Toon posts:

fotonummering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik weet niet of dit al aan bod is gekomen maar zit met een probleem. bij het nemen van foto's en daarna downloaden naar pc kom ik tot de conclusie dat de foto's die ik genomen heb op verschillende dagen, allemaal door mekaar zitten en ook een andere nummering hebben, vb dag 1 neem ik een foto of 10 , dag twee weer een stuk of 10 ik zet die over naar pc en dan worden die door mekaar gehaspeld. normaal moet ge dan nummering hebben van 1 tot 20 maar da gebeurt niet , wel vb img001.jpeg en dan 001_a.jpeg ( die genomen is op de 2é dag) weet iemand hoe dit komt (mss instellingen of zo) heb mezelf al rotgezocht geraak er ni uit.
thx

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Kun je iets meer informatie geven over welke camera en software je gebruikt. Sommige camera's hebben een optie waar je de nummering kunt istellen.
Als het echt niet anders kan is er nog de mogelijkheid om je foto's met een bulk-renamer een nieuwe naam te geven, gebaseerd op de datum/tijd.

[Edit]
Ik begrijp uit je post history dat het een Canon A80 is, dat had je zelf ook kunnen vermelden.

[ Voor 18% gewijzigd door Henk007 op 15-08-2004 11:38 ]

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

als je in die folder waar je de foto's neerzet nou gewoon ze op volgorde van datum laat zetten? of is dat te simpel gedacht,
(arrange icons by -> modified) of geetf ie ze allemaal de datum van het downloaden naar de pc?

jep

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je de foto's aan het einde van dag1 van de camera gehaald? Veel camera's kennen een optie die uitmaakt of 'ie dan opnieuw begint met nummeren (bij nr. 1 dus) of verder gaat (nr. 11).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

jups in je a80:

zet em in de fotostand
dan menu>2e tab> onder die volume balkjes zit een optie File no. reset.
als dat uit staat telt ie alles door en als dat aanstaat steeds opnieuw.