PC crashed na een paar minuten.

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:38
PC start niet meer op na veranderen van settings in BIOS.

Dat probleem had ik eerst, heb dus toen de batterij eruit gehaald,
terug erin gedaan, pc weer opgestart, datum van 2021 terug gezet naar
2004, had ineens problemen met inloggen op tweakers, en nog iets wat nog veel erger is. De pc crashed gewoon na een paar minuten, krijg heel kort zo'n blauw scherm en dan reboot ie...ieman enig idee :(

dacht eindelijk dat het weer goed was.

Verwijderd

Wat meer pc-specs mss? Problemen met temps?

Probleem met inloggen @t.net zal geen hardware-probleem zijn, lijkt me iig sterk. Tijd in windows staat wel goed?

• devilsnight
amd 1800+ xp
512 sd ram
else gladiac 920 gf3 64mb
msi k7t turbo raid mobo
winxp pro

is gebeurd nadat ik de bios gereset heb.

[ Voor 20% gewijzigd door devilsnight op 15-08-2004 13:13 ]

Verwijderd

Ok, Blauw scherm. ...

Blauwe schermen zijn niet alleen gemaakt om je te laten ergeren aan Windows, maar ook om fouten weer te geven.

Wat zie je precies staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 13:28 ]

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 22:30
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 13:27:
Ok, Blauw scherm. ...

Blauwe schermen zijn niet alleen gemaakt om je te laten ergeren aan Windows, maar ook om fouten weer te geven.

Wat zie je precies staan?
niets het gaat te snel om het te zien

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 22:30
cypress3d schreef op 15 augustus 2004 @ 13:33:
[...]

( ik ga hier verder onder mijn broers naam, anders wordt het steeds in- en uitloggen... ik ben dus hier nu ffkes DevilsKnight

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Verwijderd

cypress3d schreef op 15 augustus 2004 @ 13:33:
[...]

Het gaat inderdaad heel snel dat weet ik, maar je moet in die korte flits toch iets van fouten kunnen zien.

Uit mijn ervaring met dit soort problemen, blijkt dat het bijna altijd aan het geheugen ligt.

Het kan dus zijn dat:
- Je geheugen reepje bagger is.
- Je geheugen op een te hoge klokfreqentie draait.

En dan kan het ook nog aan de CPU liggen, dat die plotseling te heet wordt. Ik heb zelf het probleem gehad doordat ik was vergeten koelpasta tussen mijn koelblok en proccesor te smeren.

Lang leve het blauwe scherm! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 13:40 ]

• devilsnight
Ik heb de PC even helemaal uitelkaar gehaald, grafische kaart,ram,etc....Ram zat in de tweede port,(gisteren toen het pc niet opstartte dacht ik dat misschien die port stuk was, en was dus vandaag vergeten toen het weer werkte, het ram terug te zetten. Weet niet of het daar aan kan liggen.

Verwijderd

devilsnight schreef op 15 augustus 2004 @ 13:54:
Ik heb de PC even helemaal uitelkaar gehaald, grafische kaart,ram,etc....Ram zat in de tweede port,(gisteren toen het pc niet opstartte dacht ik dat misschien die port stuk was, en was dus vandaag vergeten toen het weer werkte, het ram terug te zetten. Weet niet of het daar aan kan liggen.
Nou, het wordt geloof ik altijd aangeraden hem in de 1e poort te steken. Maar erg veel mag het niet uitmaken denk ik.

Ik zou gewoon eens wat experimenteren met andere reepjes uit andere pc's.

• devilsnight
Heb nu ongeveer 45 minuten van de DVD van Reservoir Dogs gekeken, en PC is nog altijd niet gecrashed, het is opgelost denk ik :)

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Mooi, en als het zich nog een keer voordoet moet je maar eens in de Windows XP en 2000 BSOD guide kijken en daar je foutcode achterhalen. :)
Pagina: 1