Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Welk materiaal gebruiken voor Alu frame?

Pagina: 1
Acties:
  • 711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Ik ben bezig met de voorbereidingen voor een zelf te bouwen behuizing, waarin ik een MP3 PC kan bouwen, die bij een Hifi stereo set past.

Ik was zelf van plan om te gaan bouwen met Aluminium hoekprofielen en aluminium platen. De bedoeling is dat er uiteindelijk aan de buitenkant alleen schroeven aan de onderkant en de achterkant zitten. Nu heb ik hier op GoT rondgekeken om ideeen op te doen. Na behoorlijk wat zoeken, blijkt dat in veel topics de plaatjes waar het uiteindelijk om gaat missen.

Mijn vraag is: Hoe kan ik het profiel het beste maken, zodat de buitenkant van het frame volkomen vlak is?

Ik heb gekeken naar de oplossing van XNDR. Hij is uiteindelijk overgestapt van hoekprofielen naar vierkante profielen met plastic verbindingsstukken. Het nadeel van deze methode is dat mijn kast hierdoor hoger zou moeten worden. Ik moet dan mijn moederbord 2,5 cm van de bodem af zetten om alle aansluitingen tegen de achterkant te kunnen plaatsen.

In het topic van Tha_Mafkees missen de plaatjes, waardoor ik niet kan zien hoe hij het opgelost heeft.

Een van de bekendste zelf bouw alu kasten is volgens mij de Frozen Case. Helaas heeft hij geen frame gebouwd.

De case van ReseTTim heeft aan de buitenkant van het frame de koppen van de popnagels zitten, wat ik dus niet wil.

Heeft iemand een idee hoe ik een stevig profiel kan maken, waarbij de buitenkant van het profiel netjes glad is? De bedoeling is dat uit de achterkant van het profiel een aantal happen genomen kunnen worden, voor de backplate en de voeding. Eventueel verlies aan stevigheid daardoor wordt (denk ik) opgevangen door de aluminiumplaat die de achterkant vormt.

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

Wat volgens mij erg stevig wordt, zijn die profielen waar je hordeuren van in elkaar zet. Deze kan je per strekkende meter kopen bij bijvb Gamma. De dikte is zodanig dat je er makkelijk in kan boren, frezen, schroeven en evt lijmen.

suc6.

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

een frame aan de buitenkant wil je ook niet?
Anders zou je een alu plaat in een U vorm moeten laten zetten bij de smid. dat heeft ook als basis voor mijn kast gediend. Maar dan van 1,5mm pisbakstaal

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

het beste is, om de techniek van een oude desktop/tower te gebruiken, daar kon je de kap in een keer eraf schuiven, want daar zitten een soort beugeltjes aan gelast, als je dit nu eens zou kunnen namaken met alu en de beugels aan de kap laten puntlassen (kan dat met alu?) dan heb je een mooie schroefloze kast, of met stukjes ijzer en magneten ?

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
_ferry_ schreef op 15 augustus 2004 @ 14:49:
een frame aan de buitenkant wil je ook niet?
Anders zou je een alu plaat in een U vorm moeten laten zetten bij de smid. dat heeft ook als basis voor mijn kast gediend. Maar dan van 1,5mm pisbakstaal
De voor- en achterkant laat ik maken bij een graveer bedrijf. Dit worde dus twee losse platen. Ik ben van plan de voor-, achter-, en onderkant vast te lijmen aan het frame met twee componenten metaallijm. Door alleen te lijmen, kan ik dus al een stevige U-vorm krijgen. Mijn bedoeling is om de "kap" ook in een U-vorm te buigen, net zoals bij oude computerkasten. De randen van deze kap wil ik buigen, zodat ik hem aan de achter- en onderkant kan vastschroeven aan de andere u-vorm. Het grote nadeel hiervan is dat deze U-vorm waarschijnlijk niet sterk genoeg is om de overige HiFi componenten te dragen. Ik wil dus aan de bovenkant ook verstevigingsbalken hebben. Maar van deze heb ik geen idee hoe ik ze moet vast maken aan de rest van het frame.

Hmmm... Na het nalezen van het bericht, denk ik dat ik even een schets moet maken, om het een en ander te verduidelijken. Ik ga ff tekenen.

[edit] De tekening is klaar. Ik moet nu alleen even mijn scanner installeren.

