[Halflife] d3d+openGl niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:07
Ik heb sinds gister op mijn nieuwe computer halflife voor het eerst geinstalleerd, aangezien ik dit masterlijke spel nog een keer wil uitspelen, voordat Halflife 2 eindelijk komt.
Alles doet het gewoon, alleen als ik in options bij video modes, OpenGl of Direct 3d selecteer, dan zegt hij dat mijn videokaart dit niet ondersteunt.
Dit lijkt me niet echt logisch, aangezien ik een Ati Radeon 9800 Pro heb.
Ik gebruik ook de nieuwste catalyst drivers, namelijk 4.7.
Hoe komt het dat ik alleen op software kan renderen? :?

Mijn specs:
P4 3.0 ghz prescott
Intel 875p moederbord
Ati radeon 9800 Pro
768 mb ram

Ps, ik heb al gegoogled en ik heb al een tijdje met de search zitten zoeken, maar hier kwamen alleen problemen uit, die te maken hadden met fouten in d3d of opengl, bij mij is er iets heel anders aan de hand.

[ Voor 15% gewijzigd door paazei op 15-08-2004 17:40 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Andere drivers al geprobeert? Reinstall van HL + updates? :)

• paazei
Crash schreef op 15 augustus 2004 @ 20:01:
Andere drivers al geprobeert? Reinstall van HL + updates? :)
Ik heb omega drivers al geprobeerd, dit had geen nut.
Ik had eerst geprobeert zonder update, hier kon ik ook geen d3d of opengl kiezen, daarna heb ik 1110 update geinstalleerd, dit had ook geen resultaat.

Iemand anders nog een idee, waar dit aan kan liggen?
Ik ben ten einde raad, aangezien ik Halflife nog steeds de vetste game ooit vind, en daardoor vind ik het zeer k*t dat hij het niet goed doet.

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:55
ik heb ook dit probleem gehad. maar bij mij was het een kwestie van videokaart drivers updaten.

• Crash
Afaik ligt dit inderdaad gewoon aan de videokaart drivers. In het verleden is dit vaker voorbij gekomen en toen waren nieuwe drivers de oplossing :)
Probeer dus eens meerdere drivers uit, en zorg ervoor dat je tussendoor de 'oude' drivers in hun geheel verwijdert, dus ook uit het register.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik kan uit je post niet echt opmaken of je update 1.1.1.0 hebt geinstalleerd. Als dat ook niet werkt, download steam eens en probeer hem daar eens mee?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• paazei
Ik heb 1110 patch dus wel geinstalleerd, en daar kwam geen verandering door.
Ik heb daarna gister nog opnieuw alle drivers en alle ati rotzooi en omega junk eraf gegooid, en catalyst 4.7 opnieuw geinstalleerd en hierna had ik nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb ook steam geinstalleerd, maar wat daar het nut van is :?
Ik ben een beetje ten einde raad, moet ik dan toch maar op software gaan liggen renderen, terwijl ik een 9800PRO in mijn bak heb hangen?
Please help mij _/-\o_

• Crash
Steam is atm de enigste manier om officieel Half-Life online of de mods voor HL te spelen :)
Zie ook www.steampowered.com en [rml][ PC] Het Steam-platform topic[/rml] voor meer informatie.
Heb je ook daadwerkelijk je register opgeschoond met regcleaner of een soortgelijk proggie?

• paazei
Ik ben niet van plan om Halflife online te spelen, ik wil alleen gewoon de single player storyline mode doen. Ik heb niet mijn registry opgeschoont, ik vertrouw dat soort dingen niet.
Is zon regcleaner/cleaning nou nodig voor je drivers? :?
Bedankt voor de replys

• Crash
Een register opschoon tooltje is idd wel aan te raden als je veel verschillende drivers door elkaar heen installeerd, vaak blijft er namelijk toch nog ergens iets in je register hangen. Als je dus je register echt volledig opgeschoond hebt, dan is dat iig ook weer iets wat je uit kunt sluiten als probleem.
Overigens heeft bijna ieder register clean tooltje wel een back-up functie voor het geval je het niet helemaal vertrouwt :)

[ Voor 33% gewijzigd door Crash op 17-08-2004 00:05 ]

• paazei
Ik heb net een reg cleaner gedownload, system mechanic, ik heb echt alles gecleaned wat er maar te cleanen viel. >:)
Maar dit had vrij weinig nut :'(
Ik heb net directx 9.0c geinstalleerd, voorheen gebruikte ik 9.0b.
Verder heb ik half life geuninstalled en gereinstalled, maar dit had ook geen nut ;(
Niemand anders meer een idee?

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
volgens mij heeft het te maken met een verouderde driver die half-life gebruikt

probeer het volgende eens:
(dit is voor steam, ik denk dat je hetzelfde bij een stand-alone install ook kan proberen)
- Go to the Windows\System32 directory and look for your opengl.dll

If you're using a nvidia card the nvoglnt.dll is the right one.
For Ati cards it's the atioglxx.dll.
And for the rest the opengl32.dll.

- copy that file to your ...\Steam\SteamApps\your@email\half-life\gldrv directory.

- open the drvmap.txt in that directory and change the text to the following:

Default Default
gldrv/YOURFILENAME.dll OpenGL Driver

• paazei
Anthor schreef op 17 augustus 2004 @ 02:34:
volgens mij heeft het te maken met een verouderde driver die half-life gebruikt

probeer het volgende eens:
(dit is voor steam, ik denk dat je hetzelfde bij een stand-alone install ook kan proberen)

[...]
Ik heb dat gedaan, maar nu zegt hij dat mijn videokaart die mode niet ondersteunt :?
Ik heb dit in het mapje van halflife gedaan, aangezien ik steam alweer heb geuninstalled. Ik heb ook opengl32.dll geprobeerd, maar dan ziet het er hetzelfde uit als met software. Ik zal nog ff iets verder aankutten, iig bedankt
Pagina: 1