foutje van bitTorrent?

Pagina: 1
Acties:

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-08 19:32
Ligt het aan mij of klopt de snelhied die in bittorrent vermeld wordt niet?
nu haal ik bijvoorbeeld 22 kb/s ( niet snel nee, maarja) terwijl netlimiter zegt dat bittorrent gaat met 43 kb/s. :?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Telt netlimiter wellicht up- en down bij elkaar op?

Welke bittorrent client gebruik je?

[ Voor 30% gewijzigd door Erkens op 15-08-2004 17:28 ]

Verwijderd

Bittorrent berekend volgens mij de snelheid waarmee geldige data binnenkomt. Heb je veel foute pakketjes dan geeft ie volgens mij ook een lagere snelheid, maar dat weet ik niet zo heel zeker.

Bovendien sturen veel mensen data naar jou toe met aanvragen samen zou dat best die 20 kb kunnen zijn.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Netlimiter klopt eerder niet, ik heb netlimiter en DUmeter naast elkaar draaien. Bij Dumeter zie ik altijd pieken als ik bevoorbeeld aan pagina laadt, maar bij netlimiter nauwelijks.

Het lijkt alsof hij erg achterloopt en heel erg afvlakt. Als ik na een tijd een limit uitzet, zegt netlimiter dat ik een seconde lang met 3mbit aan het uploaden ben o.i.d. 8)7

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-08 19:32
netlimiter toont bij elk programma appart de download en upload snelheden, dus het is niet opgeteld. En ik gebruik BitTorrent 3.2.1-b CVS (experimental).
trouwens, met mijn upload hetzelfde probleem, ik kan hier dus een limiet opzetten, maar zelfs als ik het limiteer tot 3 kb/s upload ik nog steeds met 10 kb/s volgens netlimiter.

trouwens, wil de beheerder van dit forum niet (zoals altijd) na 10 minuten al meteen het topic dichtgooien?? ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

stimpy-NL schreef op 15 augustus 2004 @ 17:34:
netlimiter toont bij elk programma appart de download en upload snelheden, dus het is niet opgeteld. En ik gebruik BitTorrent 3.2.1-b CVS (experimental).
trouwens, met mijn upload hetzelfde probleem, ik kan hier dus een limiet opzetten, maar zelfs als ik het limiteer tot 3 kb/s upload ik nog steeds met 10 kb/s volgens netlimiter.
Weet je wat het is met "experimental" releases? Dat hoeft niet altijd goed te werken ;)
trouwens, wil de beheerder van dit forum niet (zoals altijd) na 10 minuten al meteen het topic dichtgooien?? ;)
doen ze nooit als het niet nodig is ;)

• lamko
  • Laatst online: 26-08 12:34
ligt hem aan netlimiter installeer voor de gein du meter er naast
die geeft de werkelijke waarde aan

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Je kan in theorie niet de downloadsnelheid van één bepaald tijdstip weergeven, omdat die snelheid wordt gemeten door "hoeveelheid data" op "hoeveelheid tijd" te delen. En "hoeveelheid tijd" bepaal je door het verschil tussen twéé tijdstippen te nemen. Dat de meeste programma's voor "hoeveelheid tijd" slechts een paar seconden of nog minder nemen, wil niet zeggen dat dat altijd het handigste cijfer is.

Ik mag in dit geval aannemen dat "bittorrent" (er zijn nogal wat versies en varianten, is handig als je dat soort zaken vermeldt - onvolledige topicstarts zijn vaak aanleiding tot slotjes ;)) in dit geval gewoon een wat langere tijdsduur hanteert, misschien zelfs wel de volledige verstreken downloadtijd. En dat wil nog wel 'ns een cijfer opleveren dat afwijkt van de snelheid die je de laatste seconde hebt gerealiseerd - wat het cijfer is dat de huidige snelheid doorgaans het best benadert.

Foutje in de interpretatie van de cijfers, dus ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1