[edit 2] De tekening (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.van-leijden.nl/tweakers/caseschets.jpg

De stippellijntjes moeten de lijmverbindingen aangeven. Het probleem is bij deze opzet dat de bovenkant alleen aan de voor en achterkant ondersteund wordt door hoekprofielen en niet in "de diepte richting". Ik heb nog geen goed idee om dat op te lossen.

Een compleet andere manier van werken kan ook natuurlijk

[ Voor 26% gewijzigd door mr_obb op 15-08-2004 20:39 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Lprofiel frame maken met blokjes in de hoeken...

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op 15 augustus 2004 @ 15:17:
Lprofiel frame maken met blokjes in de hoeken...
Wat voor blokjes heb je in gedachten?

• APClll
  • Laatst online: 24-11 07:10

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

a) Altijd handig zo'n schets : Het lijk mij verstandig om ook in het midden een extra versteviging te maken, zodat je bovenkant niet doorbuigt als je er iets op zet.
Het hangt natuurlijk af van je plaatdikte die je wilt gebruiken.
Heb je niet ergens zo'n oude platliggende-PC liggen? Kijk daar eens in. Er ligt een soort "los uitneembare balk" in. Zo iets kun je proberen na te maken.

b) je kan voor een "losse" kap kiezen, die je met een soort schuifbeweging vastzet in je frame. Ik bedoel dus dat je de kap van achteren naar voren over je frame schuift, zodat hij precies aansluit op het frontpaneel. Dan heb je geen schroeven of popnagels of lijm nodig.

tip) Zorg er bij het buigen van de kap wel voor dat je de wals-richting van de plaat in de gaten houd. Probeer de buig-naden haaks op de walsrichting te houden, dit voorkomt lelijke rek-scheurtjes aan de plaatoppervlakte. B)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
APClll schreef op 15 augustus 2004 @ 19:01:
tip) Zorg er bij het buigen van de kap wel voor dat je de wals-richting van de plaat in de gaten houd. Probeer de buig-naden haaks op de walsrichting te houden, dit voorkomt lelijke rek-scheurtjes aan de plaatoppervlakte. B)
Dus als je alu gaat buigen moet je dat haaks op de "lijntjes" doen?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
APClll schreef op 15 augustus 2004 @ 19:01:
a) Altijd handig zo'n schets : Het lijk mij verstandig om ook in het midden een extra versteviging te maken, zodat je bovenkant niet doorbuigt als je er iets op zet.
Het hangt natuurlijk af van je plaatdikte die je wilt gebruiken.
Heb je niet ergens zo'n oude platliggende-PC liggen? Kijk daar eens in. Er ligt een soort "los uitneembare balk" in. Zo iets kun je proberen na te maken.
Daar heb ik ook al over nagedacht. Als het nodig is, wil ik een stukje uit de bovenste hoekprofielen zagen. Onder die gaten een nieuw stukje alu plakken. Hierdoor ontstaat een inkeping, waar precies een dwarsbalk in zou kunnen vallen. Ik ga eerst testen hoe stevig de kast wordt, voordat ik dit idee verder ga uitwerken.
b) je kan voor een "losse" kap kiezen, die je met een soort schuifbeweging vastzet in je frame. Ik bedoel dus dat je de kap van achteren naar voren over je frame schuift, zodat hij precies aansluit op het frontpaneel. Dan heb je geen schroeven of popnagels of lijm nodig.
De rechter kap op mijn tekening is zoiets als jij bedoelt. Ik zet hem nog wel met schroefjes vast.

Verwijderd

de case die ik aan t bouwen ben maak ik van alu hoekprofiel...
15mm per zijde, alles lekker in verstek zagen...

ik monteer de "ribben" aan elkaar door schroefdraad te tappen in alu blokjes (8x8x8)
en m4 verzonken boutjes te nemen...

de zijpanelen monteer ik op de zelfde manier echter met een ander boutje...

boven en onderzijde wordt van perspex puur voor de sterkte...

omdat ik m voorzie van 3 verdiepingen heb ik ook alu profielen op vast gestelde hoogtes gemaakt en daarop komen alu platen...

al met al wordt t lekker stevig zo...

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:48
Misschien een gek idee maar ik zit dagelijks in het metaal dus ik weet wel wat mogelijk is maar misschien ken je niet iemand of een bedrijf waar het mogelijk is, dus don't shoot the messenger.

