[Doom3] Bij multiplayer geen serverlijst

Pagina: 1
Acties:

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Het volgende ik krijg geen master server lijst te zien indien ik multiplayer wilt spelen in Doom3.

Ik zit namelijk achter een router (D-Link DI-804HV) met ingebouwde firewall. Nu heb ik al getracht om de volgende poort 27666 UDP open te zetten maar zonder resultaat. Ook getracht 27650 UDP (Indien je server opzet) open te zetten maar dat werkte ook niet.

Ik heb het volgende uitgevoerd, zie url voor een voorbeeld: http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1542 en uiteraard als port 27666 ingesteld.

Maar toch krijg ik geen serverlijst te zien.

Ik heb ook getracht om een virtual server of application aan te maken maar dat werkte ook tevergeefs.

Ik moet toch iets qua port of instelling vergeten bent want ik weet dat het aan die router ligt dat ie nog iets blocked maar heb geen idee wat. Om proef op de som te doen heb ik via de Optie DMZ (Demilitarized Zone: Hiermee is het mogelijk om een bepaald IP voor alle verkeer open te zetten naar het internet) mijn ip ingevuld en daarna geprobeerd en kreeg ik dus wel een serverlijst te zien. Dit is wel een leuke optie maargoed dan staat alle verkeer open en dat wil ik ook niet.

Nu vraag ik mij af wat ik nu over het hoofd ziet en welke port ik nu vergeten bent open te zetten.

Wie kan mij op weg helpen want ben al de hele ochtend aan het zoeken en aan het proberen maar zonder resultaat.

Ik heb trouwens gewoon een legale cd key van doom3.

Verwijderd

Waar heb je die poort informatie vandaan? Het zou toch moeten werken ze je zeggen (maar dat denk je zelf ook wel). Het is duidelijk dat bepaalde informatie toch niet binnenkomt.

Ik heb wel enige kennis van routers, maar dat zijn de 'grote mensen' varianten van Cisco zal ik maar zeggen. Ik neem aan dat je de goeie filtering aan hebt staan (Internet).

Ik heb hier een sitecom router, nog steeds de tijd niet genomen om die 'veilig' in te stellen, als het al kan.

Ik heb ff die URL bekeken. Dat werkt een beetje net als Access Lists, alleen zie ik hier geen ingaande/uitgaande optie, dus ik ga ervan uit dat het van twee kanten open gezet wordt? Misschien als Protocol '*' nemen en kijken of het werkt?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 13:16 ]

• mabarto
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 13:12:
Waar heb je die poort informatie vandaan? Het zou toch moeten werken ze je zeggen (maar dat denk je zelf ook wel). Het is duidelijk dat bepaalde informatie toch niet binnenkomt.

Ik heb wel enige kennis van routers, maar dat zijn de 'grote mensen' varianten van Cisco zal ik maar zeggen. Ik neem aan dat je de goeie filtering aan hebt staan (Internet).

Ik heb hier een sitecom router, nog steeds de tijd niet genomen om die 'veilig' in te stellen, als het al kan.

Ik heb ff die URL bekeken. Dat werkt een beetje net als Access Lists, alleen zie ik hier geen ingaande/uitgaande optie, dus ik ga ervan uit dat het van twee kanten open gezet wordt?
Port informatie kwam ik hier tegen:
http://www.forumplanet.com/planetdoom/topic.asp?fid=5733&tid=1441881&p=2#15925107

Je zou het zeggen ja, dat het moet werken, maar 1 of ander iets word er nog tegengehouden en heb echt geen idee wat. Want als ik alles via DMZ open zet dan krijg ik wel een lijst binnen, oftewel ik vergeet wat, maar de vraag is wat.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Did you open up port 1080 on the ol' firewall??

Stond ook op dat forum, maar zal je wel geprobeerd hebben zeker?

Probleem kan ook op de master server liggen natuurlijk!

• mabarto
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 13:12:
Ik heb ff die URL bekeken. Dat werkt een beetje net als Access Lists, alleen zie ik hier geen ingaande/uitgaande optie, dus ik ga ervan uit dat het van twee kanten open gezet wordt? Misschien als Protocol '*' nemen en kijken of het werkt?
Ik heb het geprobeerd om die protocol op * te zetten maar helaas dat werkte ook niet. Ik weet zeker dat het UDP. Maar evengoed om het effies uit te sluiten.

Ik heb ook geprobeerd om het precies andersom te doen zoals je zei in 2 richtingen maar dat had het probleem ok niet opgelost.

Ik heb wel het volgende in mijn log staan:

zondag 15 augustus 2004 12:21:04 2129812 Unallowed access from 10.0.0.x:2261 to 130.13.x.x:27666 proto=17 rule=9

(note: heb effies x erbij gezet)

10.0.0.x is dus mijn interne ip.
130.13.x.x:27666 is waarschijnlijk de server die die probeerd op te halen.

Maargoed heb geen flauw idee waar die port 2261 dus voor gebruikt word, op 1 of andere manier. Moet ik deze port dus ook toegang geven?

• mabarto
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 13:25:
Did you open up port 1080 on the ol' firewall??

Stond ook op dat forum, maar zal je wel geprobeerd hebben zeker?

Probleem kan ook op de master server liggen natuurlijk!
Ook net effies geprobeerd maar werkte ook niet. Hmmzz het vreemde is ik kijk nu weer in mijn log en nu staat er dit:"

zondag 15 augustus 2004 12:21:05 2129812 Unallowed access from 10.0.0.x:2261 to 38.113.x.x:27666 proto=17 rule=9

==

zondag 15 augustus 2004 12:32:22 212B284 Unallowed access from 10.0.0.x:2303 to 69.93.x.x:27666 proto=17 rule=9

==

Het lijkt wel of die telkens weer een andere port 10.0.0.x:2303 en net 2261 gebruikt mijn machine om te connected met die port 27666 als ik doom3 opnieuw start in multiplayer.

Verwijderd

Volgens mij werkt dat ook zo. Ik weet alleen niet tussen welke locale waardes er gekozen wordt. Ik dacht dat er dan uitgaand een 'known' port number gebruikt werd (telnet 23, smtp 25 etc, in jouw geval UDP 27666 (dat 666 is niet toeval denk ik :)), jouw (ik denk) NIC neem dan een port number boven de xxxx, die waarde is mij niet bekend. Ik kom er zelf ook net inrollen, net CCNA afgerond, maar ik moet nog de nodige praktijk ervaring opdoen.

• mabarto
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 14:14:
Volgens mij werkt dat ook zo. Ik weet alleen niet tussen welke locale waardes er gekozen wordt. Ik dacht dat er dan uitgaand een 'known' port number gebruikt werd (telnet 23, smtp 25 etc, in jouw geval UDP 27666 (dat 666 is niet toeval denk ik :)), jouw (ik denk) NIC neem dan een port number boven de xxxx, die waarde is mij niet bekend. Ik kom er zelf ook net inrollen, net CCNA afgerond, maar ik moet nog de nodige praktijk ervaring opdoen.
Ahh okay maar de vraag is dan waarom ik dan in mijn log file krijg te zien dat deze onbekend is. Terwijl ik die port 27666 gewoon open hebt staan naar mijn lokale ip.

Verwijderd

Die unallowed melding, kan dat ook een melding geweest zijn die op de master server denied werd?

Ik bedoel, je hebt ook andere games waarbij je dit zo instelt toch? Dan zou het daar ook bij moeten zijn. Die hebben allemaal hun eigen port-nummer. Zoiets als dit moet of bij alles komen, of bij geen, ertussen in lijkt me erg stug namelijk.

• mabarto
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 15:18:
Die unallowed melding, kan dat ook een melding geweest zijn die op de master server denied werd?

Ik bedoel, je hebt ook andere games waarbij je dit zo instelt toch? Dan zou het daar ook bij moeten zijn. Die hebben allemaal hun eigen port-nummer. Zoiets als dit moet of bij alles komen, of bij geen, ertussen in lijkt me erg stug namelijk.
Nee dat zeker niet want deze melding krijg ik van mijn router in zijn log file en als ik alle porten open zet dan krijg ik wel die serverlijst. Dus dat lijkt mij uitgesloten.

Je zou het zeggen maar dat is helaas niet hierbij het geval, zucht..

Verwijderd

barto018 schreef op 15 augustus 2004 @ 15:36:
[...]Nee dat zeker niet want deze melding krijg ik van mijn router in zijn log file en als ik alle porten open zet dan krijg ik wel die serverlijst. Dus dat lijkt mij uitgesloten.

Je zou het zeggen maar dat is helaas niet hierbij het geval, zucht..
Ik zou beginnen met je foutmelding in ieder geval mee te sturen in een vraag richting Activision, wie weet kunnen ze je verder helpen. Ik heb tot nu toe redelijk goeie ervaringen met ze.
Pagina: 1