[XP] explorer.exe + cpu 100%

Pagina: 1
Acties:
  • 1.762 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
Als ik een tijdje aan het werk bijn op mijn systeem - beetje aan het surfen, tekstverwerken e.d. - word het systeem trager en trager.

Dan ga je dus kijken welke applicatie zoveel gebruik maakt van je cpu.
Dit blijkt dan explorer.exe te zijn. Het processor gebruik staat op 100%, en het gebruik van het geheugen overstijgt de 200 mb, dit is normaal zo rond de 15-30 afhankelijk wat je aan het doen bent. Dan ga je dus denken aan een virus maar de laaste nieuwe versie van sophos alsmede northon vinden geen vreemde activiteiten. t rare is als je dit proces nou verwijderd, en opnieuw start via de taskmanager loopt het voor een tijdje weer goed waarna het resultaat weer hetzelfde is.

Mijn systeem specs:
P4 3 ghz HTT
Asus P4C800-E Deluxe
512 mb DDR geheugen (dual -> 2x 256) van Kingston
Geforce 3 Ti500
2 x 30 gb @ raid 0

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is. Ik heb eens op google gezocht.
Hier zijn veel mensen met ditzelfde probleem met als enig verschil dat ze dat proces helemaal niet gestopt krijgen. Weet iemand waaraan dit kan liggen ?

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

op dat moment is de computer iets aan het berekenen( incompleet videobestand bijvoorbeeld), of explorer is vastgelopen.
druk CTRL ALT DEL. ga naar processen.
klik op explorer.exe =====> proces beindigen
dan bestand nieuwe taak --- voer hier explorer.exe in en hij is weer normaal

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Dit zijn meestal software matige problemen. Denk gewoon terug, wanneer begon dit probleem.
Wat was het laatste software pakket dat je toen had geinstalleerd?
Volgens mij is het ook niet slim om Norton en Sophos op je systeem te draaien.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met Process Explorer kan je kijken wat explorer.exe allemaal uitspookt.

Kijk ook eens met HijackThis (kan even geen directe link geven omdat merijn.org weer eens down is) wat er zoal gestart wordt, en bedenk of het wel nodig is. Hoe minder er gestart wordt, hoe minder dingen met je probleem te maken kunnen hebben :)

Heb je ook al eens bij de event viewer (eventvwr.msc) gekeken of er meldingen staan die met jouw probleem te maken kunnen hebben?

[ Voor 38% gewijzigd door Mike Jarod op 15-08-2004 13:03 ]

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, en heb nog geen oplossing kunnen vinden. De oplossing van T.BierTor werkt helaas niet, binnen 2 minuten weer hetzelfde. Ik reboot altijd eventjes en het is weg.
Verkapte tvp :9

[ Voor 7% gewijzigd door Hazuki op 15-08-2004 13:03 ]

Koekie?

Verwijderd

dan zal het waarschijnlijk inderdaad een programma zijn dat een conflict veroorzaakt. probeer eens met dat programma te kijken wat mike jarod aangaf.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Ik kan alleen voor mezelf spreken, misschien heeft het bij de TS wel nut.
Dat Proces Explorer zal ik zeker eens proberen, maar dan moet ik eerst wachten tot het verschijnsel weer optreedt..
Ow enne, ik probeer je topic niet te kapen hoor, Dude123 ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hazuki op 15-08-2004 13:14 ]

Koekie?

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
hehe maakt niet uit. Hoe meer mensen met dit probleem hoe eerder er een oplossing is. En hoe meer mensen er mee geholpen zijn.
zoals ik al zei verhelpt het stoppen en opnieuw starten van het proces dit voor een korte periode. Adaware SE en hijackthis vinden verder ook niets

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

verwijder eens alles in de folder ''downloaded program files''

Verwijderd

Ff cache/cookies etc legen mayb?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:21

Thandor

SilverStreak

Ik heb dit probleem ook af en toe. Dan ben ik aan het internetten (met Avant Browser) en soms gebruik ik de "echte" IE er bij tussen door. Heel af en toe heb ik dan dat IEXPLORE.EXE dan op 100% gaat lopen.
De PC wordt dan wat trager, als ik het proces af sluit is het weer weg ;).

Nu heb ik er de laatste tijd bijna geen last meer van. Ik gebruik nu geen Mcafee of Kaspersky Antivirus. Ik heb nu Panda Antivirus. Het zou best kunnen dat Mcafee of Kaspersky bij mij voor de probs gezorgt heeft. (Met Panda dus nog nooit 100% IEXPLORE.EXE gehad).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik had vorige week ook iets dergelijks, geen venster open en m'n CPU boven de 70 graden :? (zelfde mobo als topicstarter). In taskmanager was iexplorer iet van 50-80% van de cpu aan het benutten :?. Process gekilled en de temp zakte weer snel.
Vaag probleem, ik heb er ook geen echte oplossing voor.

One of the animals has left its cage today.

Pagina: 1