Als je nou eens in plaats van overal profielen toe te passen een plaat pakt en een aantal zijdes om laat zetten. Dus bijvoorbeeld in plaats van een bodemplaat met 4 profielen een plaat knipt, 4 hoekjes er uit knipt en alle zijders rechtop zet. Heb je al 4 zijdes minder om te bevestigen. Komt het uiterlijk ten goede en de stevigheid.

Over dat het geheel misschien gaat doorzakken als je er wat bovenop zet. Ligt geheel aan de plaatdikte die je gebruikt. Zou zelf 2 mm aluminium gebruiken, dat gaat nooit dusdanig doorzakken dat het in elkaar zakt. Gaat hooguit paar mm doorzakken als je een groot gewicht in het midden er op zet maar langs de buitenkant is het zo stevig als maar kan.

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Paul Hewson schreef op 15 augustus 2004 @ 22:03:
Als je nou eens in plaats van overal profielen toe te passen een plaat pakt en een aantal zijdes om laat zetten. Dus bijvoorbeeld in plaats van een bodemplaat met 4 profielen een plaat knipt, 4 hoekjes er uit knipt en alle zijders rechtop zet. Heb je al 4 zijdes minder om te bevestigen. Komt het uiterlijk ten goede en de stevigheid.
Ik weet niet of ik de mogelijk heb om dat te doen. Ik kan wel een machine gebruiken om de "kap" te maken, maar ik weet niet of ik daarmee ook alle vier de kanten van een plaat kan buigen. Ik zal het eens navragen.

Verwijderd

laatst op discovery gezien.die gast maakte zelf alu tanks.hij maakte het materiaal zachter door het door een lage temp vlam te verwarmen.dan krijg je geen "bolle" bochten.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Wat gigantisch toevallig: heb laatstelijk (als in gisteren) mijn hoofd zitten breken hierover:
Ik ga profielen lijmen op alu en die dat met parkers schroeven @ houten hoekwanden.

Er vliegen genoeg vliegtuigen rond met gelijmde fuselage's en vleugels, dus sterk genoeg kan het zeker!

edit:

Nu we het er toch over hebben:
waar haal je 0.8mm alu?

[ Voor 13% gewijzigd door Twhomp op 16-08-2004 13:51 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Twhomp schreef op 16 augustus 2004 @ 13:49:
Wat gigantisch toevallig: heb laatstelijk (als in gisteren) mijn hoofd zitten breken hierover:
Ik ga profielen lijmen op alu en die dat met parkers schroeven @ houten hoekwanden.

Er vliegen genoeg vliegtuigen rond met gelijmde fuselage's en vleugels, dus sterk genoeg kan het zeker!

edit:

Nu we het er toch over hebben:
waar haal je 0.8mm alu?
en t liefst in de buurt van delft zeker ;) :D
Als je t weet, laat t maar ff weten ;) al mag van mij 1,5 ook :) maar dat hebben ze dan vast ook wel. Kan ik weer een nieuw project beginnen :) Dr zit bij mij een heel groot pand achter van metaalketen. Jammergenoeg zijn die failiet, en dus niet meer geopend :( Maar ik zal wel ff aan me pa vragen, die heeft een tijdje terug ook al een 6x6cm koker voor me geregeld :)

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
ik ga van hoekprofielen een aluminium frame maken. En dat gewoon met popnagels in elkaar poppen. Van koolstofvezel/polyesther heb ik platen gemaakt.

alhoewel die vierkante profielen ook wel een goed idee is. Maar zou die lijm niet
schreeuwend duur zijn (althans als je goede hebt, dus niet van de bouwmarkt)?? :?

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
sw_reijnders schreef op 16 augustus 2004 @ 15:08:
ik ga van hoekprofielen een aluminium frame maken. En dat gewoon met popnagels in elkaar poppen. Van koolstofvezel/polyesther heb ik platen gemaakt.

alhoewel die vierkante profielen ook wel een goed idee is. Maar zou die lijm niet
schreeuwend duur zijn (althans als je goede hebt, dus niet van de bouwmarkt)?? :?
Bison Kombi Metaal kost een Euro of 8 en is prima geschikt voor dit soort werk.

Wat betreft het plaat materiaal: ik haal het waarschijnlijk ook bij de graveerzaak waar ik mijn voor en achterkant laat graveren. Ze maken vast een leuk prijsje. Als dat niet zo is, moet ik nog verder kijken.

