[XP-ATI] Problemen drivers

Pagina: 1
Acties:

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb vanmorgen geprobeerd mijn ATI drivers te updaten. Dit lukte allemaal totdat ik opnieuw opstartte. Toen kreeg ik een zwart beeld wat de hele tijd 'versprong'. Dus eerst zwart, dan probeerd hij beeld te krijgen, en dan weer zwart en zo verder.

Aangezien ik toch al van plan was Win XP er eens opnieuw op te zetten, heb ik dit toen gedaan. Helemaal een schone installatie, dus de partitie eerst geformateerd.

Windows installatie loopt helemaal goed en ik krijg weer beeld.
Ik kan gewoon alles doen, totdat ik mijn videodrivers installeer. Dan blijft mijn PC hangen met het opbouwen van het beeld net voor het inloggen in Windows of tijdens het aanmelden. Dus ik krijg maar een half beeld.

Ik heb al geprobeerd de originele CD met drivers erin te doen. Maar dit geeft hetzelfde. Ook na de installatie van de drivers waar ik eerder mee draaide geeft hij dezelfde problemen.

Wat ik ook zie tijdens het opstarten van het systeem zijn allemaal strepen door de tekst, dus dan zijn gedeelten van letters niet wit maar rood. Dit gebeurd ook in het windows-logo wat er te zien is bij de startup.

Nu vraag ik me af of mijn videokaart niet goed meer is ofzo. Gisteren heb ik de koeler nog schoongemaakt.
Ik heb tevens al geprobeerd de kaart er opnieuw in te steken, maar dit leverde ook niets op.

Specs:

P4 2,8 GHz
1 GB intern
mobo: Asus P4C800 deluxe
video: HIS Excalibur Radeon 9800Pro

Alvast bedankt voor alle reacties.

Robert

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:43
Welke versie van de drivers probeer je te installeren?

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

• Robi-One
  • Niet online
Dat kan ik dus niet meer zien....

De versie van de CD wordt niet aangegeven, dat weet ik wel.

Andere drivers zijn denk ik een maand of 5 oud.
Maar ook met de nieuwe drivers heb ik deze problemen.

Verwijderd

Ik heb ook veel last van zo'n soort probleem tijdens het installeren van nieuwe ATI Radeon drivers. Ik doe het altijd zo:
-oude drivers de-installeren bij add/remove software
-nieuwe drivers installeren
-bij msconfig opzoeken waar de registrykey staat die ervoor zorgt dat de ATI controlpanel opstart.
-die pleur je dan lekker weg
-opstarten
-inloggen met het admin account (weet niet of dit echt nodig is maar bij mij bleef ie dus hangen bij mn eigen account)
-pc opnieuw opstarten
-en hij doet het

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dit probleem heb ik met een oude radeon 7000 met omega 2.5.58 drivers. Alleen denk ik niet dat het aan de drivers ligt, omdat het "verspringen" ook gebeurt voordat windows laadt. Bovendien komt het volgens mij alleen voor als ik DVI gebruik.

Zelfde probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door _Thanatos_ op 15-08-2004 17:04 ]

日本!🎌

• Robi-One
  • Niet online
Ik maak geen gebruik van DVI. Ik snap er helemaal niets van. Met de windows-drivers blijft het systeem wel draaien maar gaan de 'streepjes niet weg'

Hier 2 voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.boon3/videokaartprobleem1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.boon3/videokaartprobleem2.JPG

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Die streepjes ziet er verdacht uit. Als je de nieuwste (orginele) Catalyst al hebt, zou ik gewoon proberen garantie te claimen. Iets zegt me dat er in de GPU iets stuk is, of dat er een geheugenchipje naar z'n moer is.

日本!🎌

• Robi-One
  • Niet online
Ik heb mijn leverancier al een email gestuurd. Dit lijkt me ook dat er iets mis is met de videokaart.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Aan de strepen te zien is het RAM-geheugen van je videokaart niet helemaal goed meer. Als je de drivers van ATI installeert woren er extra optimalisaties gebruikt om de snelheid van het beeld in Windows te verhogen en wordt er meer RAM-geheugen gebruikt. Daarom krijg je op dat moment pas echt last van de problemen.
Een gevalletje RMA, als er garantie op je kaart zit moet je hem dus even omruilen. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Robi-One
  • Niet online
Heb vandaag mijn levernacier gesproken en hij wordt omgeruild voor een HIS 9800 Pro ICEQ.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmmm.... ik heb ook zoiets, alleen bij mij is het in mindere mate, alleen bij mijn muis zit een klein stukje en de streepjes zijn zwart. Het gekke is, dat ik nergens last van heb bij de Omega drivers. Ik heb die er maar op gezet.
Pagina: 1