een tijd van drukte en wachten op onderdelen ben ik weer aan de slag gegaan en dat rapporteer ik nu van.
Als eerst laat ik zien wat ik binnen heb gekregen.
Me bestelling bij Dangerden was aangekomen met daarin me lang verwachte radiator, Dual Heatcore met 2x dual heatshroud.

Hij is echt enorm en werd bijna moeilijk om hem in een fulltower te krijgen

Verder ook een Dangerden bay reservoir

Voor de rest heb ik een Meteorlight binnen gekregen ( eerst 1 om de kwalie en het effect te testen

En een setje casefeet

Dat heb ik dus binnen gekregen maar nu ook wat pics over wat er allemaal aan de case is gedaan.
Na het ontvangen van de heatcore kon ik dus ook de gaten in de case maken.

Ze zijn wel geslaagd.
En omdat er nu een radiator met redelijk wat flow achter een plastic scherm hangt heb ik deze ook aangepast door bij iedere gleuf een verticaal stukje plastic weg te halen zodat er meer lucht door kan.

Heb de onderplaat nu vast gezet met wat popnagels en een gat in gemaakt voor 1 van de 80mm fans

Ben ook begonnen aan de look voor de radiator omdat ik hem zo niet vond passen in een zwarte case dus heb besloten om en behuizing te maken.

nog lang niet af maar uiteindelijk lijm ik de case in elkaar met wat hoekjes en wat 2 componenten lijm.
Wil aan de zijkant van de radiatorcase nog een verlicht stukje plexi hangen met daarin een logotje.
Heb na de ontvangst van de radiator het natuurlijk niet netjes laten liggen in de kast wachten tot me case klaar was maar heb wat getest met de volgende resultaten.

was er wel happy mee alleen aangezien het niet paste in me case moest ik het er dus weer afhalen en jammer genoeg heeft me mobo het niet overleefd en dit is dus me nieuwe mobo

En nog even een foto van me setup.

Ben op het moment nog bezig met de achterkant van de case met de plaat voor de voeding en met het raam.
Het idee voor het raam was om het raam zo groot mogelijk te maken met onderin de naam van de case te laten staan maar weet het niet zeker met dit design dus misschien is er iemand met een leuke suggestie.
voor de plaat achter de voeding zit ik echt vast qua ideeën, weet waar ik het fan gat wil en hoe ik de gaten voor de voeding heb geplaatst.
Nu moet ik alleen nog een plek vinden voor de europastekker die voeding gaat geven aan de pomp, hopelijk heeft iemand een suggestie.

Mensen die nog suggesties of ideeën hebben gewoon hier nee zetten.
Voor deze CIP heb ik toestemming van m-m
Verder wil ik nog Thrilseekah bedanken die mij erg veel heeft geholpen met het verbeteren van mijn ideeën
Het Plan
Het plan is om een Chieftec Dragon Full tower compleet te verbouwen in een totaal zwarte watergekoelde pc.
Het is de bedoeling om de kast zwart te spuiten, een raam in te bouwen en verder afwerken met plexi glas.
Ook een waterkoeling inbouwen ( misschien met dual rad voor mogelijkheden voor van een pelt setup)en de voeding meshen.
Verder wil ik delen uit de kast gaan zagen en daar weer vlakke delen metaal in lassen ( laten lassen).
De hardware
Asus A7V600 moederbord --> ASROCK K7Vt4A+
AMD athlon xp 2600+
Siemens 512 2700 ddr geheugen
Sapphire radeon 9800pro 128mb
Creative sounblaster 1024
LG dvd rom (black)
Lite On cd writer (black)
Maxtor diamond max 9 80 gig 7200 rpm
het begin
Nu eerst alles wat ik al ontvangen heb en wat ik er al mee heb gedaan.
[img=600,,1]urlvanpic[/img]
Als eerst me Frigus blokjes.
Dit kreeg ik binnen:
zo zagen de bases van de blokjes eruit:
En zo zien ze eruit na een paar keer poetsen:
Verder kreeg ik afgelopen Zaterdag me pakket binnen waaronder me kast.
De Chieftec:
En het 2de deel van me bestelling
De Chieftec nadat ik er wat vanaf gestripped heb.
----------------------update 1-----------------------
Het zijpaneel beplakt en een deel van het raam getekend.
En tot slot de spullen die ik binnen kreeg van de grooste inkoopactie
------------------update 2 -------------------------
Vandaag 5 meter slang gehaald, ziet er netjes uit voor een slang waar normaal benzine door gaat
Wou die lelijke standaard fangrils uit me kast hebben maar aangezien er allemaal gaatjes in de front en back pannel zitten heb ik ze maar weg gezaagd en daarna wat allu over gehangen.
Front
Back
Vond niet heel slecht geworden en als de deuren erop zitten ligt de plaat gelijk me
die 2 en nadat hij verder geschuurd en gespoten is zal het eruit zien als 1 geheel.
----------------- UPDATE3---------------
En wederom een update
2x 80mm blowholes gemaakt in de achterkant van het aluminium.
Een alluminium plaat gemaakt voor de zijkant van de drive bay's en voor de nieuwe hdd en psu ophanging:
En dan ook een foto van de nieuwe psu en hdd ophanging
----------------- UPDATE4---------------
Na een tijd van drukte en wachten op onderdelen ben ik weer aan de slag gegaan en dat rapporteer ik nu van.
Als eerst laat ik zien wat ik binnen heb gekregen.
Me bestelling bij Dangerden was aangekomen met daarin me lang verwachte radiator, Dual Heatcore met 2x dual heatshroud.

