Toon posts:

iPod onoverzichtelijk door vele mp3tjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het denken om een Ipod te kopen, ik twijfel nog tussen de Ipod mini en de 4gen Ipod 20gb.
Nu heb ik dus een vraagje over de 4gen Ipod.
Wordt het niet wat onoverzichtelijk als je die hele hardeschijf vol hebt staan, dus dat je lang bezig bent om het nummer te vinden wat je wilt afspelen?

Ik weet dat je playlists kunt maken, maar als je een stuk of 20 playlists hebt is het nog zoeken.

Hoe denken jullie erover.

(Ik heb dus helemaal geen ervaring met een Ipod
ik heb alleen vele topics hier in de GOT gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

En waarom deugen de aanwezige methodes niet?

Oftewel: wat heb je al opgezocht?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik start dit topic om hier info over te krijgen, want hier wordt nergens over gesproken.
er staat bij de specs wel 'Razendsnel nummers opzoeken met het Click Wheel'
maar hoe dit werkt/hoe snel het is heb ik nog nergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Om snel nummers te kunnen vinden, moet je de bibliotheek natuurlijk wel goed indelen...

1 rondje rond draaien met je duim kan je zo'n 20 - 30 nummer scrollen....

Als alles goed ingedeeld is, ben je met een paar klikken bij je nummer..

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Goed taggen die mp3tjes, dan lukt het echt wel hoor. Of je moet een heel lui persoon zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoeken op een iPod gaat erg snel: je kan gewoon zoeken op artiest, genre, album of titel. En met het draaiwiel kan je supersnel door de lijsten bladeren. Ik kan de meeste nummers binnen een paar seconden vinden op een 10GB iPod.
MITS: (zoals da_rippah al zegt) je de MP3 tags goed hebt, want daar moet een iPod het van hebben. Zonder tags geen overzicht.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je je MP3's netjes op orde hebt qua ID3 tags en dergelijke gaat 't razendsnel: binnen 3 klikken. Artiest -> Album -> Liedje. Als je dat niet hebt wordt 't idd lastiger. Dan kom je met playlists wel ergens natuurlijk, maar da's niet ideaal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eastman schreef op 15 augustus 2004 @ 20:04:
Om snel nummers te kunnen vinden, moet je de bibliotheek natuurlijk wel goed indelen...

1 rondje rond draaien met je duim kan je zo'n 20 - 30 nummer scrollen....

Als alles goed ingedeeld is, ben je met een paar klikken bij je nummer..
kijk dit noem ik eens nuttige informatie. ik ben er nu dus wel achter dat het helemaal geen probleem is om snel een nummer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 15 augustus 2004 @ 20:31:
Als je je MP3's netjes op orde hebt qua ID3 tags en dergelijke gaat 't razendsnel: binnen 3 klikken. Artiest -> Album -> Liedje. Als je dat niet hebt wordt 't idd lastiger. Dan kom je met playlists wel ergens natuurlijk, maar da's niet ideaal.
een paar weken geleden heb ik de ID3 Tags van mijn collectie helemaal in orde gemaakt (het duurde wel een paar uur). dus het zal wel goedkomen met het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 15 augustus 2004 @ 20:24:
Zoeken op een iPod gaat erg snel: je kan gewoon zoeken op artiest, genre, album of titel. En met het draaiwiel kan je supersnel door de lijsten bladeren. Ik kan de meeste nummers binnen een paar seconden vinden op een 10GB iPod.
MITS: (zoals da_rippah al zegt) je de MP3 tags goed hebt, want daar moet een iPod het van hebben. Zonder tags geen overzicht.
Ik had nog helemaal nergens gelezen dat je kon zoeken op artiest, etc.

Allemaal bedankt voor het reageren, hierdoor ga ik wel bijna 100% zeker een Ipodje kope.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gebruik je al iTunes? De 'Browse' mode van iTunes werkt op dezelfde manier als de iPod. En als iTunes al je ID3 tags goedkeurt zit je met de iPod ook meteen goed. En zo niet (zeer kleine kans) kun je 't gemakkelijk veranderen :)

edit:

Nuja, de weergave is iets anders. Maar wat wil je: computer monitor of 2-inch LCD'tje ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 15-08-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 15 augustus 2004 @ 20:42:
Gebruik je al iTunes? De 'Browse' mode van iTunes werkt op dezelfde manier als de iPod. En als iTunes al je ID3 tags goedkeurt zit je met de iPod ook meteen goed. En zo niet (zeer kleine kans) kun je 't gemakkelijk veranderen :)
zoals in de startpost te lezen heb ik nog geen Ipod en er ook geen ervaring mee. dus ik zie wel hoe iTunes werkt als ik mijn iPod gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

iTunes kun je gratuit downloaden bij Apple. Geen iPod voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Je hebt niet per se iTunes nodig. Met ephpod werkt het nog makkelijker. Gewoon al je MP3's naar je iPod slepen (op een Windows PC dan). Kleiner en makkelijker dan iTunes.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:38:
[...]

