Toon posts:

Artifects met 6800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist m'n nieuwe PC in elkaar gezet en over het algemeen verliep het installeren van Windows en alle drivers vlotjes.

Mijn PC bestaat nu uit het volgende componenten

1x Asus K8N-E deluxe
1x AMD64 3000+
2x 512 Kinston value ram
1x XFX 6800 128 MB dual DVI

en nog wat HD's, DVD e.d. maar deze hebben denk ik geen invloed op het probleem dat ik heb.

Tijdens gewone werkzaamheden in Windows doet m'n display het gewoon goed maar toen ik een spelletje wilde spelen (Max Payne II) ging het gigantisch fout. Ik weet niet prcies hoe je het noemt maar volgens mij waren er allemaal artifect te zien. Het hele beeld bewoog met allemaal strepen e.d. Ik weet even niet hoe ik het moet uitleggen maar hoop dat iemand het begrijpt.

Hier op GOT gelezen dat dit ook wel kan voorkomen met overclocken maar daar dat heb ik helemaal niet gedaan. Weet trouwens ook niet hoe dat precies moet want kan nergens iets vinden waar je core en geheugen snelheden kan instellen.

Maar goed, ik hoop dat iemand weet hoe dit komt en mij mischien kan vertellen hoe dit op te lossen want het is wel vervelend.

P.S. Heb trouwens de laatste drivers (61.77) geinstalleerd.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Is de airflow in de kast wel goed?

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
wellicht een warmteprobleem in de pc? krijg de kaart wel genoeg frisse lucht?
Ram de grafische kaart eens in een andere pc en kijk of hij daar hetzelfde doet :)

Verwijderd

Topicstarter
Kaart wordt 64 graden, weet niet of dat erg heet is maar de 'core slowdown threshold' staat op 135 graden. Hier heb ik niets aam veranderd.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:14:
Kaart wordt 64 graden, weet niet of dat erg heet is maar de 'core slowdown threshold' staat op 135 graden. Hier heb ik niets aam veranderd.
das wel aan de warme kant jah ( voor procs iig, zal met gpus ook wel zo zijn ;) )

zet de kast eens open en een Huis tuin en keuken ventilator ervoor, is het dan weg, meer airflow in je kast creeren, Fans voorin in de kast moeten de kast inblazen, achter moeten ze eruit blazen

niet 3 uit 1 in want dan gaat ie stof verzamelen wegens tekort aan lucht in de kast, door elk gaatje trekt die dan lucht aan

bijv
1 voor

2 achter ( of als je een voeding met 2 fans hebt 1 achter :)

Met Vriendelijke Groet,

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
mijn 6800GT wordt ook ongeveer zo warm. Tis alleen de vraag: hoe warm is hij tijdens het gamen? In windows uitmeten is leuk maar hij wordt stuk warmer tijdens het gamen.

Die kaart is in mijn ogen gewoon gaar, test hem dus eerst in een andere pc... doet hij daar hetzelfde: omruilen die hap!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de zijkant van m'n kast al de gehele dag open en zitten zeker geen opstakels voor de ventilator van de kaart (zitten ook nog geen PCI kaarten in de kast). Dus de airflow moet wel goed zijn.

Verwijderd

Misschien domme vraag maarre, heb je direct x wel geinstalleerd? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, DirectX 9.0c van de microsoft website

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik trouwens ook raar vindt is dat waneer ik probeer m'n analoge monitor op de kaart aan te sluiten met zo'n verloopje (DVI -> VGA) dat ik niets te zien krijg op deze monitor.

Moet ik daar nog een instelling voor veranderen of zo ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:39:
Wat ik trouwens ook raar vindt is dat waneer ik probeer m'n analoge monitor op de kaart aan te sluiten met zo'n verloopje (DVI -> VGA) dat ik niets te zien krijg op deze monitor.