Hij is echt enorm en werd bijna moeilijk om hem in een fulltower te krijgen

Verder ook een Dangerden bay reservoir

Voor de rest heb ik een Meteorlight binnen gekregen ( eerst 1 om de kwalie en het effect te testen

En een setje casefeet

Dat heb ik dus binnen gekregen maar nu ook wat pics over wat er allemaal aan de case is gedaan.
Na het ontvangen van de heatcore kon ik dus ook de gaten in de case maken.

Ze zijn wel geslaagd.
En omdat er nu een radiator met redelijk wat flow achter een plastic scherm hangt heb ik deze ook aangepast door bij iedere gleuf een verticaal stukje plastic weg te halen zodat er meer lucht door kan.

Heb de onderplaat nu vast gezet met wat popnagels en een gat in gemaakt voor 1 van de 80mm fans

Ben ook begonnen aan de look voor de radiator omdat ik hem zo niet vond passen in een zwarte case dus heb besloten om en behuizing te maken.

nog lang niet af maar uiteindelijk lijm ik de case in elkaar met wat hoekjes en wat 2 componenten lijm.
Wil aan de zijkant van de radiatorcase nog een verlicht stukje plexi hangen met daarin een logotje.
Heb na de ontvangst van de radiator het natuurlijk niet netjes laten liggen in de kast wachten tot me case klaar was maar heb wat getest met de volgende resultaten.

was er wel happy mee alleen aangezien het niet paste in me case moest ik het er dus weer afhalen en jammer genoeg heeft me mobo het niet overleefd en dit is dus me nieuwe mobo

En nog even een foto van me setup.

Ben op het moment nog bezig met de achterkant van de case met de plaat voor de voeding en met het raam.
Het idee voor het raam was om het raam zo groot mogelijk te maken met onderin de naam van de case te laten staan maar weet het niet zeker met dit design dus misschien is er iemand met een leuke suggestie.
voor de plaat achter de voeding zit ik echt vast qua ideeën, weet waar ik het fan gat wil en hoe ik de gaten voor de voeding heb geplaatst.
Nu moet ik alleen nog een plek vinden voor de europastekker die voeding gaat geven aan de pomp, hopelijk heeft iemand een suggestie.
suggesties
Mensen die nog suggesties of ideeën hebben gewoon hier nee zetten.
Voor deze CIP heb ik toestemming van m-m
Verder wil ik nog Thrilseekah bedanken die mij erg veel heeft geholpen met het verbeteren van mijn ideeën
[ Voor 77% gewijzigd door eltinio op 20-11-2004 20:12 ]