kijk dit noem ik eens nuttige informatie. ik ben er nu dus wel achter dat het helemaal geen probleem is om snel een nummer te vinden.
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:40:
[...]

een paar weken geleden heb ik de ID3 Tags van mijn collectie helemaal in orde gemaakt (het duurde wel een paar uur). dus het zal wel goedkomen met het zoeken.
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:41:
[...]

Ik had nog helemaal nergens gelezen dat je kon zoeken op artiest, etc.

Allemaal bedankt voor het reageren, hierdoor ga ik wel bijna 100% zeker een Ipodje kope.
Neem de volgende keer even de moeite de edit-knop te gebruiken, hij zit er niet voor niets.

Verder was er altijd een Flash-demo voor de iPod, wellicht kan je die nog ergens online vinden; ook zijn er meerdere 'demo-filmpjes' van eigenaren over de werking.

Zie ook http://www.ipod.nl/commercial01.html waar redelijk wat 'echte' info in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door chem op 15-08-2004 21:25 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

ben ik dan de enige die nooit een liedje op mijn Ipod kan vinden.
Op mn desktop werk ik met playlists (winamp) dus die kan ik redelijk simpel met een winamp playlist overzetten.

Maar als ik gewoon losse mp3s en wat albums erop knal en er 800 tracks op heb staan (ipod mini) nou dan is het een hel.. omdat op het moment supreme ik niet weet welke liedjes er allemaal op heb staan (te veel) dan nog als je alles netjes in orde hebt (id3 tags) is het moeilijk zoeken.

(ik denk ook dat daarom mijn mini na 4 uur leeg is skip,draai,skip)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb heel veel albums in mp3 op mijn PC staan, wat is dan het makkelijkste?? per album een playlist maken, of wat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:02
Aardig filmpje, alleen vraag ik me nu af of dat wheel op de ipodmini wel net zo handig werkt? die controlls zitten erin, niet ernaast, zitten die dan niet in de weg :?
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 22:11:
ik heb heel veel albums in mp3 op mijn PC staan, wat is dan het makkelijkste?? per album een playlist maken, of wat??
Gewoon zorgen dat ze getagged zijn lijkt me na wat ik hier lees/hoor/zie dan zorgt de ipod er wel voor dat ze geordend zijn als in een album.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Als je ze gewoon goed tagged, met in de tag ook het playnummer opgenomen, worden je albums vanzelf op de goede volgorder afgespeeld. Ik rip m'n CD's zelf met CDEX die de volgorde in de tags zet, en heb geen problemen met het afspelen van een album in de oorspronkelijke volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Laatst online: 10:17
Het makkelijkste is om iTunes voor alles te gebruiken, als je ee ncd ript staat alle info meteen goed in je library en dus ook op je iPod :) Verder werkt iTunes ook vele malen makkelijker dan winamp, playlists maken kan veel sneller en makkelijker en een nummertje vinden is een fluitje van een cent. Heb vele jaren winamp gebruikt, maar sinds iTunes voor windows uitkwam ben ik vrijwel meteen overgestapt.

Waarom klooien met winamp, ephpod, playlists, nog een cd-ripper, etc. als het allemaal snel en makkelijk en automatisch met iTunes kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Eigenlijk de enige albums waarmee ik problemen heb in m'n iPod zijn dubbelcd's die je eigenlijk wel achter elkaar wil luisteren: je MP3-encoder telt niet zomaar door, en vaak zit je ook nog met iets als "The Wall (disc 1)" als albumnaam. Daarvoor maak ik dan playlists, hoewel je ook manueel door zou kunnen nummeren, of natuurlijk de twee cd's apart van elkaar opzetten.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maverick schreef op 15 augustus 2004 @ 22:40:
[...]

Aardig filmpje, alleen vraag ik me nu af of dat wheel op de ipodmini wel net zo handig werkt? die controlls zitten erin, niet ernaast, zitten die dan niet in de weg :?
't werkt anders dan je waarschijnlijk denkt. Het is gewoon een scrollwiel zoals in de 3G iPod. De knoppen moet je indrukken. Dus niet tappen ofzo, het zijn echte drukbare knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Laatst online: 10:17
Tarin schreef op 15 augustus 2004 @ 23:45:
[...]

