Toon posts:

[Javascript] Iframe vullen zonder statusbar-refresh?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een overzicht van thumbnails en wil bij een mouse-over in een ander veld (momenteel een iframe) wat eigenschappen van het desbetreffende item neerzetten. Ik deed dat met window.open waarmee een pagina daar ingeladen werd, maar dan zie ik bij elke mouseover/mouseout mijn status-bar bezig, en dan vooral de progress-bar daarin.

Ik heb het nu geprobeerd door javascript een nieuw window in die iframe te laten maken en met document.write het geheel te vullen, maar ook daar hou ik dat probleem.

Wat kan ik hiertegen doen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je niet het document object model gebruiken om de inhoud van het iframe aan te passen? Of desnoods gebruik je de innerHTML van een tag in je iframe... :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 11:05
Ja, je kunt iets zoals dit doen:
code:
1
2
3
function details(pag) {
  document.getElementById('iframeID').src = pag;
}

En dan in je html een onmouseover in zetten:
code:
1
[img]"blaat.jpg"[/img]

Je moet dan nog wel even het id van je Iframe aanpassen, en aangeven welke pagina je wilt zien in het aanroepen van de functie.

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, twee nuttige antwoorden. Ik ben pas net met Javascript bezig, dus ik heb geen idee van wat voor zoiets de mogelijkheden zijn, maar met termen als Document Object Model en innerHTML heb ik al wat interessante pagina's kunnen vinden.

Ik heb inmiddels het iframe waar de eigenschappen in komen te staan afgeschaft, dat is niet echt meer nodig, maar het geheel waar de thumbs instaan is nog wel een iframe. Hoe kan ik de mouseover-scripts daar laten weten om welke elementen het gaat, ik neem aan dat de pagina in het iframe alles daarbuiten niet kent.

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 11:05
Als je op de 'gewone' pagina een element hebt, en je geeft die een id mee. Kun je die gewoon opvragen met JS, die evt. in het bestand staat die in de Iframe staat (correct me if I'm wrong).
Ook weer mbv DOM.

edit:
btw, ik geloof dat dit in W&G moet

[ Voor 30% gewijzigd door Koeniepoenie op 15-08-2004 19:04 ]

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Verwijderd

Topicstarter
KoenieMan schreef op 15 augustus 2004 @ 19:01:
btw, ik geloof dat dit in W&G moet
Ah, mijn excuses....vond hier al opmerkelijk weinig vragen over javascript staan.

Verwijderd

Topicstarter
KoenieMan schreef op 15 augustus 2004 @ 19:01:
Als je op de 'gewone' pagina een element hebt, en je geeft die een id mee. Kun je die gewoon opvragen met JS, die evt. in het bestand staat die in de Iframe staat (correct me if I'm wrong).
Ook weer mbv DOM.
Hmm, dit krijg ik niet werkend. In de thumbs-pagina in de iframe staat de functie die ik aanroep bij de mouse-over:
code:
1
2
3
4
function showProperties()
{
    document.getElementById('props').style.border = "1px solid #000";
}

Als die wordt aangeroepen kent hij die 'props' (id van een element in de totale pagina) niet en krijg ik:
Error: document.getElementById("props") has no properties
Source File: includes/showProperties.js
Line: 3

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 19:33 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zet parent.framenaam voor elk attribuut dat je wil veranderen. Dus in dit geval:
JavaScript:
1
2
3
4
function showProperties()
{
    parent.framenaam.document.getElementById('props').style.border = "1px solid #000";
}

Of zet de functie in de file waar ie wat aan moet passen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
NMe84 schreef op 15 augustus 2004 @ 19:44:
Zet parent.framenaam voor elk attribuut dat je wil veranderen
Ik wilde de vraag stellen wat dan in mijn geval de framenaam is, maar als ik die weglaat en parent.document... gebruik, werkt het wel! Daar ben ik in elk geval al erg blij mee....
Of zet de functie in de file waar ie wat aan moet passen. :)
Dat had ik al geprobeerd, maar dan kent de thumb-pagina in het iframe die functie niet. Of doe ik dan iets fout... :?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 21:07:
[...]

Ik wilde de vraag stellen wat dan in mijn geval de framenaam is, maar als ik die weglaat en parent.document... gebruik, werkt het wel! Daar ben ik in elk geval al erg blij mee....

[...]

Dat had ik al geprobeerd, maar dan kent de thumb-pagina in het iframe die functie niet. Of doe ik dan iets fout... :?
Dan moet je de functie in de parent aanroepen:
JavaScript:
1
parent.showProperties();

in feite is het allemaal erg logisch; je moet alleen rekening houden met hoe de verschillende windows zich ten opzichte van elkaar verhouden.

Intentionally left blank

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 gooit het maar over de schutting
>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1