Waarom moet ik niet van provider switchen?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06-2025
Het zit zo. Mijn baas wil graag alle werknemers online hebben, via XS4ALL, zodat de laptop van de zaak sneller en efficienter kan repliceren.
Ze hebben een contract afgesloten om bij alle werknamers het type "lite" te installeren.
Ik heb zelf al Wanadoo Lite, zo'n 18 maanden, en ben eigenlijk niet van plan om dit op te zeggen, aangezien ik hier erg tevreden over ben.

Ik heb al veel met mijn baas gemaild, zoals veel andere werknemers dit ook gedaan hebben. Ze vragen nu om goede redenen, waarom wij niet van plan zijn ons type abbonement over te zetten.

Ik heb zelf al op gegeven dat ik dan met mijn email adres zit, dat ik (vanwege mijn kinderen) geen moment zonder internet kan zitten.

Hebben jullie nog argumenten waarom ik niet van provider over kan switchen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Omdat je baas er geen klote mee te maken heeft wat jij in jouw huis gebruikt? Op het werk mag ie je verplichten wat ie wil (binnen bepaalde grenzen :P), maar in jouw huis heeft ie je nix te vertellen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 08:40

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

zowieso omdat je werkgever je niet kan verplichten... wanneer het voor je werk noodzakelijk is, dan kan hij je een extra telefoonlijn geven (evt. zonder spraak) met daarop de adsl verbinding voor je werk. Wat jij verder doet met je eigen persoonlijk lijn heeft hij niets mee te maken.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
e-mail adressen en het is je eigen huis.

• wmkuipers
Allemaal true.. bedankt voor de reacties.

Helaas is het dus wel mogelijk dat ze het voor me aanvragen. Alleen is de aanvraag geweigerd door KPN aangezien hier al een verbinding ligt.
Bij andere collegas zijn ze al langs geweest om het te installeren. Dan is ook de vraag, hoeveel macht heeft een bedrijf als het om dit soort dingen gaat? Lijkt mij tegen de wet in :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als jouw baas je nu een extra analoge lijn laat aanleggen op zijn kosten, dan kan daarover de xs4all adsl lijn worden aangevraagd

probleem: opgelost

jij 2 lijnen en de baas heeft iedereen bij xs4all, het hoeft niet zo moeilijk te zijn in het leven

A wise man's life is based around fuck you

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jou werkgever moet niet zo hoog van de toren blazen met als: Geef een goede reden om dit niet te doen.

Wat jij in je prive-omgeving doet, moet je zelf weten.

Jou telefoonlijn is bezet, punt. Als hij wil dit jij XS4ALL Lite krijgt, dan moet hij er ook maar een telefoonlijn bij doen.

En als hij toch gaat lopen steigeren, en die lijn wordt verplicht, ga je toch gewoon fijn over dat limiet heen.

Ik doe in princiepe alles onder het motto: Don't fix what isn't broken. Jou lijn werkt prima, dus lekker zo laten.

Ey!! Macarena \o/

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Beetje raar verhaal.

Als jij geen telefoonlijn zou hebben, betaald de baas die dan ook?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• wmkuipers
-Rob- schreef op 15 augustus 2004 @ 19:52:
Beetje raar verhaal.

Als jij geen telefoonlijn zou hebben, betaald de baas die dan ook?
Niet meer, sinds we nu 8 jaar mobiele telefoons gebruiken. Helaas moeten die kosten ook weer gedrukt worden. Ik zal met m'n baas voorstellen om een extra analoge lijn neer te leggen. (wist trouwens niet eens dat dit kon)

Bedankt tweakers, en ik hou jullie wel op de hoogte van de gebeurtenissen

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
sorry hoor maar ik vind dit grote onzin.

Jij bepaalt welke provider je gebruikt.

en dat je baas gaat vragen 'Geef goede redenen om niet over te stappen...' = :r :r

Hij heeft geen poot om op te staan hoor, maak hem dat even duidelijk.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jazco2nd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:00:

en dat je baas gaat vragen 'Geef goede redenen om niet over te stappen...' = :r :r

Maar doe het netjes.... Het blijft je baas...

