omdat ik m'n laptop te sloom vind werken met debian wil ik eens gentoo proberen, maar ik wil wel eerst graag een backup van m'n systeempartitie waar debian opstaat backuppen met partimage. dat kon ik niet doen vanuit het draaiende systeem omdat ik de / niet RO kreeg (logisch), dus ik zocht m'n toevlucht tot knoppix. en nu komt het vreemde... waar knoppix normaliter mount points aanmaakt voor alles wat ie op de HD vindt krijg ik nu niks.... een mount point voor /dev/hda is er wel, maar niet voor de 4 partities erop. het zijn 3 partities, allemaal XFS, mount -t xfs /dev/hda4 /mnt/hda bood ook geen soelaas, superblock was niet leesbaar ofzo.
fdisk -l /dev/hda geeft wel netjes de tabel weer, maar ik snap echt niet waarom ik die niet gewoon kan lezen verder. partimage laat ook geen partities zien...
het is overigens een toshiba satellite 1800, voorzover dat iets mocht zeggen... ik heb ook al wat gezocht, maar dit specifieke probleem heb ik nog niks over gevonden, als er een parameter is die ik apart mee moet geven hoor ik het graag natuurlijk
.
fdisk -l /dev/hda geeft wel netjes de tabel weer, maar ik snap echt niet waarom ik die niet gewoon kan lezen verder. partimage laat ook geen partities zien...
het is overigens een toshiba satellite 1800, voorzover dat iets mocht zeggen... ik heb ook al wat gezocht, maar dit specifieke probleem heb ik nog niks over gevonden, als er een parameter is die ik apart mee moet geven hoor ik het graag natuurlijk
❤️🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !