piepend modem

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik moet iemands PC maken. Dr zit een modem in (merk conextion ofzo, 56K intern) en dat modem wil geen contact maken met internet (of elk ander telefoonr oid). Nadat je inbelt en het nummer hebt gekozen hoor je alleen maar constant een piepje, het is geen ingesprekstoon oid want je hoort het als dr een telefoonlijn in zit maar ook als ie dr niet in zit.. weet iemand wat dit kan zijn??

Ik heb ook nog een ander modem geprobeerd (een 33k6 extern) en die doet het wel gewoon.

Verwijderd

Modem naar de prullebak... is ie gewoon kapot :) kunnen wij nix aan doen :)

Verwijderd

Zit de telefoonlijn wel op de LIJN-ingang en niet op de PHONE-uitgang? Klinkt nl alsof je geen kiestoon hebt..
Evt als extra optie X4 bij de initstring, maar zo'n connexxant zou prima moeten werken..

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Connexant en KPN netwerk (Het Net, Planet, enzovoort) gaan vaak niet goed samen.

Probeer als initstring at+ms=v34 kijk of het dan beter gaat.

iOS developer

• Palomar
  • Niet online
ok bedankt. Ik zal die initstrings ff proberen.. ik heb alleen een probleempje dat ie nu helemaal neit meer inbelt.. (je hoort dat inbel geluid niet meer).. dit kwam nadat ik de drivers opnieuw geinstalleerd had.. het modem staat nu ook op COM5.. klopt dat wel??? Hoe zou ik hem op com3 of 4 kunnen zetten?

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:40

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Connexant en KPN netwerk (Het Net, Planet, enzovoort) gaan vaak niet goed samen.
De chipset die niet goed werkt met een telefoonlijn? Onzin. Connexant (= voorheen Rockwell) doet het *juist* prima met KPN! :) Of bedoel je KPN als ISP? Daar heb ik geen ervaringen mee...
Probeer als initstring at+ms=v34 kijk of het dan beter gaat.
Zo forceer je een 33K6-connect. Zolang je nog niets hoort overgaan aan de andere kant oid heeft dat niet bijster veel zin. :)

... en oranje! :P

• Palomar
  • Niet online
Connexant (= voorheen Rockwell)
kan ik misschien ook rockwel drivers gebruiken dan?? Of is dat heel specifiek? Die persoon waarvoor ik het probeer te fixen heeft me (natuurlijk..) geen driverdiskette meegegeven.. ik heb nu dus maar een driver van inet geplukt die het wel schijnt te doen, alleen ik krijg nu helemaal geen beltoon meer :o

• Palomar
  • Niet online
Op woensdag 27 december 2000 12:51 schreef rick_h het volgende:
het modem staat nu ook op COM5.. klopt dat wel??? Hoe zou ik hem op com3 of 4 kunnen zetten?

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:40

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

[..]
kan ik misschien ook rockwel drivers gebruiken dan?? Of is dat heel specifiek?
Dat ligt eraan. Je schrijft dat je een intern modem hebt. Dat kan een ISA of PCI-modem zijn. Als het een ISA is kan je mazzel hebben door in Windhoos een standaard-modem als driver voor dit apparaat te selecteren. Werkt vrijwel altijd. :P

Is het PCI, dan zal je waarschijnlijk een modem-specifiek drivertje moeten D/L'en van de site van de fabrikant.

Je weet dus niet echt wat het merk is? Als je dat weet kun je al stukken meer. :)

Succes! ;)

... en oranje! :P

• Palomar
  • Niet online
ja het is dus een Connexant 56K PCI modem. Ik heb al van www.modulartech.com een driver gedownload. Ik heb ook al in de faq gekeken en daar zag ik het volgende:

---
2. Check driver. In Control Panel/Device Manager two devices are listed
a) Modems - HCF Rockwell
b) HCF Modem - HCF Rockwell Enumerator.
---

Bij mij staat dus alleen een bij MODEMS. Die andere groep is er niet...

• Palomar
  • Niet online
weet iemand misschien waar ik de complete installatiediskette kan downloaden? Ik heb nl. het idee dat die drivers op de site niet compleet zijn.. dr staat ook niet eens een simpel readme bestandje bij :(

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Een Connexant is een modem waar geen drivers voor te krijgen zijn. Je moet de leverancier van de complete PC of het modem vragen voor nieuwe drivers, die ze dan nooit hebben.

Wat ik bedoel met het KPN netwerk is natuurlijk inderdaad internet, anders had ik die providers er niet achter gezet natuurlijk 8-)

Ik weet dat je met at+ms=v34 een 33k6 connect dwingt, maar het is beter dan niks. Als dat werkt weet je dat het aan v90 ligt, niet dat je daar veel mee op schiet want je kunt de drivers toch niet updaten.

Geloof me, Connexant sucks, als je modem zo heet.....

iOS developer

Verwijderd

eruit gooien en voor 60 piek een nieuwe kopen

• Palomar
  • Niet online
Een Connexant is een modem waar geen drivers voor te krijgen zijn
hmz.. is dat echt zo?.. de installatiediskette heb ik dus niet bij de hand.. ik dacht ik download wel een nieuwe maar dat valt dus zwaar tegen.. ik heb wel een driver gevonden maar die installeert alleen het modem, en niet een bijbehorend apparaat in apparaatbeheer :(..

Verwijderd

BLAAAAAAAAAAAAAAHH
Wat wordt er hier weer een onzin gepost niet normaal gewoon.. als je het niet weet zeg dan niets. Ikzelf heb 3 connextant PCI modems en nergens problemen mee.
edit:

Voordat de verkeerde mensen zich persoonlijk aangevallen voelen : Ik heb het hier tegen voxell en SirCommieBastard en in mindere mate tegen BikkelZ.

[/metaflame]

Goed de oplossing is heel eenvoudig : je moet (de stekker van) je computer in een geaard stopcontact stoppen. KLAAR! en weer een probleem opgelost.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 10:09

duderuud

Sliden is koel

En kun je via configuratiescherm wel de eigenschappen van het modem uitlezen?? Ofwel, zie Windhoos 'em wel goed?

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Bikkelz, je bent alleen vergeten aan te geven dat het volgende ook wel eens kan werken op die gare rotte kutmodems:

EEN HELE GROTE ZWARE HAMER!

eens kijken of dat ie nog piept....

koop gewoon een nieuwe modem want zelfs als je hem (tijdelijk) aan de praat krijgt heb je een kutverbinding....

• Palomar
  • Niet online
windows ziet het modem wel. Hij staat ook bij apparaatbeheer (na de drivers gedownload te hebben), maar alleen bij 'modems'. Voordat ik hem uit apparaatbeheer verwijderde stond er ook nog een aparte groep '56K modem' oid.. en die groep krijg ik nu niet meer :(

Verwijderd

Ik denk dat het iets te maken heeft op welke compoort ie zit
1 en 2 zijn echte, 3 en 4 zijn virtuele maar 5 heb ik nooit mee gemaakt
als het een isa modem is ga naar je bios en check ff of de IRQ van de modem op legacy ISA staat
heb ik ook meegemaakt, mobo zag het modem niet........

Verwijderd

ik weet niet wat er onzin is aan die modem eruit gooien en een nieuwe halen, die dingen kosten bijna niets.........
Pagina: 1