Maak zelf ff een leuke analogie, en vraag of ie ook ff voor je wil bepalen wat je die avond gaat eten en welke film je moet gaan zien op tv, of welk standje je in bed moet gebruiken (:+). Dan snapt ie misschien wat ie voor iets stoms zegt...

• wmkuipers

Vind ik ook, maar zie post hierboven, het blijft je baas.
Overigens schijnt het toch wel te lukken.
En om nou een kort geding aan te spannen tegen je werkgever... :P

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Smart Einstein schreef op 15 augustus 2004 @ 20:08:
[...]

Vind ik ook, maar zie post hierboven, het blijft je baas.
Overigens schijnt het toch wel te lukken.
En om nou een kort geding aan te spannen tegen je werkgever... :P
Dat zal wel loslopen hoor, aangezien jij moet tekenen dat je toestemming geeft voor het verhuizen, teken je niet, einde discussie.

Dan kan je werkgever een kort geding aanspannen, maar dat wint'ie nooit.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

1 hele simpele reden is het is jou adsl verbinding en daar heeft hij totaal geen controle, macht of wat voor zeggenschap over dan ook.

Als hij wil dat jij voor werk via XS4all verbonden bent, laat hem dan maar een extra lijn aanleggen zonder spraak voor dat XS4all lijntje :)

Aangezien jij je eigen adsl en telefoonlijn zelf betaalt, is dat jou pakkie aan en niet de zijne :D

en btw, via jou huidige lijn kan je ook gewoon verbinding maken naar de zaak hoor :)
VPN is niet provider gebonden :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 20:21 ]

• wmkuipers
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:19:
<knip>

en btw, via jou huidige lijn kan je ook gewoon verbinding maken naar de zaak hoor :)
VPN is niet provider gebonden :P
Helaas niet mogelijk, aangezien er sprake is van een heel vreemde netwerk structuur.
We maken neit verbinding via internet. We hebben dan een LAN, of eigenlijk meer een WAN via XS4ALL (o.i.d.)

vreemd verhaal idd, vreemde werkgever 8)7

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 08:40

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Smart Einstein schreef op 15 augustus 2004 @ 20:27:
[...]

Helaas niet mogelijk, aangezien er sprake is van een heel vreemde netwerk structuur.
We maken neit verbinding via internet. We hebben dan een LAN, of eigenlijk meer een WAN via XS4ALL (o.i.d.)

vreemd verhaal idd, vreemde werkgever 8)7
klinkt mij toch gewoon heel erg als een vpn hoor... een virtual private network... en dat kan zoals hierboven al gezegd via alle providers.. Mar wat zou het jou rotten, als hij wil dat je op xs4all gaat, gewoon extra laten aanleggen. Heb jij er gelijk een backup bij voor wanneer je wanadoo eruit ligt :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

laat hem zoals eerder al gezegd is maar een extra lijn aan laten leggen en de kosten daarvan op zich nemen (aanleggen zijn in dit geval de werkelijke kosten van materiaal en tijd em graven etc.).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• wmkuipers
hufkes schreef op 15 augustus 2004 @ 20:29:
[...]

klinkt mij toch gewoon heel erg als een vpn hoor... een virtual private network... en dat kan zoals hierboven al gezegd via alle providers.. Mar wat zou het jou rotten, als hij wil dat je op xs4all gaat, gewoon extra laten aanleggen. Heb jij er gelijk een backup bij voor wanneer je wanadoo eruit ligt :)
Ok, sorry verkerd gelezen *schaamt*

Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik ga maar voorstellen om een extra lijn aan te leggen.

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Maar wie betaalt nou dat adsl abbo ?