Verwijderd

ik versta niet echt wat het probleem is met die vierkante buis profielen, met plastiek hoekpunten.

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Mère schreef op 16 augustus 2004 @ 17:06:
ik versta niet echt wat het probleem is met die vierkante buis profielen, met plastiek hoekpunten.
Met de hoekprofielen kan ik het moederbord gewoon op de bodem monteren met een enkel afstandsbusje, waarbij de i/o backplate van het moederbord gewoon tegen de achterkant komt. (Om dit mogelijk te maken, moet ik wel een stukje uit het hoekprofiel zagen) Als ik die vierkante buizen zou gaan gebruiken, moet ik een manier verzinnen om het moederbord 2,5 cm op te tillen en wordt mijn kast ook 2,5 cm hoger.

Verwijderd

Er bestaan van die viekante buisprofielen, met een lipje aan, langs de binnenkant.
Dit lipje dient ervoor om een plaat tegenaan te hangen, dus die zou je kunnen langs binnen steken, zodat je probleem opgelost is.
Natuurlijk zal hij dan wel hoger staan je case...

edit :

Hier een pagina uit de cataloog van mijn pa
http://www.helbig.be/ned/Data_Returns/detail.cfm?Id=302

en hier de volledige cataloog (of toch bijna de volledige cataloog)
http://www.helbig.be/ned/base_pages/groepen.cfm

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:27 ]

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Mère schreef op 16 augustus 2004 @ 17:14:
Er bestaan van die viekante buisprofielen, met een lipje aan, langs de binnenkant.
Dit lipje dient ervoor om een plaat tegenaan te hangen, dus die zou je kunnen langs binnen steken, zodat je probleem opgelost is.
Natuurlijk zal hij dan wel hoger staan je case...

edit :

Hier een pagina uit de cataloog van mijn pa
http://www.helbig.be/ned/Data_Returns/detail.cfm?Id=302
Ik had die vierkante profielen met flens inderdaad ook al gezien. De manier waarop jij ze toepast had ik nog niet over nagedacht en het is een goede tip. Ik denk toch dat ik het met hoekprofielen ga doen, om de kast nog enigszins compact te houden.

Verwijderd

mr_obb schreef op 16 augustus 2004 @ 17:28:
[...]

Ik had die vierkante profielen met flens inderdaad ook al gezien. De manier waarop jij ze toepast had ik nog niet over nagedacht en het is een goede tip. Ik denk toch dat ik het met hoekprofielen ga doen, om de kast nog enigszins compact te houden.
Het voordeel zou dan zijn dat je een ruimte hebt achter je mobo, om al je kabels weg te werken ^^

Verwijderd

mr_obb schreef op 16 augustus 2004 @ 17:08:
[...]

Met de hoekprofielen kan ik het moederbord gewoon op de bodem monteren met een enkel afstandsbusje, waarbij de i/o backplate van het moederbord gewoon tegen de achterkant komt. (Om dit mogelijk te maken, moet ik wel een stukje uit het hoekprofiel zagen) Als ik die vierkante buizen zou gaan gebruiken, moet ik een manier verzinnen om het moederbord 2,5 cm op te tillen en wordt mijn kast ook 2,5 cm hoger.
Je kunt toch gewoon de onderste tube aan de achterkant weglaten? Dan kan je je mobo gewoon op de onderplaat monteren. Eventueel kan je deze ook nog wat hoger monteren op een plaat die weer bovenop de buizen ligt.. maar dan kom je waarschijnlijk weer in de knoei met de ruimte... Zie voor een voorbeeldje deze projectlog.. dan begrijp je wel wat ik bedoel:

http://www.xndr.com/pages...tex.micro/projectlog.html

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 00:51:
[...]

Je kunt toch gewoon de onderste tube aan de achterkant weglaten? Dan kan je je mobo gewoon op de onderplaat monteren. Eventueel kan je deze ook nog wat hoger monteren op een plaat die weer bovenop de buizen ligt.. maar dan kom je waarschijnlijk weer in de knoei met de ruimte... Zie voor een voorbeeldje deze projectlog.. dan begrijp je wel wat ik bedoel:

Dat ziet er goed uit. Als ik het 12x12mm systeem voor een schappelijke prijs kan vinden, kom ik daarmee niet in de problemen met de maten. De hardware is 40 cm breed, met 2 keer 12 mm en 2 keer de alu plaatdikte blijf ik dan net onder de 43 cm, dus heb ik nog een klein beetje speling.