Moet ik daar nog een instelling voor veranderen of zo ??
Ja, moet je ergens in control panel aanklikken

Verwijderd

Heb je toevallig nog een pc waar je deze videokaart in kan proberen? of een andere videokaart die je in jou pc kan proberen?
kheb zoiets al wel vaker gezien, strepen, vlekken, gebouwen die staan te knipperen enzow (daar was het helaas een compabiliteitsprobleem).

Is het overigens alleen bij max payne 2 of ook bij andere games?

Verwijderd

Als je je analoge monitor via een dvi verloopstukkie aansluit hoef je naar mijn weten geen instellingen te veranderen. (ervaring)

Verwijderd

Topicstarter
@koenpje:
Heb gezocht maar kan het niet vinden

@benkachel:
Jawel, m'n oude PC. Ga dat maar een proberen maar deze zit helemaal vol met IDE kabels e.d dus voor de koeling hoeft het niet maar mischien is het een compabiliteits probleem.

@benkachel:
Waarom zie ik dan op m'n analoge monitor niets ??

Verwijderd

de temparatuur is denk ik niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken, kheb kaarten gezien die rond de 70 graden waren.
Vervolgens aan de fabrikant zelf gevraagd of dit normaal was, het antwoord: deze temperatuur is ruim binnen de marges.

En waarom je dan niets op je analoge monitor ziet, dat is mij ook een raadsel. je hebt 2 dvi aansluitingen zie ik. Je hebt ze waarschijnlijk beide al geprobeerd dus.. beeld via dvi kan iets later opkomen misschien heb je de pc weer te snel uitgezet?? :? :?
sorry, beter antwoord heb ik hierop niet voor je..

Verwijderd

Topicstarter
Dat van m'n analoge monitor is opgelost. Moest m'n PC opnieuw opstarten voordat t'ie 'zag' dat er een analoge monitor aan hing.

Ook weer bergen artefacts op m'n analoge monitor helaas.

Heb zojuist ook een ander spel geinstalleerd (Unreal Tournament) maar ook drama helaas.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:42
Lijkt me toch een brakke kaart dan, omruilen zou ik zeggen.

Hallo

Verwijderd

Nog 1 laatste poging.. trek alle andere hardware los, dus dat je over houd: mobo, cpu, mem, videokaart, hdd van OS en je dvd speler (voor je originele cdtje van max payne 2 :P ), en dus verder ook echt alles los.. van printers tot digitale camera's.
En dan de laatste poging wagen.

Alle andere hardware vreet namelijk ook stroom. Jou geforce 6800 vreet stroom, minimaal 350 watt voeding heb je ervoor nodig zegt nvidia.

das mijn laatste optie.. en anders kaartje ff terugbrengen en ff laten testen bij technische dienst van je computerboer.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Er hangt verder niets aan m'n PC, echt alleen mobo, video, HD en DVD.

Zal morgen even in een andere PC proberen, bedankt voor alle hulp tot nu toe.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 22:02:
Er hangt verder niets aan m'n PC, echt alleen mobo, video, HD en DVD.

Zal morgen even in een andere PC proberen, bedankt voor alle hulp tot nu toe.
Toch simpel?
Als je morgen opstaat zet je de pc aan en start je onmiddellijk MP2 op waarna je begint te spelen, als je pas na verloop van tijd artifacts krijgt is het een warmteprobleem, krijg je ze onmiddellijk dan is je kaart gaar. Als het geen warmteprobleem is kan je de kaart eerst nog ff in een andere pc stoppen en als die hetzelfde probleem heeft met de kaart wordt het een RMA geval.

Verwijderd

Topicstarter
De artifects zijn er gelijk aan het begin van het spel, ook als je direct na het opstarten van de PC begint en de grafische kaart nog niet warm is.

Heb hem zojuist ook in een andere PC gehangen en daar had ik precies dezelfde problemen.

Zal hem morgen terug sturen. De webshop waar ik hem gekocht heb deed verassend makkelijk over dat terug sturen trouwens. Da's dus wel weer prettig.
Pagina: 1