Als dat je werkgever is zou ik niet klagen en hem je resterende wanadoo maanden laten betalen en dan op zijn kosten alles ombouwen , en hem dan de kosten voor je analoge lijn (want die wou je net gaan opzeggen ;) )+ adsl laten betalen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:56

Dido

heforshe

PipoDeClown schreef op 15 augustus 2004 @ 20:29:
laat hem zoals eerder al gezegd is maar een extra lijn aan laten leggen en de kosten daarvan op zich nemen (aanleggen zijn in dit geval de werkelijke kosten van materiaal en tijd em graven etc.).
Normaliter niet, hoor.
Een tweede lijn is net zo duur als een eerste. Alleen als de aanvraag afgewezen wordt (mogen ze bij een tweede lijn wel, bij een eerste lijn niet) zul je flink moeten dokken om hem aan te leggen.
Als de aanvraag gewoon geaccepteerd wordt kost het je een paar tientjes :)

Wat betekent mijn avatar?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
dat zullen ze imho alleen weigeren als je een wanbetaler bent ofzo, lijkt me
en aangezien z'n baas m gaat betalen zal dat wel goed gaan

of heb ik dat nu raar bedacht?

verder vind ik het idd een raar verhaal dat je van je baas moet switchen van provider...
overigens kan het vpn natuurlijk wel beperkt worden zodat er alleen ingelogd kan worden vanaf een xs4all ip range, maar het nut daarvan is me onduidelijk.

met een hamer past alles

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

De kostprijs voor het aanleggen van sommige telefoonlijnen kan voor KPN aardig in de papieren lopen. Wettelijk is geregeld dat iedereen (op enkele uitzonderingen na) over een telefoonlijn moet kunnen beschikken. In sommige panden is het vrij makkelijk (en dus goedkoop) voor KPN om een extra lijn aan te leggen. Alleen in die gevallen zal KPN een 2e aanvraag meteen goedkeuren.

Mocht KPN een nieuwe lijn moeten doortrekken en graafwerkzaamheden moeten uitvoeren voor jouw 2e lijn, dan is het wel een probleem ! Aangezien KPN zich aan de plicht gehouden heeft dat jij gewoon kunt bellen met die ene lijn, kunnen zij de kosten in dat geval gewoon in rekening brengen.

Wanadoo heeft verkapte 2 jaar contracten, dus je zult nog 6 maanden met Wanadoo moeten werken of de boel afkopen.

Overstappen op een nieuwe ADSL provider is tegenwoordig een fluitje van een cent. Je hoeft niet (zoals vroeger) 2 maanden zonder internet te zitten. De wijziging wordt namelijk direct doorgevoerd !

Het lijkt me in dit geval heel simpel:
Als je baas wil dat jij overstapt, dan zul je van hem alle eenmalig kosten die gemaakt woden opeisen:
- eventuele aanleg 2e lijn of afkoopsom wanadoo + adm. kosten voor omzetten
- de maandelijkse kosten voor xs4all lite.

Hij heeft inderdaad niks te willen. Mocht het zo zijn dat hij graag wil dat je thuis werkt, dan zal hij uiteraard voor de kosten voor het inrichten van je werkplek moeten opdraaien.

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 22:53

macnerd

No Apples please :-)

Ik denk ook dat hij geen poot heeft om op te staan (figuurlijk dan he ;)), maar hij zal het wel positief ervaren als je hem tegemoet komt.

Uit je startpost maak ik op dat het maar om 2 dingen draait in jouw geval:
- continu een verbinding aanwezig

Heb je de snelheid al bekeken van het nieuwe abonnement? Als je erop achteruit gaat, dan zit je daar uiteraard niet op te wachten. Eveneens als andere diensten minder zijn, denk bijvoorbeeld aan minder nieuwsgroepen ofzo (ik noem maar wat, het kan ook omgekeerd zijn). Krijg je er een zwaardere datalimiet voor terug? Ga ook na of je de verbinding ook voor privedoeleinden mag gebruiken of wat de beperkingen daaraan zijn. Er zijn dus wel meer zaken die belangrijk zijn, vergelijk gewoon de abo's.