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-10 21:38
Kan je voor het frame geen ubalken van alu gebruiken. Zodat je een rechthoek van de ubalken maarkt met de voorkant naar de voorkant ( :9 ) Dan steken er 2 rechthoeken van alu naar achteren. Een buitenste die je gebruikt om de zijkanten en onderkant op vast te zetten. En de binnenste ring kan je gebruiken om het frame zelf stevig te laten zijn. En de voorkant lijm je dan om de voorkant van die ubalken.

Even voor de duidelijkheid (want duidelijk kan je het niet noemen) dit gaat alleen om de voorkant en de manier waarop je de voorkant kan vastzetten zonder schroeven te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Nebuch op 17-08-2004 09:25 ]

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

voor een kast die niet hoeft te hangen kun je volgens mij 1 x 1 x 1mm uprofielen gebruiken... voor mijn zelfbouwserver heb ik zwaarder materiaal gebruikt omdat hier een 15 kilo alleen aan de frontplate kwam te hangen.
De kast is een (2U 19" rackmount)

zie hier voor plaatjes... https://www.psychotek.com/casemod/homebrew/index.php?page=2
Afwerking is niet 100%, had er op het einde nog maar weinig tijd voor... deadline enzo.

ik ben nu voorbereidingen aan het treffen om zoiets als http://www.iuneed.com/hv7sq.html in elkaar te gaan zetten

maar zoals ik al zei... je hebt geen superzware spullen nodig voor een HTPC, je beplating houdt alles ook in zijn verband.

verder is mijn advies, maak eerst het frame en dan de platen er op, wat in jouw tekening zie is het allemaal los spul.

als ik vanavond tijd vind zal ik eens een tekening maken van mijn plan...
Ik ga eerst het frame bouwen, daarin s-profielen 0,5 mm hoog om de afhouders in te draaien, en dan de beplating...
En zelf zet ik alles vast met verzonken boutjes (M4) of popnagels als ze niet hoeven te verzinken.

[ Voor 25% gewijzigd door Tweeker op 25-08-2004 13:27 ]

1 + 1 = 3

• Tweeker

Tweeker

1 + 1 = 3

mr_obb schreef op 17 augustus 2004 @ 09:07:
[...]

Dat ziet er goed uit. Als ik het 12x12mm systeem voor een schappelijke prijs kan vinden, kom ik daarmee niet in de problemen met de maten. De hardware is 40 cm breed, met 2 keer 12 mm en 2 keer de alu plaatdikte blijf ik dan net onder de 43 cm, dus heb ik nog een klein beetje speling.
Dat spul is best duur, vooral die hoekverbindingen, die dingen gebruiken ze veel bij volierebouw, maar de laatste keer dat ik dat spul gekocht heb was het best wel duur.

1 + 1 = 3

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Als het materiaal dik genoeg is kan je er een tap in draaien.
Puntlassen zie je vaak ook aan de andere kant.
Lijmen is een mooie

Je kan ook alle verbindingen van de zijplaten aan de voorkant maken en daar een dikkere frontplaat overheen waar taps in kunnen, zodat je van binnenuit kan vastschroeven.

Ik neem aan dat je niet in alu kan lassen, dus dan vervalt dat ;)

Electronics development

• Paul Hewson
3lmowww schreef op 25 augustus 2004 @ 15:18:
Als het materiaal dik genoeg is kan je er een tap in draaien.
Puntlassen zie je vaak ook aan de andere kant.
Lijmen is een mooie

Je kan ook alle verbindingen van de zijplaten aan de voorkant maken en daar een dikkere frontplaat overheen waar taps in kunnen, zodat je van binnenuit kan vastschroeven.

Ik neem aan dat je niet in alu kan lassen, dus dan vervalt dat ;)
Aluminium kun je zeer zekers wel lassen. Puntlassen daarentegen is een stuk moeilijker met aluminium.

• tj33rd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 09:49
In de productieautomatisering gebruikt men vaak dit soort profielen om snel een goede constructie te maken. Ook zijn er veel diverse onderdelen voor te krijgen.
Waarschijnlijk is het nogal aan de prijzige kant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 00:51:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.xndr.com/pages/hardware/vortex.micro/02a-blinddrivenuts.jpg
Even tussendoor; Kan je deze blinddrive nuts gewoon bij de gamma krijgen? Zou echt een perfecte oplossing zijn voor mij :9~. En hoe heten ze in het nederlands?

