Krijg net een update van MSI toegeschoven, bios 1.80 is t geloof ik.
Ik flash dat ding erin, volgens de beschrijving gaat dat ding de (cpu) temp readouts correct zetten dus ik denk, nah zal wat wezen.
Ik reboot, zet me bios shit weer goed en kom in Windows...
Voorheen zat ik op gemiddeld 50 idle/max 60 load met stock, was een graad of 2/3 gedaald met Zalman 7000b al-cu koeler erop
Ik zit nu gewoon op de 30 graden idle!! volgens Core Center....!
Weet niet helemaal goed of ik t moet geloven tbh
Meer ervaringen?
(misschien even wat meer uitleg)
Er was al tijdje bekend dat de NC amd64 cpu's wat foute temp readings kregen via dit mobo. Ik heb een NC amd64 3200+
Ik ben dus serieus gem. 25 graden gedaald simpelweg door een biosflash die de foute temp readings zou fixen
Don't get me wrong, ik vind t waanzinnig gaaf dat me temp ineens zo laag is maar ik zat wel met me bek open toen ik zag dat gewoon 25 graden lager was!!
Ik flash dat ding erin, volgens de beschrijving gaat dat ding de (cpu) temp readouts correct zetten dus ik denk, nah zal wat wezen.
Ik reboot, zet me bios shit weer goed en kom in Windows...
Voorheen zat ik op gemiddeld 50 idle/max 60 load met stock, was een graad of 2/3 gedaald met Zalman 7000b al-cu koeler erop
Ik zit nu gewoon op de 30 graden idle!! volgens Core Center....!
Weet niet helemaal goed of ik t moet geloven tbh
Meer ervaringen?
(misschien even wat meer uitleg)
Er was al tijdje bekend dat de NC amd64 cpu's wat foute temp readings kregen via dit mobo. Ik heb een NC amd64 3200+
Don't get me wrong, ik vind t waanzinnig gaaf dat me temp ineens zo laag is maar ik zat wel met me bek open toen ik zag dat gewoon 25 graden lager was!!
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 12:32 ]