Als de 2 door jou genoemde redenen de enige zijn, dan valt het misschien wel simpel op te lossen. Je baas zit waarschijnlijk niet op tig extra lijnen te wachten, dit kost hem maandelijks (!) alleen maar extra geld zonder dat dit iets oplevert.
Voor mail kun je waarschijnlijk wel over naar een gratis of goedkoop adres bij Wanadoo, waardoor dat opgelost is. Bovendien kun je het XS4ALL mailadres dan ook puur zakelijk houden waardoor alles gescheiden is.
Voor de continu verbinding is het iets lastiger. Hoewel de tijden tegenwoordig korter zijn, is er nog wel een downtime. Informeer hiernaar bij bijvoorbeeld XS4ALL. Verder moeten alle extra kosten voor zijn rekening komen. Mocht Wanadoo kosten in rekening brengen in verband met het afsluiten (bv. omdat je contract nog niet afgelopen is), dan declareer je die. Kosten voor inbellen (ook voor de kinderen) tijdens de downtime komen ook voor zijn rekening, jij hebt immers ongemak omdat hij zonodig wil dat jij wisselt. En mocht je normaal gesproken bellen via internet, een keer raden... :). Maak er alleen geen misbruik van, dat wordt meestal niet zo positief ervaren door je baas :+.

Succes en post binnenkort even hoe je baas reageert, daar hebben anderen misschien ook wat aan.

MacNerd

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Dido schreef op 16 augustus 2004 @ 08:31:
[...]
Normaliter niet, hoor.
Een tweede lijn is net zo duur als een eerste. Alleen als de aanvraag afgewezen wordt (mogen ze bij een tweede lijn wel, bij een eerste lijn niet) zul je flink moeten dokken om hem aan te leggen.
Als de aanvraag gewoon geaccepteerd wordt kost het je een paar tientjes :)
KPN heeft een aansluitplicht, aangezien iedereen recht heeft op communicatie en KPN nou eenmaal dat netwerk beheert.
Dat betekent dat wanneer er nog geen kabel geregistreerd staat, de aanleg kosten voor KPN zelf zijn.

Zodra er al een aansluiting is (kabel is reeds gelegd), zijn voor uitbreiding, reconstructie (bijv. na verplaatsen meterkast door verbouwing) de kosten verschuldigd door klant.

Er is wel een type netwerk (STAPN'68 dacht ik) waarbij elke woning al 2 dubbeladers heeft (2 lijnen) zodat alleen in de kast die buiten (en de centrale) staat de benodigde draadjes verbonden hoeven te worden. In andere gevallen moet er ook een las gewijzigd worden (gat graven, tentje, etc.) of zelfs een nieuwe kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door PipoDeClown op 16-08-2004 10:28 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Heel simpel, wanneer je ADSL op moet zeggen kun je weer 6 a 8 weken wachten voordat je pas weer ADSL hebt. Lijkt me voor je baas ook niet erg efficient ;).

Profile

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Godjira schreef op 16 augustus 2004 @ 10:32:
Heel simpel, wanneer je ADSL op moet zeggen kun je weer 6 a 8 weken wachten voordat je pas weer ADSL hebt. Lijkt me voor je baas ook niet erg efficient ;).
Ehm, dat is een beetje een achterhaalde gedachte. Dat gaat nu veel sneller. Het kan zelfs precies tegelijk gaan. Dus afgesloten worden en aangesloten op 1 dag!

• sjaakaq
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

Lijkt me nogal vreem hè, dat een ander jou zoiets kan verplichten...

Stel dat ik XS4ALL ga bellen en voor de buren ADSL ga bestellen, en dat ze het dan niet konden weigeren :X

leoaq.fm // Jeune Loop

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En toevallig dat die baas van jouw dat probleem niet heeft, maar hoe zit het met mensen die nog geen mogelijkheid hebben tot het aansluiten van ADSL, omdat de wijkcentrale niet geschikt is? Krijgen die een inbelverbinding?

