praten via een mic op internet, nagalm aanwezig

Pagina: 1
Acties:

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 23:31
ik gebruik als microfoon op de pc. de logitech headset (die ik bij socom1 kreeg voor ps2) Hiermee praat ik over Skype en MSN.

Alleen er gaat iets verkeert, nl als ik iemand hoor praten dan hoor ik dat perfect duidelijk, maar zodra ik iets terugzeg galmd het van hier tot tokio. Ik heb al van alles geprobeerd, zo heb ik ook al de mic van mijn webcam (logitech quickcam pro 3000) geprobeerd maar steeds die nagalm waardoor het praten erg lastig wordt... waar kan dit aan liggen?

ik gebruik een Audigy2 ZS kaart, de headset wordt via usb verbonden...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft die ander misschien de speakers aanstaan? Dan komt jouw stem daar aan en hoor je jezelf vervolgens via zijn mic weer terug. Wat ook kan is dat je je mic niet gemute hebt in de volume properties. Ik weet het niet precies meer, maar die problemen heb ik een paar jaar terug ook gehad toen ik met m'n vriendin praatte via MSN :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heb je micboost aanstaan? Miscchien dat dat wat uitmaakt als je m uitzet. :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Dat noemt men feedback, op die manier krijg je een onneindige loop. wat meestal resulteert in een galm of pieptoon. (hetzelfde effect als op de radio met kwisjes).

Je werkt best met een hoofdtelefoon, of zet het volume wat minder. Je kan dus kiezen ;)

Verwijderd

audio wizard in MSN messenger ff doen.. i am using headphones (of speakers, 1 van beide)) aanvinken en je bent er vanaf

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 16:16 ]

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 08:58
Heeft het persoon waar je mee praat hetzelfde probleem ook bij andere mensen? Dan ligt het zeer waarschijnlijk aan zijn pc/geluids instellingen.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 23:31
GNIFFEL schreef op 15 augustus 2004 @ 18:10:
Heeft het persoon waar je mee praat hetzelfde probleem ook bij andere mensen? Dan ligt het zeer waarschijnlijk aan zijn pc/geluids instellingen.
nee de fout ligt niet bij de ander, die heeft er geen last van met anderen. Ik heb er echt last van. ik zal eens proberen om de mic op MUTE te zetten in de volume properties ...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Pagina: 1