Eigenlijk de enige albums waarmee ik problemen heb in m'n iPod zijn dubbelcd's die je eigenlijk wel achter elkaar wil luisteren: je MP3-encoder telt niet zomaar door, en vaak zit je ook nog met iets als "The Wall (disc 1)" als albumnaam. Daarvoor maak ik dan playlists, hoewel je ook manueel door zou kunnen nummeren, of natuurlijk de twee cd's apart van elkaar opzetten.
Waarom sla je het disc nummer niet gewoon op in de tags? De manier zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Straat schreef op 16 augustus 2004 @ 04:18:
[...]

Waarom sla je het disc nummer niet gewoon op in de tags? De manier zoals het hoort :)
Omdat ik niet wist dat die functie ook al in ID3-tags zit. Welke versie trouwens? In EAC ben ik hem nog niet tegen gekomen...

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

In tiTunes zit ook een functie "part of a compilation". Waar is dát voor :?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verzamelalbums geloofk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:40

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

leokennis schreef op 16 augustus 2004 @ 11:19:
In tiTunes zit ook een functie "part of a compilation". Waar is dát voor :?
Part of compilation zorgt ervoor dat de artiesten onder een album terecht komen. Doe je dat niet, dan wordt er per artiest een folder gemaakt (met daarin wellicht maar 1 nummer). Part of Compilation houdt het op je HD in iedergeval een stuk overzichtelijker.

<DRIVE>:\Compilations\Albumnaam\
in plaats van:
<DRIVE>:\Artiest1\
<DRIVE>:\Artiest2\
<DRIVE>:\Artiest3\
etc.

[ Voor 5% gewijzigd door BlaTieBla op 16-08-2004 11:41 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Straat schreef op 15 augustus 2004 @ 23:11:
[...]
Waarom klooien met winamp, ephpod, playlists, nog een cd-ripper, etc. als het allemaal snel en makkelijk en automatisch met iTunes kan :)
Nouja, omdat die losse ripper en die losse mp3 encoder misschien beter zijn dan wat er in iTunes zit?

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DiGiSTORM_ schreef op 16 augustus 2004 @ 12:01:
[...]

Nouja, omdat die losse ripper en die losse mp3 encoder misschien beter zijn dan wat er in iTunes zit?
Die kans is bijzonder klein. Quicktime is verdomd goed in het maken en spelen van MP3's. Alleen een losse ripper (CDparanoia) zou mischien iets uit kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Is Quicktime beter in mp3 encoden dan Lame? Het lijkt mezelf sterk, omdat op de meeste audiofielen-forums Lame wordt aanbevolen. Heb je misschien een bron met test resultaten waarin Quicktime wordt vergeleken met andere mp3 encoders?

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DiGiSTORM_ schreef op 16 augustus 2004 @ 12:16:
Is Quicktime beter in mp3 encoden dan Lame? Het lijkt mezelf sterk, omdat op de meeste audiofielen-forums Lame wordt aanbevolen. Heb je misschien een bron met test resultaten waarin Quicktime wordt vergeleken met andere mp3 encoders?
Geen idee. Kwaliteit van geluid is subjectief, maar als je er zo veel om geeft waarom gebruik je dan nog MP3?

Anyway, er is geloof ik een LAME encoder plug-in voor iTunes, dus dan zou je die kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Wat altijd het handigste is als je niet weet hoe iets werkt. Ga gewoon naar de winkel in de buurt. Elke Apple dealer heeft een demo model en meestal de de grotere warenhuizen ook wel. Zoals de Bijenkorf in DenHaag bijvoorbeeld. Hier kan je gewoon met de iPod spelen en kan je er zelf makkelijk uit komen of het handig vind of niet. Bovendien heb je dan ook geen wachttijden als je hem bij een dealer koopt. ;)

Voor Apple dealers in Nederland kan je hier kijken. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
Elke Apple dealer heeft een demo model en meestal de de grotere warenhuizen ook wel.
Ik kwam vanmiddag tijdens de lunch tot de ontdekking (verbazing alom!) dat ook de Media Markt nu iPods verkoopt... Je wilt niet weten hoe lang ik daar op heb gewacht...

Maar wat hebben zij nou gedaan?! Hebben ze daar verdorie mock-ups van iPods staan! En dus geen werkende demo modellen. :X Zijn gewone iPod behuizingen, maar zonder werkend scherm en volgens mij ook zonder HD, want ze voelen wat lichter...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Tarin schreef op 16 augustus 2004 @ 11:15:
[...]