Verder vind ik, net zoals iedereen hier: je baas kan je niks verplichten, hooguit tot het leggen van een 2de lijn. (waarvan hij de kosten uiteraard betaalt)

Ook is het bij mijn weten zo dat XS4ALL geen eigen VPN-structuur heeft opgezet (zoals bv Versatel en Priority Telecom), en het dus een standaard VPN-connectie wordt. Die kun je dus ook zelf maken met de XP-client.(voor de mensen die vervolgens zeggen dat XS4ALL van KPN is, en dat KPN die structuur wel heeft: KPN zal dat níet doet tegen de prijzen van een XS4ALL-Light abonnement, dat valt dan onder een andere benaming...die ik even kwijt ben 8)7
Hann1BaL schreef op 16 augustus 2004 @ 10:34:Ehm, dat is een beetje een achterhaalde gedachte. Dat gaat nu veel sneller. Het kan zelfs precies tegelijk gaan. Dus afgesloten worden en aangesloten op 1 dag!
En dit is dan misschien wel een beetje té positieve gedachte...het is maar goed dat je zegt dat het kán...in de praktijk is dat dus echt níet zo. Ondanks de eisen die de OPTA aan KPN heeft gesteld, komt het vooralsnog nauwelijks voor dat ADSL in 1 dag over gaat van de ene provider naar de andere. En dan spreek ik nog niet eens over de andere aanbieders.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bean schreef op 16 augustus 2004 @ 11:08:
Verder vind ik, net zoals iedereen hier: je baas kan je niks verplichten, hooguit tot het leggen van een 2de lijn. (waarvan hij de kosten uiteraard betaalt)
En zelfs die verplichting kan hij niet maken. Het is nog steeds jouw huis. Stel nou (ff een gekke gedachte) dat je thuis geen pc zou hebben? Wat moet je dan met ADSL?

Verwijderd

Godjira schreef op 16 augustus 2004 @ 10:32:
Niet meer. Dit zou veradnert moeten zijn naar een kortere procedure ;)

• Hann1BaL
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

En dit is dan misschien wel een beetje té positieve gedachte...het is maar goed dat je zegt dat het kán...in de praktijk is dat dus echt níet zo. Ondanks de eisen die de OPTA aan KPN heeft gesteld, komt het vooralsnog nauwelijks voor dat ADSL in 1 dag over gaat van de ene provider naar de andere. En dan spreek ik nog niet eens over de andere aanbieders.
Ben ik wel met je eens, maar 6 tot 8 weken duurt het zeker niet. Waarschijnlijk houd je er een paar dagen downtime aan over, maar ik ken iemand waarbij het in een paar uur gefixt was.

Het duurt langer als je ook van netwerk switcht. De TS gebruikt gewoon de KPN lijnen. switchen van BBned naar KPN duurt wel even langer en is het niet zo dat de OPTA daar vooral achteraan zat??

• JvS
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

En waar leidt je dit aan af? Als je maar gewoon op het adsl netwerk van kpn blijft, gaat het dus wel naadloos. Er hoeft namelijk fysiek niets te gebeuren. Sterker nog, veel mensen kunnen zelfs een tijdje met twee verschillende username's inloggen (die van wanadoo omdat-ie nog niet gedeactiveerd is en die van xs4all omdat de overstap al klaar is).

Overstappen van isp naar isp op het eigen kpn netwerk gaat in elk geval zonder problemen (hoewel er altijd fouten gemaakt kunnen worden, maar dat is net zovaak als er bij nieuwe aanvragen fouten gemaakt worden, heel weinig dus).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Uhm, je baas kan toch niet op zijn naam een DSL verbinding aanleggen (je baas als wettelijke contractant) op een telefoonlijn waar jij de abonnementshouder van bent?

Als je dat zou laten gebeuren zet je jezelf aardig klem eigenlijk. Telefoonlijn is niet opzegbaar (bij kpn-adsl) omschakelen naar ISDN is niet mogelijk ivm DSL op de lijn etc.

Bij verhuizing heb je niets te zeggen immers is je baas de contractant. Je zal maar van werkgever veranderen of een arbeidsconflict hebben. Of je zal maar willen verhuizen en intern op je werk zijn er net mensen van de administratie vervangen ofzo en het schiet allemaal niet op omdat alles uitgezocht moet worden.

