Toon posts:

Norton Antivirus 2003/Autoprotect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende rare probleem.

Bij norton Antivirus 2003 staat Autoprotect op Off en ik kan deze niet inschakelen.

Iemand enig idee hoe dat zou komen?

• niels_999348
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:43
Ik kan nu even 2 dingen bedenken:
1.
Je antivir is gekilled door een virus/trojan/hacker dan is autoprotect uit probeer eens een hele systeem scan te doen.
2.
Reboot je systeem is Norton hangt bij mij wel eens vast, na een reboot doet hij het weer.

Als een systeemscan niet kan doe dan ook eens een online scan.
Als na een reboot hij het nog niet doet en een volledige systeemscan ook niet werkt zou ik toch even norton herinstalleren.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Al een reboot geprobeerd?

offtopic:
sp11

Ik heb dit probleem overigens op meer PCs gezien; het kwam er eigenlijk altijd op neer dat het een illegale versie van NAV was waarbij de update heel gek ging doen.

[ Voor 81% gewijzigd door pven op 15-08-2004 12:12 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

krijg je een foutmelding als je norton av 2003 opstart (dus dubbelklikken op icoon) en dan in opties autoprotect aanzet? Zoja, dan moet je windows opnieuw installeren, zonee, dan weet ik het ook niet :D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reaties.

Na het opstarten blijft autoprotect op Off staan en als ik gewoon vanaf de opsties het op ON wil zetten wil dat ook niet.

Maar net nadat ik Norton had geinstalleerd kreeg ik een melding dat Antivirus autopreotect niet kon aanzetten, omdat een zogenaamd attacker dit voorkwam. Dus dan zal het wel hier aan liggen:

1.
Je antivir is gekilled door een virus/trojan/hacker dan is autoprotect uit probeer eens een hele systeem scan te doen.

Heeft iemand enige tip hoe ik dit kan oplossen.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
probeer eens een hele systeem scan te doen?
Met NAV of Adaware of enig ander programma dat malware kan vinden en verwijderen.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 12:44:Je antivir is gekilled door een virus/trojan/hacker dan is autoprotect uit probeer eens een hele systeem scan te doen.

Heeft iemand enige tip hoe ik dit kan oplossen.
Je kunt een online virusscan met HouseCall of Panda proberen :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Wat ook wel eens wil helpen is een scan vanuit Ultimate BootCD.
Daarin zitten redelijk recente (eind juli) versies van F-Prot en McAfee icm een ntfs reader ingebouwd. Het voordeel is dat je die kan gebruiken zonder Windows op te starten en dus voordat welk virus dan ook aktief kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie adviezen.

IK ga ze nu proberen, want ik vind dit echt vervelend.

Ik laat julllie weten.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb de hele pc gescanned met de online tiscali scanner, maar er waren geen virussen op de computer.

Ik heb deze foutmelding: http://service1.symantec....05&error=4&build=Symantec

Verwijderd

Heb dit zelf ook gehad toen ik SP2 had geinstalleerd (altijd even uitzetten maar dit keer vergeten), ik heb dit opgelost door norton opnieuw te installeren niet erg handig maar dat was het enigste wat werkte voor mij.

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Precies hetzelfde geval hier ook. IK heb namelijk ook SP2 net geinstalleerd en na het verwijderen van alle Symnatec files op de computer, zowel registery als common files en de rest, opnieuw geinstalleerd en inderdaad het heeft geholpen.

Erg raar, maar gelukkig opgelost.

Verwijderd

heb je norton al wel geupdate? ik heb het ook gehad maar na updaten was het weer goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 16:50:
heb je norton al wel geupdate? ik heb het ook gehad maar na updaten was het weer goed.
Updaten wou bij mij niet werken grote kans dat het bij hem ook niet had gewerkt aangezien hij praktisch hetzelfde had als ik.

Mooi dat het opgelost manschadow! :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 16:50:
Ja, ik had ook een paar keer achter elkaar updates gedaan via Norton Live, maar het mocht niet baten.

Al met al is dat ook weer goed gekomen :).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 14:36 ]

Pagina: 1