Toon posts:

Fluister stille pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig om een fluister-stille pc te gaan creëren.
Maar ik ben niet voldoende op de hoogte van zoveel hardware die tegenwoordig verkrijgbaar is.

waar ik aan denk is bijvoorbeeld, power supply, CPU cooler (peltier?) etc... behuizing die geluid dempt.. lucht tunnels voor toch optimale koeling etc..

Ik heb bijvoorbeeld een Maxtor 20GB 7200rpm HDD omdat die al heel erg stil is.

Het systeem gaat minimaal een PIII 800 draaien.
Iemand nog goed advies?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Moet je eens in een Compaq kijken. Die gebruikten tot nu toe altijd geen fan voor cpu, maar een groot koelblok met daar achter een 8x8 fan. Alleen of ze dat met de p3 800 nog steeds doen...misschien zegt ie pats :)

Peltier koeling heeft geen nut als de warme kant niet gekoeld wordt, dan wordt het hele element gewoon erg heet. Je zou water koeling kunnen gebruiken maar dan moet je de compressor+pomp wel ergens verstoppen.

Verwijderd

Ik heb hier een Dell Dimension P3 550 MHz staan, die je abdoluut niet hoort. Een combinatie denk ik van een degelijke behuizing, stille fans, een een luchttunnel, die de processor overkapt en vervolgens naar buiten loopt naar een fan aan het chassis.
Degelijk ding.

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik zou dan ook niet O.C. ! Dan heb je meestal veel koeling nodig, en dat veroorzaakt meestal lawaai.

Ik had van iemand gehoord dat als je met de globalwin fop38 (Cooler) de fan op 9 volt laat draaien. Dan koelt ie goed en dan is het geluis 50% minder.

Laatst had iemand tapijt tegels in z'n PC geplakt voor geluids demping. Maar volgens mij word de boel dan ook meteen warmer. :?

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Verwijderd

Ben laatst bezig geweest mijn systeem een stuk stiller te krijgen. De fans draaien op 5 of 7 volt en mijn hdd ligt los in de kast op een stuk bubbeltjesplastic. Scheelt behoorlijk, maar ik merk dat ik het weinige geluid wat het systeem maakt al weer teveel begint te worden.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[b]Op woensdag 27 december 2000 13:02 Laatst had iemand tapijt tegels in z'n PC geplakt voor geluids demping. Maar volgens mij word de boel dan ook meteen warmer. :?
Nee, dan wordt de boel NIET warmer. Je raakt de warmte niet kwijt door de wanden van je kast heen. Maar door middel van de luchtstroom. En die gaat er zelfs op vooruit. Dit omdat het volume van je kast afneemt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1