Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de gettext extensie voor php, maar ik krijg het niet goed werkend. Gettext wordt wel geladen (hij staat bij de overzicht van extensies bij phpinfo()), maar hij maakt geen mappen aan.
in de manual staat deze voorbeeld, waarmee het bestand ./locale/de_DE/LC_MESSAGES/myPHPApp.mo gegenereerd zou moeten worden.
maar het maakt geen enkele bestand of map aan. weet iemand wat ik fout heb gedaan?
in de manual staat deze voorbeeld, waarmee het bestand ./locale/de_DE/LC_MESSAGES/myPHPApp.mo gegenereerd zou moeten worden.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?php // Set language to German setlocale(LC_ALL, 'de_DE'); // Specify location of translation tables bindtextdomain("myPHPApp", "./locale"); // Choose domain textdomain("myPHPApp"); // Translation is looking for in ./locale/de_DE/LC_MESSAGES/myPHPApp.mo now // Print a test message echo gettext("Welcome to My PHP Application"); // Or use the alias _() for gettext() echo _("Have a nice day"); ?> |
maar het maakt geen enkele bestand of map aan. weet iemand wat ik fout heb gedaan?