PC start niet meer op na veranderen van settings in BIOS.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:38
Gisteren ben ik de hele dag bezig geweest met het tweaken van mijn PC, ik vond een BIOS Optimization guide waar alle BIOS settings uitgelegd werden. Maar er stonden zoveel settings die niet eens in mijn BIOS staan, dus ben ik naar m'n eigen BIOS gegaan en daar alle opties opgeschreven en naar de site terug gegaan en zien welke settings de guide voor die opties aanraadde.

Ik heb toen allerlei settings(waarvan de guide duidelijk zei dat er niks kon gebeuren, en als je crashes of artifacts zou krijgen, de setting meteen terug moest zetten. Een hele lijst met opties heb ik kunnen veranderen en toen ik rebootte was er niks aan de hand, echter bij de laatste paar opties die ik veranderde ging het mis, en het kan niet anders dan dat dat door een BIOS setting komt. De settings die ik gisteren als laatste veranderde >

P2C/C2P concurrency -enabled
PCI delay transaction-enabled
PCI#2 Access #1 retry-enabled
IDE HDD Block mode -enabled (hoe raar deze settings mij ook in de oren klinkt, de guide legde uit dat het alleen maar beter was voor de performance en boot up.

Dit is de guide die ik gebruikte

http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=7&var1=18

het moet toch echt een BIOS setting zijn, wat er gebeurde was , toen ik die laatste paar settings had veranderd en de exit and save gedaan , dan moet de pc meteen weer rebooten, maar nu bleef de monitor op No signal staan en ik hoorde een paar van die harde piepen uit mn pc komen, dat er dus iets niet goed is.

Ik heb alles losgehaald, ram,kaarten..etc.....toen ik ram eruit liet piepte de pc niet meer bij bootup..maar kortom..er komt geen beeld,no signal, het is niet dat de monitor niet werkt, je hoort de pc gewoon niet verder gaan.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je al een BIOS reset gedaan? Dan staan alle instellingen van het BIOS weer op 'Default - Fail Safe'. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• devilsnight
Je bedoelt op het MOBO zelf? (nog nooit gedaan namelijk)
Want ik kom niet eens in de BIOS zelf meer, het opstartscherm verschijnt helemaal niet meer.

[ Voor 46% gewijzigd door devilsnight op 15-08-2004 11:36 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

er zit een jumpertje op je mobo ten zuiden van de batterij. Deze 1 pinnetje opschuiven naar beneden en ff wachten dan jumper weer op orginele plek terug zetten. zoek wel ff uit waar op je mobo dat ding psies zit.

Wat is je mobo btw?

And it goes BRAAAAAPP!

• devilsnight
MSI K7T Turbo (RAID) MS 6330.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je die jumper niet kunt vinden, doe je het volgende:

• AC stekker eruit
• Batterij eruit
• 10 sec wachten, paar keer Power-On indrukken voor ontladen elco's
• Batterij erin
• Doet ie het?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• devilsnight
Super!!! bedankt mensen, het is weer goed.

Batterij eruit gehaald, minuutje gewacht, terug erin gedaan, klaar.

Super mensen, ik was alweer bang voor een hele zondag kloten met m'n pc...

Al is zo'n BIOS Optimization guide NOG zo goed, ik begin er niet meer aan.

[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 15-08-2004 11:56 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja. PMG Beleid » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Hier staat echt in uitgelegd hoe je een foute BIOS setting kunt recoveren door een simpele BIOS reset.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.