PC bevriest bij afspelen videoclips

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik weet niet helemaal zeker of deze in het juiste subforum staat, aangezien mij niet duidelijk is wat nou precies 't probleem is... Het zit als volgt:

De hardware:
Chaintech 7AJA2 (VIA KT133a) moederbord met AMD Athlon 1400 CPU
512MB PC133 SD-ram
ATI Radeon 7000
Onboard CMI8738 geluid
Verder nog netwerkkaartje en standaard zut.

Het probleem: Het systeem is 100% stabiel, zelfs als je er een spelletje op speelt (al dan niet 3D). Echter, als je een videoclip (mpeg of avi) probeert af te spelen (met winamp, windows media player, maakt niet uit) dan hoor ik het systeem twee seconden geluid produceren, en dan loopt het finaal vast... Beeld bevriest, harde reset nodig.

Wat ik heb geprobeerd: Elke mogelijke bios-instelling gewijzigd, aperture size, fastwrites on/off, agp op 1x, noem maar op... Probleem blijft.
Nieuwere ATI Catalysts erop, probleem blijft.

In de event viewer van windows kan ik ook niets vinden... Wat zie ik hier nog over het hoofd?

Hier stond een dode link.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik heb een dergelijk probleem, alleen bij mij lijkt het nooit voor te komen als ik mijn pc al een langere tijd aan heb staan voordat ik een filmpje af ga spelen.

Voor de rest zelfde verschijnsel/probleem, in mijn geval met een nvidea kaart erin. Helemaal stabiel in spellen, maar een filmpje afspelen gaat nog wel eens mis.

Zou mooi zijn als iemand hier een oplossing voor wist.

Verwijderd

Direct-X drivers in orde en up-to-date...?? (dxdiag.exe)

Goede en up-to-date audio/video codec's, conflicten tussen codecs...??? :? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 19:14 . Reden: typo's ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb het probleem ondertussen opgelost door een uninstall van de ATI driver, en het verwisselen van de Radeon 7000 door een 3dfx Voodoo3 3000 :P

Codecs kunnen het iig niet geweest zijn, ook zonder codecs geinstalleerd te hebben liepen standaard mpegjes vast...

Ach, het is opgelost, wellicht heeft iemand er nog iets aan :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

even een schopje voor dit topic. Ik heb dus het zelfde probleem met mijn acer laptop. Aangezien ik niet de videokaart kan verwisselen blaas ik het topic even nieuw leven in. hier: http://forums.devhardware.com/t29260/s.html staat mijn probleem dus ook al, maar geen oplossing.

In winamp/mediaplayer of wat voor player dan ook speelt ie bij een avi alleen het eerste beeldframe en nog 3 seconden geluid af en vervolgens hangt het hele systeem. De muis gaat traag, taakbeheer krijg ik niet meer te voorschijn en je hoort bij iedere toetsaanslag alleen maar gebliep uit de pc speaker. Ik kan hem alleen nog maar uit en weer aan zetten. Met de standaard windows generic videodriver speelt hij wel af. CONCLUSIE:

Het probleem zit 'm volgens mij in de (nieuwste) omega/catalyst drivers. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden??

ik heb dus een mobile radeon 9000

Update: Als ik directdraw uit zet dan gaat het afspelen van dvd/avi/mpeg wel goed. Maar dat is irritant om iedere keer uit te zetten. Probleem zit hem dus OF in direct X OF in de ati drivers.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 22:24 ]

Verwijderd

Nou, ik heb hier http://www.driverheaven.n...98036&posted=1#post498036 een lotgenoot gevonden die precies het zelfde probleem heeft! Dus zullen er op tweakers vast ook wel mensen zijn met het zelfde probleem :D (subtiel schopje)

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
Probeer eens met Graphedit een videofile te renderen. Dan kun je in ieder geval zien welke codecs je systeem daadwerkelijk gebruikt.

Het kan ook aan je (drivers van de, of instellingen van de) geluidskaart liggen. Als die op een foute clockfrequentie staat gelockt, kan hij ook wel eens vreemd doen.

Omdat Graphedit heel dicht bij het systeem staat, zou je in ieder geval daarmee iets moeten kunnen zien.

Succes
Pagina: 1