Omdat ik niet wist dat die functie ook al in ID3-tags zit. Welke versie trouwens? In EAC ben ik hem nog niet tegen gekomen...
Wordt door weinig proggies ondersteund op moment. Maar Tag&Rename (PC) kan het sinds kort gelukkig ook. NIet voor niets de maker steeds zitten mailen. En Helium 2 kan ook disc nr's aan de tags hangen. Werkt ideaal.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op 16 augustus 2004 @ 12:16:
Als je een audiofiel bent dan maak je per definitie toch geen gebruik van mp3. Een audiofiel is in mijn ogen iemand die mede het geluid op de beste manier wil horen. Daarvoor heb je een goede installatie nodig en geen mp3speler of computerboxjes.

Maar goed ff ontopic. Mijn advies is ook om zo'n iPod gewoon uit te proberen in een winkel. Bij een beetje winkel (Apple Store) hebben ze er een flink aantal mp3's op staan en dan snap je meteen het overzicht dat je hebt. Er geldt gewoon, hoe nauwkeuriger je bent met je tags hoe makkelijker je weer iets kunt terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

BlaTieBla schreef op 16 augustus 2004 @ 11:41:
[...]

Part of compilation zorgt ervoor dat de artiesten onder een album terecht komen. Doe je dat niet, dan wordt er per artiest een folder gemaakt (met daarin wellicht maar 1 nummer). Part of Compilation houdt het op je HD in iedergeval een stuk overzichtelijker.

<DRIVE>:\Compilations\Albumnaam\
in plaats van:
<DRIVE>:\Artiest1\
<DRIVE>:\Artiest2\
<DRIVE>:\Artiest3\
etc.
Ahaa. Ik manage mijn eigen muziekfolder dus geen last van ;)

En ik prop bij compilations nog immer de artiets+titel in het titelvak in het welbekende "Artiest / Titel" formaat :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op 16 augustus 2004 @ 14:32:
[...]

Ik kwam vanmiddag tijdens de lunch tot de ontdekking (verbazing alom!) dat ook de Media Markt nu iPods verkoopt... Je wilt niet weten hoe lang ik daar op heb gewacht...

Maar wat hebben zij nou gedaan?! Hebben ze daar verdorie mock-ups van iPods staan! En dus geen werkende demo modellen. :X Zijn gewone iPod behuizingen, maar zonder werkend scherm en volgens mij ook zonder HD, want ze voelen wat lichter...
Ik ben vanmiddag in Utrecht naar de Media Markt geweest. Daar kon je gewoon lekker spelen met de iPod mini en de 4gen. Ze waren beide aangesloten op een speakersetje.
Er stonden dus heel wat nummers op de iPod's, je kon ze dus gewoon afspelen. En wat kwam me daar toch een zuiver geluid uit.
Nu heb ik dus ook ervaren hoe de clickwheel werkt. het was wel ff wennen, maar het is super fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hm, zit m'n mp3 colletie alvast wat voor te bereiden, maar nu wil ik me liabry in itunes update. maar dit lijkt niet te kunnen :? Lijkt me stug, dus kan iemand me vertellen waar ik dat kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Maverick schreef op 16 augustus 2004 @ 21:52:
Hm, zit m'n mp3 colletie alvast wat voor te bereiden, maar nu wil ik me liabry in itunes update. maar dit lijkt niet te kunnen :? Lijkt me stug, dus kan iemand me vertellen waar ik dat kan vinden?
Lees het volgende topic en kijk of het antwoord op je vraag daarin beschreven is:
iTunes vind vele muziekbestanden niet meer

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
MacWolf schreef op 16 augustus 2004 @ 23:35:
[...]

Lees het volgende topic en kijk of het antwoord op je vraag daarin beschreven is:
iTunes vind vele muziekbestanden niet meer
voor ieder antwoord doorverwijzen naar een ander topic is niet echt handig. buiten dat, ik kan hem wel opnieuw importeren, maar das niet echt efficient, moet ie weer alles langs. (of slaat ie wat ie al heeft dan over?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Maverick schreef op 16 augustus 2004 @ 23:42:
[...]

voor ieder antwoord doorverwijzen naar een ander topic is niet echt handig. buiten dat, ik kan hem wel opnieuw importeren, maar das niet echt efficient, moet ie weer alles langs. (of slaat ie wat ie al heeft dan over?)
Je zal alles weer af moeten gaan, maar dan is je library in elk geval op orde. Als je dan in vervolg iTunes gebruikt om muziek te importeren van CD en muziekbestanden gewoon in iTunes sleept, dan zou je bibliotheek netjes op orde moeten blijven.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Pagina: 1