Toon posts:

outlook express fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn outlook express. Ik kan wel emails ontvangen maar ik kan niets verzenden. Ik draai op een machine met xp en heb een internetaansluiting via een router naar deze pc. Op de andere pc werkt dit wel.
Hoe moet ik dit oplossen?
De foutmelding is dat het emailadres van de ontvanger van mijn email is geweigerd.
Ik heb al gekeken in andere topics en op microsoft.com maar ik kan niets over deze fout vinden.
Of ligt het aan de Norton Internet Security?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Om te beginnen zou je eens wat meer informatie moeten geven.

Welke SMTP server gebruik je, welke foutmelding krijg je precies, hoe weet je dat het ontvangers adres klopt en in gebruik is, enz...

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik smtp.zonnet.nl en het emailadres is wel ingebruik want dat is het emailadres van de andere computer

Verwijderd

Is dit soms de melding?

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is ..............@......nl. Onderwerp 'test', Account: 'pop3........nl', Server: 'smtp............nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 <.............@..............nl>... Relaying denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

In dat geval probeer je een bericht te versturen via een provider die vereist dat je hiervoor ingebeld hebt. Via een andere verbinding (of ander account) wordt het versturen met bovenstaande melding geweigerd.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 19:34:
ik gebruik smtp.zonnet.nl en het emailadres is wel ingebruik want dat is het emailadres van de andere computer
Een e-mailadres is niet "van een computer", maar dat terzijde.

Wat is de exacte (letterlijke) foutmelding?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is het emailadres. Account: 'pop3.zonnet.nl ', Server: 'smtp.zonnet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 553, Foutnummer: 0x800CCC79

• Vunzz
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 19:37:
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is het emailadres. Account: 'pop3.zonnet.nl ', Server: 'smtp.zonnet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 553, Foutnummer: 0x800CCC79
Via welke provider zit je op het internet?
Error 553 is namelijk Relaying Denied.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
ik zit via een andere provider op internet

Verwijderd

Topicstarter
namelijk planet

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 19:40:
gebruik dan de SMTP server van die provider

smtp.planet.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Zwelgje op 15-08-2004 19:41 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
smtp.planet.nl maar gebruiken dan? ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 19:40:
Dan moet je ofcourse ook de smtp van die andere provider gebruiken. Denk je dat zonnet zomaar even de smtp server open zet voor heel de wereld?

/laat

[ Voor 4% gewijzigd door leon1e op 15-08-2004 19:42 ]

• Vunzz
Ok, dan moet je in je e-mailsettings als uitgaande mailserver even de mailserver van Planet instellen.
Ik gok smtp.planet.nl of mail.planet.nl, maar dat kan je even opzoeken.

EDIT:
Haha... Dat lijkt me duidelijk :+

[ Voor 12% gewijzigd door Vunzz op 15-08-2004 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
thankx

Verwijderd

Volgens mij kan je ook de SMTP van Zonnet gebruiken, moet je alleen zorgen dat je Outlook Express zich daar eerst aanmeld met je Zonnet username/password (kan je instellen bij je Account settings...)

(edit) Volgens mij is dit btw meer iets voor Software Algemeen maargoed...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 23:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 23:31:
Volgens mij kan je ook de SMTP van Zonnet gebruiken, moet je alleen zorgen dat je Outlook Express zich daar eerst aanmeld met je Zonnet username/password (kan je instellen bij je Account settings...)

(edit) Volgens mij is dit btw meer iets voor Software Algemeen maargoed...
Dit werkt volgens mij dus niet. (Ik probeer het net.) volgens Zonnet zelf moet je inbellen via zon om de verbinding met de smtp server te krijgen.

Verwijderd

Oke, ik heb dus eenzelfde melding in outlook.

"550 5.7.1 <a@b.com>... Relaying denied"

eerst was ik vergeten de wachtwoord verificatie voor uitgaande mail in te stellen, maar nu ik dat gedaan heb werkt het nog steeds niet. Ontvangen gaat wel.(met dezelfde username/wachtwoord cominatie)

Het gaat om de mailserver van de UvT, misschien zijn er andere studenten hier die hem wel werkend hebben?

(voor de duidelijkheid, ik eil vanuit thuis inloggen zonder VPN op te hoeven stellen ofzo)

• Vunzz
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 21:17:
Oke, ik heb dus eenzelfde melding in outlook.

"550 5.7.1 <a@b.com>... Relaying denied"

eerst was ik vergeten de wachtwoord verificatie voor uitgaande mail in te stellen, maar nu ik dat gedaan heb werkt het nog steeds niet. Ontvangen gaat wel.(met dezelfde username/wachtwoord cominatie)

Het gaat om de mailserver van de UvT, misschien zijn er andere studenten hier die hem wel werkend hebben?

(voor de duidelijkheid, ik eil vanuit thuis inloggen zonder VPN op te hoeven stellen ofzo)
\Voor je uitgaande mail kan je gewoon de SMTP-server van je provider gebruiken, onafhanleijk van wat je inkomende mailserver is.

Verwijderd

Als ik de mailserver van @home instel bij smtp vindt ie ineens de inkomende mailserver niet meer(waar dus niets aan veranderd is)...vaag

dit is dan de foutmelding

"Bij taak stumail.uvt.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC0D) opgetreden: Kan de e-mailserver niet vinden. Controleer de servergegevens in de accounteigenschappen."

• Vunzz
Er gaat dus iets fout met verzenden, ofwel uitgaande mail...

Pagina: 1