Toon posts:

Zyxel ADSL modem pikt poort 80 in.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit moment gedeelten van een eigen website aan het hosten hier op een linux systeem. Dit werkt goed echter als ik met een systeem binnen het eigen netwerk gedeelten bekijk die ik thuis host, dan krijg ik het inlogscherm voor remote management van het ADSL zyxel modem voor me. In de instellingen van het modem heb ik poort 80 laten forwarden naar mijn Linux systeem en heb ik remote management op de ADSL router af staan. Als ik nu van een systeem buiten het netwerk gedeelten van de website bekijk die ik thuis host dan gaat dit perfect.

Ik heb nu geprobeerd om Apache te laten luisteren naar een andere poort dan poort 80 maar wanneer ik in de webbrowser dan http://<mijn ip adres>:<ander poortnr dan poort 80> open dan krijg ik de melding dat de pagina niet beschikbaar is. Ik heb de instellingen voor apache gedaan in de grafische omgeving van Linux omdat ik het configuratiebestand dat hierover gaat niet kon vinden. Weet er hier iemand een oplossing? Waar kan ik instellen dat Apache niet naar poort 80 luistert maar naar een andere poort?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 16:33 ]

Verwijderd

ALs je de zyxel als router geconfigureerd heb, dan moet je in de webconfig aangeven dat Web traffic is blocked from the WAN to the LAN niet aangevinkt is (bij security) En remote management moet je dan aangeven dat dit alleen van lan af kan, en als je dan in NAT port 80 naar de juiste machine laat verwijzen moet het goed gaan.

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

[NUT]

Heppiedepeppie

Jaja :) ik geloof dat als ik zeg:

Server lokaal, website daarop, werkbak lokaal verbind met het 'externe' ip en krijgt dan vrolijk de router config te zien.

Dan zit de TS heftig ja te knikken, sterker nog... wat uitgebreider beschreven staat het zelfde in zijn verhaal...

TS: de oplossing is simpel, maar moeilijk te vinden. Login op je router met Telnet, en ga dan naar menu 24 (System Maintenance), daar kies je optie 8 (command interpreter mode). Type hier vervolgens "ip nat loopback on". (dit typen zonder fouten, want de backspace word brak geinterpreteerd door deze 'shell')

En presto!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Indien je wil verbinden met je externe IP vanuit je interne netwerk : Dat kun je vergeten. Zie ook de poortmapping FAQ voor verder info daarover.

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

igmar: niet dus, leest mijn post :P

Verwijderd

Ik heb dat ding ook, Nut heeft gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 18:08 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:48

McMiGHtY

- burp -

Wat je moet doen is even een proxy server instellen in je browser en dan je site proberen. Lukt hier ook

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mensen: luister naar [NUT] :P De proxy-server optie werkt natuurlijk ook wel, maar waarom bandbreedte verspillen als 't ook anders kan?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was hem dus (die van NUT). Bedankt NUT!!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je ondertussen je webmenu wel op een andere poort ingesteld? Anders kun je daar nu niet meer bij lijkt me? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, daar kan ik wel bij. Intern ip adres gebruiken...

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

TS: no problemo :) heb zelf een Zyxel Prestige 650R-33 (isdn) en heb hier ook een server gehad :)

Osiris: is niet nodig, via intern kom je toch wel bij de router, en externe router toegang is alleen maar slecht :P

• Osiris
  • Niet online
Hmm, sorry, ik ben dom :+ Ik dacht dat als je loopback aan had, je dan redirected werd naar je interne server, maar da's ofcourse niet het geval bij 't interne IP van je router 8)7

edit:
Je krijgt wel problemen zodra je remote je router wilt configgen ofcourse :)

[ Voor 23% gewijzigd door Osiris op 17-08-2004 00:46 ]

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ervaringen Demon DSL-Express # 13
Lees de openingspost in dit topic eens door.
Daar staat best veel informatie over de ZyXEL-modems.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1