Is het niet 10x makkelijker dat je baas je 30 euro per maand meer salaris geeft met daarbij de afspraak dat jij zorgt voor een permanente verbinding. Je baas kan dan eventueel ook zorgen voor VPN apparatuur voor gebruik op het bedrijfsnetwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tja, beetje vreemde zaak: hoe gaat het dan met de betaling van dat xs4all-abo en evt. die extra lijn? Op 50-50% basis ofzo?
En wat nu als je van werkgever gaat wisselen? Wordt het abo dan ook meteen opgezegd door je baas ofzo? Mag je wel zelf een username@xs4all+emailadressen aanvragen, of wordt dat ook door je strot geduwd?

[overdreven modus]What's next? Hij gaat bepalen naar welke school je kids moeten? Hoe laat je naar bed gaat? Naar welke TV-progs je mag/moet kijken? [/overdreven modus]

Persoonlijk houd ik er niet van als werkgevers (min of meer) verplicht dingen gaan introduceren die een (grote) impact op je prive-leven en vrije tijd hebben: herinner me een ex-werkgever die het maar had over 'hart voor de zaak hebben' als je niet kon/wilde overwerken :r

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 12:48
Ik heb sinds een maand of wat ook 2 ADSL lijnen thuis liggen. Een van Demon, prive en een van KPN, van de baas. Mijn baas heeft gewoon netjes alle kosten op zich genomen voor de aanleg en oplevering van een extra analoge lijn. (Spraak is uitgeschakeld. ) Dit is de enige oplossing die de TS zijn baas moet geven, want het gefrunnik op prive lijnen wil je (uit allerlei praktische én principiele overwegingen) absoluut niet!

Overigens is het technisch mogelijk voor mij om beide lijnen te gebruiken. Kwestie van het IP adres bekend maken bij onze Firewall. :)

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Eboman

Ondertitel

Ook is het bij mijn weten zo dat XS4ALL geen eigen VPN-structuur heeft opgezet (zoals bv Versatel en Priority Telecom), en het dus een standaard VPN-connectie wordt. Die kun je dus ook zelf maken met de XP-client.(voor de mensen die vervolgens zeggen dat XS4ALL van KPN is, en dat KPN die structuur wel heeft: KPN zal dat níet doet tegen de prijzen van een XS4ALL-Light abonnement, dat valt dan onder een andere benaming...die ik even kwijt ben 8)7
[...]
Waarschijnlijk (ook omdat er iemand die lijn komt installeren) zal er een Cisco ADSL router (of een ander merk) geplaatst worden welke meteen VPN functionaliteit heeft. Je zal waarschijnlijk de aansluiting niet kunnen gebruiken tenzij je er een ander modem ophangt. Je laptop sluit je dan dus aan op de ethernet poort van de router en je zit meteen op het netwerk van het werk. Deze opzet heb ik reeds bij meerdere bedrijven gezien.

Signature

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Eboman schreef op 17 augustus 2004 @ 10:38:
[...]

Waarschijnlijk (ook omdat er iemand die lijn komt installeren) zal er een Cisco ADSL router (of een ander merk) geplaatst worden welke meteen VPN functionaliteit heeft. Je zal waarschijnlijk de aansluiting niet kunnen gebruiken tenzij je er een ander modem ophangt. Je laptop sluit je dan dus aan op de ethernet poort van de router en je zit meteen op het netwerk van het werk. Deze opzet heb ik reeds bij meerdere bedrijven gezien.
Das leuk, dus prive-surfen gaat door het bedrijfsnetwerk. Dat is kick voor je privacy zeg ....

Ik ben het eens met hierboven, geen ge-etter met prive telefoonlijnen en DSL wat al aanwezig is. Gewoon een lijn ernaast, compleet los van de prive situatie.

Of

Een financiele bijdrage voor je huidige verbinding, dan de VPN tunnel vanaf de machine en niet met een hardware oplossing. Zo kan prive verkeer langs de tunnel (of tunnel uitgeschakeld/uitgelogd) vanaf de werk pc. En kunnen de overige pc's of gezinsleden gewoon gebruik maken van de verbinding zonder dat het allemaal via het bedrijfsnetwerk loopt.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 17-08-2004 10:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021

klik..

[ Voor 51% gewijzigd door pinolief op 17-08-2004 13:52 ]

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eboman schreef op 17 augustus 2004 @ 10:38:
[...]

