Toon posts:

[XP/Apache] Apache en IIS beiden aan het serveren?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de iss van windows xp niet geinstalleerd, maar als ik naar het ip van mijn server ga krijg ik toch nog de "werk in uitvoering pagina. Als ik naar localhost surf krijg ik trouwens wel gewoon apache :s

hoe krijg ik hem zo ver dat apache de standaard webserver is?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik volg je niet :)

Je hebt een XP pc. Als je naar http://127.0.0.1 gaat krijg je Apache. Ga je naar het ip van je server (is dat dezelfde pc?) krijg je een 'werk in uitvoering' pagina, wat is dat?

Als je naar localhost:80 suft en je krijgt Apache lijkt me dat alles in orde is?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
Ik snap er ook niet veel van , maar doe eens start > uitvoeren > "cmd" > "netstat -nao" en kijk welke pid er bij poort 80 hoort, zoek deze er dan bij aan de hand van de taskmanager of tasklist en je weet wat er op welke poort luistert.

Dit is trouwens geen pns, mischien een idee om de faq even door te lezen waar je het topic beter kunt plaatsen in het vervolg. En iets meer informatie geven.

[ Voor 27% gewijzigd door leon1e op 15-08-2004 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om het te verduidelijken:

Ik heb een machine staan waarop windows XP staat. Windows XP heeft een ingebouwde webserver, maar deze wil ik niet gebruiken. Ik wil Apache gebruiken.

Het ip van deze pc 10.0.0.151. Als ik op een andere pc naar dit ip adres surf krijg ik een "werk in uitvoering" pagina te zien die standaard in de xp webserver zit, maar als ik op de server naar localhost surf krijg ik wel gewoon het gene van apache te zien.

Ik dus ISS de-instaleren in windows xp, maar nog steeds krijg ik die werk in uitvoering pagina te zien in plaats van wat ik echt wil serven, dat gene wat in mijn apache map staat.

Draait er wellicht nog een achtergrond service of zo, en hoe zorg ik er dus voor dat als je naar 10.0.0.151 gaat op een andere pc in het netwerk dat je dan het gene uit de apache map te zien krijgt, en niet de standaard xp server?

@EDIT:

En zou een modje de titel willen veranderen in [XP/Apache] server conflict of iets dergelijks

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 22:22 . Reden: foute topic titel ]

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Cache van die andere PC eens leegmaken? Proxy ingesteld?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:52

ripexx

bibs

Je hoeft IIS niet eens te deïnstalleren. Gewoon de betreffende services uitzetten. En dan apache installeren. Maar je probleem lijkt eerder voor te komen uit of caching of dat iis niet gedisabled is. Lees ook eens de post van leon1e. :) Daarmee kanje snel achter halen welke service/proces op poort 80 reageerd. Het zou iig niet uit mogen maken of je via localhost, 127.0.0.1, 10.0.0.151 of hostname connect.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Zie ripexx en leon1e. Mijn gok is dat Apache wel draait op 127.0.0.1 maar niet op 10.0.0.151 omdat daar poort 80 al 'ingenomen' is door IIS. Check dit even met wat leon1e zegt en disable alle IIS-services die je kunt vinden bij Start -> Configuration -> Control Panel -> Administrative Tools -> Services.

Verder heeft dit niets met Professional Networking & Servers te maken, zoals je in sys:/tweakers/net/PNS/readme.txt kunt lezen. Van je wordt verwacht dat je die FAQ's dus gewoon leest.

PNS > NT + titelfix.

Verwijderd

Topicstarter
't is al weer gelukt, er mag een slotje op.

(Vraag me niet hoe, maar na een hoop prutsen werkte het opeens :S)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 11:13:
't is al weer gelukt, er mag een slotje op.

(Vraag me niet hoe, maar na een hoop prutsen werkte het opeens :S)
Zeer slim dat je zelf niet in de gaten hebt wat je nu werkelijk gedaan hebt, ook handig voor de volgende keer als je gaat formarteren (ga je dan maar weer een topic openen)?

Had je trouwens mijn idee nog geprobeerd, voordat je in het wilde weg ging klikken :?

Verwijderd

default wordt de I I S niet geinstalleerd op xp...

overigens testen of je apache of iis gebruikt is telnetten naar port 80 de manier.
Pagina: 1