Ik heb Fedora Core 1 geinstalleerd met Planet CCRMA-kernel (2.4.26-1.ll.rhfc1.ccrma, 2.4.26-kernel met wat patches) en probeer daar NVidia-drivers bij te installeren. Dat is goed gegaan maar ik kan toch X niet starten met de NVidia-drivers: ik krijg wel kort het NVidia-splash-screen maar daarna klapt hij eruit, caught signal 11, aborting.
In /var/log/messages staan dan een hoop meldingen over agpgart-module die niet geladen kan worden:
Ik vermoed dat dit de oorzaak is dat X crasht, omdat het de laatste meldingen zijn. In de XFree-log staat geen foutmelding, alleen een hoop dingen over NVidia die wel goed gaan.
Met Slackware op dezelfde machine kan agpgart wel geladen worden en dan meldt-ie dat hij de VIA CLE266-chipset gevonden heeft. Dat werkt dan. (Ik weet eerlijk gezegd ook niet of dat klopt want ik heb een KT400-chipset (geen Apollo Pro KT400 trouwens) maar ok, het werkt daar)
Weet iemand hoe ik agpgart kan vertellen dat-ie een andere chipset moet pakken?
In /var/log/messages staan dan een hoop meldingen over agpgart-module die niet geladen kan worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Aug 15 13:06:30 purr kernel: Linux agpgart interface v0.99 (c) Jeff Hartmann Aug 15 13:06:30 purr kernel: agpgart: Maximum main memory to use for agp memory: 439M Aug 15 13:06:30 purr kernel: agpgart: Detected Via Apollo Pro KT400 chipset Aug 15 13:06:30 purr kernel: agpgart: unable to determine aperture size. Aug 15 13:06:30 purr insmod: /lib/modules/2.4.26-1.ll.rhfc1.ccrma/kernel/drivers/char/agp/agpgart.o: init_module: Invalid argument Aug 15 13:06:30 purr insmod: Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters. You may find more information in syslog or the output from dmesg Aug 15 13:06:30 purr insmod: /lib/modules/2.4.26-1.ll.rhfc1.ccrma/kernel/drivers/char/agp/agpgart.o: insmod agpgart failed |
Ik vermoed dat dit de oorzaak is dat X crasht, omdat het de laatste meldingen zijn. In de XFree-log staat geen foutmelding, alleen een hoop dingen over NVidia die wel goed gaan.
Met Slackware op dezelfde machine kan agpgart wel geladen worden en dan meldt-ie dat hij de VIA CLE266-chipset gevonden heeft. Dat werkt dan. (Ik weet eerlijk gezegd ook niet of dat klopt want ik heb een KT400-chipset (geen Apollo Pro KT400 trouwens) maar ok, het werkt daar)
Weet iemand hoe ik agpgart kan vertellen dat-ie een andere chipset moet pakken?