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 00:35:
[...]

[afbeelding]
Even tussendoor; Kan je deze blinddrive nuts gewoon bij de gamma krijgen? Zou echt een perfecte oplossing zijn voor mij :9~. En hoe heten ze in het nederlands?
Ik denk dat je ze kunt bestellen bij Fabory/Borstlap Fasteners.. Zie www.fabory.com of www.borstlap.nl.
Artikelgroepnr is 69300. Volgens mij lees ik blindrivetnut en niet blind drive nut.. Misschien dat je dan meer vindt :) blindrivetnut zou ik een blindklinknagelmoer noemen in het Nederlandsch :P

Heb wat research voor je gedaan :)

http://catalogue.masters-in.com/nl/detail.asp?id=69300

BLINDKLINKMOEREN MET CILINDERKOP - OPEN

Artikelgroep69300
MateriaalsoortAluminium
Kwaliteitsklasse-
DraadsoortMetrische schroefdraad
OppervlaktebedekkingNiet van toepassing
Verpakkingkleinverpakking

Afbeeldingslocatie: http://catalogue.masters-in.com/nl/dbimage/397.gif

[ Voor 32% gewijzigd door insan1ty op 26-08-2004 02:28 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

op me werk hebben we die ook, komt bij ons bij wurth vandaaan.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:17

Sabbi

je denkt aan mij.

Blindklinkmoeren kan je gewoon bij de ijzerhandel halen.

Verwijderd

thanks you guys :P. Bij de lokale ijzerhandel hadden ze ze natuurlijk pas vanaf M6, maar dit gaat lukken :)

• tie-rep
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

Vergeet niet eerst een stuk gereedschap te regelen om die moeren vast te kunnen zetten...

Anders heb je er nog niets aan.

dit is namelijk de vorm als ie vast zit
Afbeeldingslocatie: http://www.onkenhout.nl/pics/selector/blkschroefdraad.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door tie-rep op 26-08-2004 18:18 ]

• roedie
  • Laatst online: 24-10 18:31
ik weet niet het hoor, maar het design, qua diktes, is het gewoon de schroef hard vast draaien en het trekt vanzelf zo :)

• Paul Hewson
roedie schreef op 26 augustus 2004 @ 18:23:
ik weet niet het hoor, maar het design, qua diktes, is het gewoon de schroef hard vast draaien en het trekt vanzelf zo :)
Weet niet welke soorten jij dan hebt maar bij ons op het werk is altijd nog zo dat je een gat boort, de blindlinkmoer op een tang draait, deze in het gat stopt en de tang dichttrekt waardoor er een bolling onstaat en de blindklinkmoer zich klemzet in het gat. Dus een stuk gereedschap is heel handig. Maar met een beetje beleid en een stille hand en een hamer kom je ook een heel eind.

Als je er gebruik van maakt zorg dan dat je goede blindklinkmoeren hebt, bij voorkeur niet van aluminium aangezien je het draad daar redelijk snel van kapot hebt mocht je het vaak los halen.

Verwijderd

Ik heb deze blindklinktang van de gamma (Beargrip 810 compact 3 jaws);

Afbeeldingslocatie: http://seb.freelancevwo.nl/eminentulo/pictures/klinknageltang%20(Small).jpg

Maar ik krijg het idee dat blindklinkmoertjes weer anders bevestigd worden dan nagels :|

Afbeeldingslocatie: http://www.beluma.be/nl/pics/selector/blindklinknagels.jpg

Of niet?
Positief is wel dat je oa bij marktkauf voor een 50 gulden een tang kan
kopen voor zowel gewone nagels als blindklinkmoeren, en hij is van een
behoorlijke kwaliteit, ik heb hem nog niet omzeep gekregen.

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Die profielen die hier

gebruikt worden waar zijn die te krijgen of hoe heten die die, dan kan ik die gaan zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoodlum77 op 01-09-2004 14:19 ]

• Tweeker

Tweeker

1 + 1 = 3

zie hier
http://www.volieres.net/dealers/dealers.htm waar ze het zouiden moeten verkopen
http://www.volieres.net/main/bestellen.htm voor het bewijs DAT ze het hebben.

1 + 1 = 3

Pagina: 1