Dat klopt wel, ze installeren daar een andere (type) router, waarop de VPN getermineerd wordt. Maar dat zal, zoals ik al zei, echt niet met dezelfde kosten zijn als een XS4ALL-Lite abbo...dit weet ik omdat ik voor klanten dit verhaal uit heb moeten zoeken. De kosten liggen een stukje hoger. Of je moet al zelf met een router komen die VPN ondersteunt, maar dat gebeurt dan niet vanuit XS4ALL, die verzorgen dan gewoon de ADSL-lijn, en verder zoek je je het maar uit.
JvS schreef op 17 augustus 2004 @ 10:03:
[...]
En waar leidt je dit aan af? Als je maar gewoon op het adsl netwerk van kpn blijft, gaat het dus wel naadloos. Er hoeft namelijk fysiek niets te gebeuren. Sterker nog, veel mensen kunnen zelfs een tijdje met twee verschillende username's inloggen (die van wanadoo omdat-ie nog niet gedeactiveerd is en die van xs4all omdat de overstap al klaar is).

Overstappen van isp naar isp op het eigen kpn netwerk gaat in elk geval zonder problemen (hoewel er altijd fouten gemaakt kunnen worden, maar dat is net zovaak als er bij nieuwe aanvragen fouten gemaakt worden, heel weinig dus).
Het gaat zich op zich ook niet om de fysieke aanpassingen, maar om de bureaucratische en administratieve handelingen die erbij komen. Deze zorgen ervoor dat KPN er langer over doet als dat zou moeten/kunnen. Ik spreek uit eigen ervaring hiermee: bij lijnverhuizingen (van de ene locatie naar een andere), omzettingen van het ene KPN-abbo naar een andere (hoger of lager), omzettingen van KPN naar andere ADSL-aanbieders en andersom: het is me allemaal overkomen, en bij élke van deze handelingen heeft KPN er, IMHO, te lang over gedaan, of niet goed teruggekoppeld.
Nu gaan we eigenlijk redelijk off-topic, maargoed, als een mod het mag, mag ik het ook ;)

Verwijderd

Hm, ruzie met de baas?

Ehm, argumenten kunnen zijn (aangezien het een 'heel vreemd netwerk' - WAN -achtig is):
- Misschien wil je geen datalimiet
- vast ip adres houden
- geen XS4ALL VPN software op je (jouw!) computer installeren
- omdat je al een router hebt
- misschien wil je geen WAN maar gewoon internet
- misschien draai je een servertje thuis en wil je dat zo houden

Overigens denk ik niet dat je met een 2e analoge lijn van het probleem af bent. Ik betwijfel of ADSL, dat in zijn aard en uitvoering ver over de specificaties van het POTS (Plain Old Telephone System) heen gaat, zomaar even nog een keer naar hetzelfde huis kan worden aangelegd.
Ja, er gaan wel 4 draadjes heen, maar die stralen dus wel op elkaar in. Dat kan heel goed niet goed gaan, als u mij volgt.
En denk je dat de KPN een heel blik werkeloze grondgravers heeft die niets beters te doen hebben dan nieuwe kabels naar een huis graven waar al prima koperdraad naar toe gaat? Nee dus.

• JvS
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bean schreef op 17 augustus 2004 @ 14:00:

