Grootschalige problemen met games, help!

Pagina: 1
Acties:

• Exxion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06-2020
He mensen,

Ik heb een redelijk serieus probleem. En het lijkt gerelateerd aan mijn grafische kaart dus daarom plaats ik dit nu maar hier.

Bij practisch ALLE grafisch intensieve games heb ik probemen. Na verloop van tijd (en dit varieert tussen de 5 minuten tot soms wel uur), knalt ik uit de game richting desktop of krijg ik een spontane reboot. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt??? Dit begint namlijk vreselijk frustrerend te worden! :(

Mijn systeem:
Tagan 480 Watt power supply
Athlon XP 2400+
MSI K7N2-L moederbord
2x256 MB DDR333 Corsair Value geheugen. (dual channel)
Soundblaster Audigy
Asus Geforce FX5600 Ultra (rev. 2)
Maxtor 80GB hard disk 7.200 rpm 2MB buffer
Western Digital 8 GB hard disk 5.400 rpm (backup schijffie, is rete oud)
Realtek netwerkcontroller
LG DVD Rom 12x
Aopen CDRW 52x
1x 92mm intake fan
1x 120mm outtake fan

Temperaturen:
Case: idle = 34 graden, load = 40 graden
Processor: idle = 43 graden, load = 60 graden
Geen rare temperatuur veranderingen bij de videokaart (52~60 graden)

Voltages:
CPU: idle = 1.63V, load = 1.63V
5V: idle = 5.03V, load = 5.01V
3,33V: idle = 3.38V, load = 3.37V
12V: idle = 11.86V, load = 11.74V

Ik heb al gegoocheld met nieuwe nForce drivers (practisch alle) en de versie die het stabielste lijkt is versie 2.45 :'( (lekker oud dus...)
Ik heb ook al iets van 6 versies van de detonator drivers geprobeerd, maar ik heb geen verschil gemerkt. En ja, ik gebruik altijd netjes nasty file remover na het uninstallen van nVidia drivers.
Een verse installatie van Windows XP heeft ook geen nut gehad.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? dit is heel frustrerend!

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:45
Al eens met een geript systeem geprobeerd? Voornamelijk zonder geluidskaart/netwerkkaart. (Eigen ervaring met problemen)
Eventueel ook memtest al gedraaid? (Waarschijnlijk niet de oorzaak, maar oké)

Heb je trouwens de voltages gemeten met een multimeter of afgelezen van het moederbord? Een multimeter is nogal wat nauwkeuriger.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 09:42
Yep, ik had dezelfde problemen, ik kreeg soms zelfs BSOD's. Alleen heb ik een p4-prescott systeem. Ik had goedkope twinmoss 400Mhz geheugen zitten (2x256 dual channel). Ik heb in RMA deze geruild (mits opleg) voor Corsair XMS pro PC4000 (ook 2x256 dual channel). Sinsdien totaal geen last meer, en mijn systeem gaat reterap ;)

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Volgens mij had ik ergens gelezen dat corsair geheugen niet goed samen werkte met MSI K7N2 moederborden...

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Ten eerste lijkt he mij absoluut geen videolaart probleem. Een probleem met een videokaart geeft artifacts of andere vervormde beelden.

In jouw geval doet je pc het opeens niet meer. In de meeste gevallen komt dit door slecht geheugen (zoals hierboven al genoemd). Je kan natuurlijk ander geheugen proberen, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet zomar hebt.

Wat je ook kan proberen is het voltage van het geheugen iets verhogen. Standaard staat het op 2.5V. Probeer het eens op 2.6 of 2.7v te zetten via je bios (meestal aangeduid als vdimm). Dit is niet gevaarlijk, maar wel op eigen risico (ik heb eigenlijk nog nooit verhalen van mensen gelezen bij wie het geheugen doorbrandde onder de 3.0V, dus je kan het zeker proberen)

Verwijderd

bij mij helpt het als ik me afmeld van internet. dan kan ik uren spelen.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Westereen schreef op 15 augustus 2004 @ 18:26:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat corsair geheugen niet goed samen werkte met MSI K7N2 moederborden...
Heb het ook en geen problemen hier :)

Smiling as the shit comes down...

Pagina: 1