Probs met scriptje

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 09:55
Hoi,

Een van mijn beste vrienden studeert toegepaste informatica in Brussel en heeft enkele herexamens, waaronder ook het vak "unix". Nu tegen vanvanond 24u moet hij een opdracht afhebben, maar hij kan er maar niet aan uit. Ik ken er ook al niks van en daarom dacht ik, ik roep de hulp in van onze professionals @ GOT :)

Dit is de opdracht:
Parse een e-mail file zodanig dat je weet welk domein welke namen hebben.
Kijk vervolgens in paswoord file na welke mensen ook een account hebben op dit systeem (let op: het domein dat geldt voor dit systeem is honim.wenk.be)
Kijk vervolgens na welk van die accounts zijn directory dicht staat en enkel lees, schrijf en uitvoerbare modus. Je moet enkel zoeken in de homedirectories van de studenten.

Zet dit verslag in een directory verslag (ge moet ervoor zorgen dat als je dit script meerdere malen uitvoert, geen fouten krijgt over het feit dat directories al bestaan)
Voor al degene die geen account hebben moet je een directory aan maken in je homedirectory onder de sybdirectory “anderen” die de naam van de account dragen.
Let op dubbels!
Als laatste kijk je na welke processen er lopen van deze persoon en geef je overzicht

De file ziet er als volgt uit:

Naam <account1@domein.be> ; naam 2 <account2@domein.be>;

Dus maak zelf voldoende testmateriaal om te zien of dit lukt.
Hopelijk kan iemand mij helpen!

Alvast heel erg bedankt he.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee dus. We doen niet aan scriptrequest en al helemaal niet aan huiswerkopdrachten.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.