Het gaat zich op zich ook niet om de fysieke aanpassingen, maar om de bureaucratische en administratieve handelingen die erbij komen. Deze zorgen ervoor dat KPN er langer over doet als dat zou moeten/kunnen. Ik spreek uit eigen ervaring hiermee: bij lijnverhuizingen (van de ene locatie naar een andere), omzettingen van het ene KPN-abbo naar een andere (hoger of lager), omzettingen van KPN naar andere ADSL-aanbieders en andersom: het is me allemaal overkomen, en bij élke van deze handelingen heeft KPN er, IMHO, te lang over gedaan, of niet goed teruggekoppeld.
Ik weet niet wanneer je dit allemaal gedaan hebt, maar het overstappen van ISP naar ISP gaat sinds 1 juni echt compleet naadloos hoor. Upgraden en downgraden gaat (op sporadische fouten na) altijd met hooguit een kwartier downtime. Echt, je hebt misschien zelf slechte ervaring en er zijn bij jou wellicht wat dingen fout gegaan, maar het is simpelweg niet waar dat het omzetten van ISP naar ISP bij behoud van adsl van kpn 6 weken downtime kost! Het gaat zelfs naadloos, echtwaar. Dat is een procedure (een 'stap' procedure) die zelf door kpn ontwikkeld is en die ze echt niet ontzettend tegen gaan houden ofzo hoor. Het enige waarbij ik me zoiets kan voorstellen is bij overstappen of upgraden bij BBned aansluitingen etc.
Nu gaan we eigenlijk redelijk off-topic, maargoed, als een mod het mag, mag ik het ook ;)
Prima, maar als jij jouw ervaring hier als (ontopic) waarheid/feit neerzet, ben ik niet te beroerd dat tegen te spreken. Want dit is dus echt niet waar:
En dit is dan misschien wel een beetje té positieve gedachte...het is maar goed dat je zegt dat het kán...in de praktijk is dat dus echt níet zo.
De opta heeft kpn ten eerste niet verplicht dat binnen het eigen netwerk voor elkaar te maken, maar heeft kpn verplicht het overstappen naar een ander adsl netwerk ook soepel te laten verlopen. Dat laatste is iets heel anders dan binnen kpn overstappen en met dat laatste heb ik geen ervaring, dat zou best weleens niet soepel kunnen verlopen. Met dat eerste heb ik heel erg veel ervaring (laten we zeggen dat de mensen waarbij het fout gaat mij bellen en dat ik daarbij niet te beroerd ben toe te geven wanneer kpn zaken niet goed voor elkaar heeft) en ik kan je vertellen dat dat gewoon een soepele procedure is.

Lees ook op www.xs4all.nl over die overstap procedure, daar liegt xs4all echt niet over hoor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:56

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 14:17:
Overigens denk ik niet dat je met een 2e analoge lijn van het probleem af bent. Ik betwijfel of ADSL, dat in zijn aard en uitvoering ver over de specificaties van het POTS (Plain Old Telephone System) heen gaat, zomaar even nog een keer naar hetzelfde huis kan worden aangelegd.
Ja, er gaan wel 4 draadjes heen, maar die stralen dus wel op elkaar in. Dat kan heel goed niet goed gaan, als u mij volgt.
En denk je dat de KPN een heel blik werkeloze grondgravers heeft die niets beters te doen hebben dan nieuwe kabels naar een huis graven waar al prima koperdraad naar toe gaat? Nee dus.
Ik ben eind vorig jaar op die manier de overstap van KPN naar Demon gemaakt: tweede lijn erbij, Demon aanvragen en toen dat werkte KPN lijn+adsl opgezegd. Daarmee had ik gedurende een dikke vier weken twee lijnen met twee keer adsl, en het werkte uitstekend. Ook vond KPN het geen enkel probleem om een tweede lijn aan te leggen, dus het lijkt me zeker wel een redelijke oplossing :)

Wat betekent mijn avatar?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28
Als mijn baas me morgen aanbood om van wanadoo naar xs4all te gaan. Deed ik het gisteren ;)

Er is alleen een belangrijke iets dat mij tegen houd. Als ik xs4all lite zou hebben, en ik wil naar basic, dan kan het niet......... Omdat het abbo via me baas zou gaan....

En ik zou nooit 'via de zaak' willen surfen. Als ik illegale dingen wil doen, is dat mijn pakkie an.

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 17-08-2004 14:59 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:51
Goeie reden om niet over te gaagn naar XS4all of er een snellere verbinding uit te slepen...

Gewoon zeggen dat je van plan was om een basic of power abo te nemen en dat je niet met een lite abo wil werken (dataLimiet)
(maakt niet uit dat je nu lite hebt want je wou toch al overgaan naar hoger... ;))

Als hij je dan een basic of power abo aanbied dan zou ik dat doen... (sowieso zou ik liever XS4all hebben dan Wanadoo, maargoed...)
Pagina: 1