Asus L5000D

Pagina: 1
Acties:

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13
Ik ga binnenkort een laptop kopen, omdat ik regelmatig 2 uur in de trein zit, en dan is een laptop toch wel erg handig om nog bezig te blijven.

Omdat ik vooral grafisch bezig ben (photoshop, illustrator enzo), wil ik gewoon een krachtig systeem. Een DVD'tje branden wil ik ook graag kunnen even als een wireless netwerkverbinding. 15" scherm minimaal. En op zijn tijd een spelletje voor de lol moet ook geen probleem kunnen zijn.

Omdat ik deze via mijn werk kan aanschaffen, heb ik maar beperkte keuze (oa maxdata en asus), maar dat is niet zo'n probleem.

Ik kwam zelf bij een Asus L5000D terecht.

specs:

Linkje naar specs

kortom zou ik nemen:
AMD 64 3000+
minimaal 512 MB Ram
DVD brander

Omdat dit mijn eerste laptop wordt heb ik wat tips van jullie nodig :)
Is dit een verstandige keuze? of raden jullie totaal iets anders aan (centrino? geen 64?)

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Ik zou zeggen neem ook eens een kijkje bij de Notebook Best Buy Guide:
[rml][ Notebook Best Buy Guide] juli 2004 - Inleiding[/rml]

Daarnaast 3,7kg :? En dat wil je elke dag meezeulen :? Ik vind 3kg toch wel maximale gewicht voor een notebook die elke dag mee moet.

Daarnaast wat voor games wil je gaan spelen:? Die NVIDIA® GeForce™ FX Go 5650 is ook niet echt je van het, zie de review van anandtech:
http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.html?i=1866

Ga dan voor een Ati kaart als je toch lekker wilt gaan gamen.

Met die mobile AMD haal je 2 uur wel aangezien die wel zuinig is maar waarom 64bit? Op dit moment heb je geen voordeel aan aangezien je geen 64bit os hebt en de programma's niet geoptimaliseerd zijn voor 64bit. Tenzij je linux gaat draaien en daar photoshop op 64bit kan krijgen (zover ik weet niet). En voordat Win 64bit uit is met goede ondersteuning van de software die je gebruikt ben je denk ik al 1 jaar verder dan nu als het niet langer gaat duren. Dus ik vind zelf 64bit nog niet zo interessant voor een notebook, maar das mijn mening.

En trouwens een Pentium-M is ook wel goed genoeg voor photoshop en illustrator hoor. Een 1,7GHz Dothan of Banias kan je vergelijken met een P4-Mobile (Northwood) op 2,8GHz.

En wat is je budget max :? Is ook wel handig als we andere opties willen geven. Ik zelf zou zeggen neem eens een kijkje naar de Asus M6N of M6Ne.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Arnold
Budget is niet zo'n heel probleem, maar graag onder de 2000 euro.

Die best buy guide heb ik natuurlijk doorgelezen :)

Qua games is het niet zo boeiend.. laat dat punt maar gewoon weg als ik er erover nadenk....

Die 64 bit is gewoon iets meer toekomstgericht, aangezien ik verwacht dat er wel updates gaan komen voor bijv. photoshop. En als dat een jaar duurt, maakt niet zoveel uit, het scheelt qua geld ook weer niet zo veel opzich. (en over een jaar werkt die laptop ook nog zeker goed ;))

3,7 KG is dus iets waar ik geen idee van heb, maar dat is dus ZWAAR?... dat is dan wel weer belangrijk ja... alhoewel... 2x 10 min lopen buiten hele tijd in trein zitten is natuurlijk niet zo'n gezeul....

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

tja, ik vind mijn Asus M6Ne met zijn 2,8kg niet echt zwaar maar het had geen 3,7kg moeten zijn. Ik weet niet of je voor de rest ook nog veel dingen mee moet nemen maar ik zou het gewicht wel in mijn achterhoofd houden.

Test het uit door een tas die 4kg weegt even in de hand te houden, nu moet ik wel zeggen dat dat lomper is dan een notebook maar dan heb je een idee hoe zwaar 4kg is en of dat te zwaar is.

Tja, gamen valt dus af dan is de L5000D een leuke notebook. Aangezien je alvast 64bit voorbereid wilt zijn. Ik zou alleen wel kijken of je een snellere harddisk erin kan laten zetten, is toch ook een performance boost, de link naar een review van tom's hardware staat in de bbg.

Voor de rest heb ik niets meer toe te voegen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Arnold
heel erg bedankt! dat gewicht moet ik dus even goed over nadenken.
neem alleen m'n laptop mee opzich dus dat scheelt wel weer.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

stop 4x een volle literfles in je rugtas, samen met je andere spulleboel, weet je wat het weegt. loop er ook even mee rond.

Ik ben zelf fan van de ultraportables, maar dan lever je wel een aantal zaken in zoals een fullsize keyboard, groot scherm, dikke cpu en videokaart etc. Afijn, lees de bbg over de ultraportables maar :)

ping 127.212.23.124

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
pjottum schreef op 15 augustus 2004 @ 18:35:
stop 4x een volle literfles in je rugtas, samen met je andere spulleboel, weet je wat het weegt. loop er ook even mee rond.

Ik ben zelf fan van de ultraportables, maar dan lever je wel een aantal zaken in zoals een fullsize keyboard, groot scherm, dikke cpu en videokaart etc. Afijn, lees de bbg over de ultraportables maar :)
Helemaal waar :+

Mijn bestbuy advies: IBM T41P / T42 / T42P

Weegt 2.2kg / 2.7 kg

Verdere specs kun je zelf wel vinden ;)

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

hehehe RS is nu helemaal aan IMB verkocht nu .... :P

Leuk advies maar:
Omdat ik deze via mijn werk kan aanschaffen, heb ik maar beperkte keuze (oa maxdata en asus), maar dat is niet zo'n probleem.
off-topic:
BTW hoe is die TM800x die je hebt gekregen van Acer :?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

offtopic die was al kapot :) /offtopic

als je asus kan, dan toch zeker een m6, denk ik; daar kan je bovenstaande allemaal mee en gaan. Hoewel, de nieuwe a3 (nog niet verkrijgbaar, maar ik zag een add in 'een blad') is ook best interessant, want centrino. :)

@TS: lees de best buy guide even door voor tips'n'truuks. :)

ping 127.212.23.124

Pagina: 1